Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ועדת השרים לרגולציה: נוריד הנטל מהמלונות בישראל

ועדת השרים לרגולציה: נוריד הנטל מהמלונות בישראל
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

שר התיירות, יריב לוין – יוזם המהלך – אמר כי צמצום הרגולציה בענף המלונאות יביא להגדלת התחרות מחד, ולהוזלת מחירי הנופש בישראל מאידך. מהלך חשוב זה פועל הן לטובת בתי המלון בישראל והן לטובת הצרכן הישראלי, שנוטה בשנים האחרונות לברוח לנופש בחו"ל; זאת בהיעדר חלופות זולות בשל תנאים מגבילים רבים, שמשיתה המדינה על בתי המלון בישראל.

כמה מההקלות העיקריות למלונות כוללות, בין השאר:

בנושא בריכות שחייה – ביטול חובת הקמת בריכות שחייה לפעוטות, בבתי מלון שאינם מיועדים לילדים. כמו כן מפעילי בריכה לא יהיו חייבים להיות זמינים במהלך כל שעות הפעילות, אלא תוך 15 דקות מרגע הזימון – מה שיאפשר לו להתפנות גם לתפקידים נוספים במלון. בהקשר זה אין להתבלבל בין מפעיל בריכה למציל בבריכה.

בנושא מתקנים נלווים – במתחמי בריכות שחייה שפתוחים אך ורק לאורחי בית המלון, תבוטל החובה להקמת מתקנים נלווים כגון מלתחות, תאי שירותים ועוד.

בנושא מרחב מוגן קומתי – הקטנת המרחבים המוגנים הקומתיים (ממ"ק) ב-60%, לטובת שטח חדש שיתפנה להוספת חדרים או אזורים עסקיים / מסחריים. מהלך זה עתיד לחסוך מיליוני שקלים נוספים, בעת תכנון ובנייה של בתי מלון חדשים.

בנושא חדרי כושר – עד היום חדרי כושר המיועדים אך ורק לאורחי המלון, היו חייבים ברישיון עסקים כמו כל חדר כושר אחר הפועל בגבולותיה של מועצה או רשות מקומית. ביטול חובת הרישוי תצמצם משמעותית את עלויות התפעול של המלון.

בנושא כוח אדם – ועדת השרים לרגולציה ממליצה על מתן מענקי התמדה לעובדי המלונות, לצד יצירת קווי תחבורה ציבוריים שיקלו על העובדים להגיע למקום עבודתם וחזרה לביתם מדי יום. כל זאת על מנת לטפל במחסור החמור בכוח אדם בענף המלונאות. המלצה נוספת מציעה לבחון את האפשרות להבאת עובדים זרים נוספים לענף, בהמשך ישיר לעובדים הזרים שכבר הובאו מירדן למספר בתי מלון בעיר אילת.

מתי הצרכן הישראלי יראה את התועלת בכיסו?

מובן מאליו שאין לצפות לירידת מחירים מיידית, גם לאחר ההכרזה הכה משמעותית הזו היוצאת ממשרד התיירות. ההקלות הללו אמורות להיתרגם בסופו של דבר גם להוזלות במחירי בתי המלון בפרט והנופש בישראל בכלל, אך הדבר ייקח זמן. כמה זמן? לא בחודשים הקרובים, יש לשער.

זהו בהחלט מהלך מבורך, שיחד עם הרפורמה בנושא טיסות ("שמיים פתוחים") יחולל שינוי משמעותי בענף התיירות הנכנסת והפנימית בישראל. ברגע שמדינת ישראל הבינה שהיא משיתה על בתי המלון הגבלות כבדות מדי, שמעמיסות לשווא על עלויות התפעול, נפתח הפתח לשיפור המצב עבור כל הצדדים הנוגעים בדבר – הן המלונאים, הן הצרכנים והן המדינה, שתיהנה מיותר הכנסות מתיירות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...