יוזמי התצוגה הם חברי מועדון החמש- מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל, שהוקם ב – 1985, ומאגד למעלה מ- 750 חברים בעלי רכבי אספנות, ולהם כ- 2,500 רכבים וכ- 700 אופנועים. לרגל חגיגות חצי היובל ישתתפו כ- 200 רכבי אספנות – מכוניות ואופנועים, ביניהן גם מכוניות בנות למעלה מ-70 שנה ומכוניות מתחילת המאה.
כמו כן, מועדון החמש מצדיע השנה לרכבים שנטלו חלק בהגנת המדינה, ובמסגרת זו יוצג רכב דודג' מסוג "קומנדקאר 1960: רכבים אלו שימשו כנושאי-נשק וחיילים בצה"ל, ונטלו חלק בכל מלחמות ישראל ובפעילות הבט"ש. הקומנדקרים זכו למוניטין של רכבים קשוחים ועמידים, וזכו לגרסאות רבות, שחלקן אף יוצר בארץ. הרכב מצויד במנוע בנפח 3760 סמ"ק, וכמובן בהנעה 4X4, על כל הגלגלים. הדודג' שיוצג נמכר לפני שנים במכרז של משרד הביטחון לשוק האזרחי, ולפני מספר שנים נרכש כגרוטאה ע"י חבר מועדון. הרכב זכה לשיפוץ יסודי ומקיף, תוך הקפדה ראויה לציון על המקוריות והפרטים.
ועוד מצה"ל , ג'יפ פורד GPW, 1942: הג'יפ המיתולוגי, שזכה לתהילה כרכב טקטי קל, בעל עבירות מעולה ויכולת לשנע כוחות ומפקדים לכל מקום. הג'יפ שיוצג הספיק להשתתף גם במלחמת העולם השנייה, הגיע למדינה שבדרך, וזכה להשתתף גם במלחמת העצמאות. לאחר המלחמה נמכר לשוק האזרחי, ושימש ככלי תחבורה על הכבישים המשובשים של מדינת ישראל הצעירה. לפני מספר שנים הג'יפ נרכש כגרוטאה ע"י חבר מועדון, ששיפץ אותו במתכונת של "שועלי שימשון", הלא-היא סיירת הג'יפים האגדית של חטיבת גבעתי במלחמת השיחרור. הג'יפ גם ייצג את המועדון בראלי מכוניות עתיקות שנערך בקפריסין לפני מספר שנים, וזכה במקום הראשון בקטגוריה שלו.
רכב נוסף שיוצג בתערוכה, יגואר Mark IV 1946 ספורט: רכב ספורט בריטי קלאסי, המבוסס על דגם ה-SS100 האגדי של יגואר. זהו רכב דו-מושבי פתוח בעיצוב קלאסי, מלא ניקלים ועור. המכונית מצוידת במנוע בנפח 3500 סמ"ק, כנפיים נפרדות, וגריל מרשים ונוצץ. הרכב יובא לארץ לפני 45 שנה, ועבר ידיים רבות. לפני מספר שנים נרכש ע"י חבר וותיק במועדון החמש וזכה לשיפוץ מרשים ויסודי. הרכב הושק לאחר השיפוץ באירוע חצי-היובל של מועדון החמש, ובסוכות תהיה זו הופעתו הראשונה באירוע פומבי של המועדון.