Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חוק פנסיה חובה

חוק פנסיה חובה
צילום pixabay

פתיחת תכנית פנסיה היא צעד משמעותי מאוד עבור העתיד הכלכלי שלנו. באמצעות הפנסיה אנחנו יכולים לצבור כספים נכבדים לאורך השנים, לקבל עליהם תשואות וליהנות מסכומים יפים מאד המשמשים אותנו לאחר היציאה ממעגל העבודה. למרות היתרונות המוחשיים של הפנסיה, יש אנשים רבים שאינם ששים להפקיד אליה כספים, בדרך כלל עקב הרצון שלהם לנצל את הכספים שהם מרוויחים בהווה ולא עשרות שנים קדימה. חוק פנסיה חובה נועד להוציא מהתמונה מצבים מהסוג הזה.

חוק פנסיה חובה מבוטא למעשה בצו ההרחבה לביטוח הפנסיוני המקיף במשק משנת 2008. על פי צו זה, חלה חובה על מעסיק לבטח את כל אחד מעובדיו (השכירים) במסגרת של הפרשות – הן של המעביד והן של העובד. בנקודת הזמן הנוכחית של מחצית 2017, לעובד השכיר מופרש בסך הכול 18.5% מהשכר: 6% על חשבונו והיתר על חשבונו של המעביד. המשמעות היא שהנטו של המשכורת יורד במידה מסוימת, אבל מנגד – מקבלים כאן רווח כלכלי בלתי מבוטל.

אצל עצמאים המצב מעט שונה. כאן אין מי שיבצע עבורם את ההפקדות או ישתתף ב"נטל" – העצמאי הוא היחידי שמפקיד כספים. הוא יכול לעשות זאת באופן קבוע (סכום חודשי) או במועדים נקודתיים אחרים, למשל לקראת סוף שנת המס. הדרבון להפקדה היה באופן מסורתי הטבות המס שמקבלים בזכות ההפקדה, אבל לאחרונה הוחלט להטיל חובת הפקדה לפנסיה גם על עצמאים.

חשוב לבחור היטב את הפנסיה

גם אם יש חובה להפקיד לפנסיה, יש הרבה אפשרויות בחירה בתחום. כיום מוצע מגוון רחב של קרנות פנסיה ושל מסלולים, הנבדלים ביניהם בסוג המוצר, בדמי הניהול, ברכיבי הפנסיה (נניח, רכיב ביטוחי מסוים שמהווה חלק מקרנות הפנסיה), בדרגת הסיכון ועוד. אם בעבר עובדים היו כבולים להסדרים שקיים המעסיק שלהם עם גופים פנסיוניים מסוימים, כיום יש בהחלט אפשרות בחירה. אנחנו ממליצים לכל אחד, בין אם עצמאי ובין אם שכיר, לנצל אותה באופן מלא.

רצוי להגדיר את הצרכים ואת היכולות הכלכליות, ולאחר מכן לראות האם קרנות הפנסיה מספקות מענה ראוי מהבחינה הזו. חשוב להשוות בין הקרנות מבחינת התשואות, לדוגמה, תוך בחינת המצב של הקרן בשנים האחרונות – נתונים שיכולים לכוון אתכם לעבר הקרנות המומלצות יותר. סוגיה משמעותית אחרת היא דמי הניהול, אשר השאיפה היא לצמצם אותם ככל שאפשר.

צילום pixabay

בניגוד למה שאנשים חושבים, יש כאן מקום למיקוח ולשיפור התנאים, כך שמומלץ לבחון הצעות, לדעת מה מקובל, להתמקח ולנסות לשפר את התנאים. הבעיה היא שזהו תחום מורכב ועמוס בסעיפים ובמספרים שאינם ברורים לאדם הממוצע. סוכן פנסיוני יכול לבצע עבורכם את כל הצעדים האלה, תוך הכוונה שלכם לעבר הפנסיה האידיאלית עבורכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מהם הטיולים שנרצה איתנו מנשא בד?
טיול משפחתי הוא חוויה מגבשת והזדמנות להכיר לתינוק את העולם....
השפה החדשה של העיר
בשבועות האחרונים גבעתיים שדרגה את רחובותיה והתקשטה בספסלים, פחים, שלטי...
child-s-hand-old-man-s-hand-holding-cane_86638-236
טיפול בצורה נכונה
על מנת לבצע טיפול בקשישים ומבוגרים יש צורך בשירותיה של...