Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בירושה: ממה מתחילים?

טיפול בירושה: ממה מתחילים?
קרדיט - Freepik

כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה עבור ילדיו או עבור בן או בת הזוג. נושא מורכב שיש לטפל בו לאחר שמסתיימים העניינים הראשונים כמו לוויה ושבעה הוא חלוקת העיזבון. ליורשים רבים קשה להתעסק עם עניין כ"כ חומרי וטכני כשהם נמצאים במצב רגשי לא פשוט. מדובר על תהליך המורכב ממספר שלבים ויכולים גם לעבור מספר חודשים ואפילו יותר עד שהוא מסתיים לחלוטין. לכן, הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא פניה אל עורך דין ירושה מומלץ אשר יוביל את התהליך כבר מתחילתו שהיא הגשת בקשה לרשם הירושות להוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה, ובכלל ינהל את התהליך כולו, כולל ניהול עיזבון אם צריך, טיפול בהתנגדות אם יש ועד חלוקת העיזבון בפועל.

איך מחולק העיזבון כשאין צוואה?

המטרה בעריכת צוואה היא גם לאפשר למצווה לקבוע כיצד יחולק רכושו וגם לעשות ליורשים סדר ולהנחות אותם. עם זאת, ישנם אנשים המעדיפים לא לערוך צוואה או לא מספיקים לעשות זאת. אז חלוקת העיזבון נעשית עפ"י חוק הירושה. העיקרון המנחה בחוק זה הוא חלוקת העיזבון בהתאם לדרגת קרבה משפחתית, כאשר הקרובים יותר יקבלו חלק גדול יותר מן הרכוש. כך למשל, כשישנם למנוח בת זוג וילדים, תקבל בת הזוג מחצית מהעיזבון והשאר יחולק בין הילדים. ללא ילדים תהיה חלוקה בין בת הזוג לבין אחיו של המנוח ביחס של שני שליש ושליש. יכולות להתעורר לא מעט בעיות בחלוקה לפי חוק הירושה כמו במצב בו המנוח ואשתו היו בהליכי פרידה אך לא הספיקו לסיים את התהליך. אז עדיין פרודתו תיחשב לאשתו והרכוש יחולק בהתאם. כך גם אם יש בן חורג שקרוב רגשית למנוח אך לא יקבל דבר בגלל שאין קשר דם ביניהם.

בתחום רגיש כמו ירושה: בחירה נכונה של עו"ד תקל על העניין

כאשר מחפשים עו"ד בתחום ירושות וצוואות חשוב לבחור עורך דין ירושה מומלץ שיוביל את הדברים בצורה מושכלת המבוססת על הרבה מאוד ניסיון, אך עם זאת יהיה קודם כל בן אדם, ידע להקשיב, להכיל ולהיות אמפתי. טיפול בנושאים משפחתיים שהם מורכבים מבחינה משפטית כמו ירושה אינו פשוט וגורם לא מעט לשחרור רגשות ותגובות אמוציונליות. עורך הדין אמור להרגיע, במיוחד אם מדובר על טיפול בדברים באמצעות הליך גישור בו אמורים הצדדים להגיע להסכם מחוץ לבית המשפט. עם זאת, גם כאשר הדברים מתנהלים בבית המשפט חשובה רגישותו של עורך הדין לצד יכולת ליטיגציה גבוהה וכמובן ידע נרחב וניסיון בייצוג בתיקים דומים.

עו"ד  ונוטריון טל פרי הוא עו"ד לענייני משפחה בעל ניסיון רב המלווה את לקוחותיו לאורך כל התהליך כולל הובלת הליך גישור, מו"מ או ייצוג בבית המשפט. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...