יועץ מס: עד כמה הדבר נחוץ לכל עסק?

יועץ מס: עד כמה הדבר נחוץ לכל עסק?
קרדיט - Freepik

כל עסק, מהקטן ועד הגדול ביותר מחויב לעבוד מול רשות המיסים, לדווח על פעילותו ולשלם את המיסים השונים בזמן: מס הכנסה, מע"מ ועוד. מיסוי הוא עניין מורכב ביותר והמדינה משקיעה מאמצים רבים כדי לגבות את המגיע לה עפ"י חוק. גם אם נראה שלבעל עסק אין מרחב פעולה גדול מדי בכל הנוגע למיסים, יועץ מס המתמחה בתחום זה יכול לייעץ לעסק כיצד להתנהל כדי לשלם פחות מס כשהכל כמובן מתבצע באופן חוקי. במסגרת ייעוץ מס, היועץ יבחן את פעילות העסק מכל ההיבטים, יבחן את המבנה של העסק מבחינה משפטית אשר יכול להשפיע גם על תשלום המיסים וגם ייצג את בעל העסק מול רשות המיסים בכל נושא, ויביא ליישור קו או פתרון מחלוקת שנוצרה בין השניים.

מבצעים שינויים במבנה החברה? בדקו את ההשלכות מבחינת המיסוי

לכל חברה או עסק ישנו מבנה ארגוני ועסקי שאמור לשרת אותם בצורה הטובה ביותר מכל הבחינות: מבחינה ארגונית, ניהולית, מבחינת קלות התפקוד והלוגיסטיקה כך שבסופו של דבר הרווחיות תהיה גבוהה יותר. את מבנה החברה יש לבחון גם בהקשר של מיסוי. במיוחד אם מעוניינים לעשות שינוי מבנה בחברה, חשוב להתייעץ עם יועץ מס המומחה התחום ולהבין את השלכות העניין מבחינה מיסוי ומבחינה משפטית. השינוי יכול להיות העברת נכסים מחברת הבת לחברת האם ולהיפך, מיזוג בין חברות אחיות, הפיכת חברת האם או אחת מחברות הבת מחברת ישראלית לחברה הנמצאת ושייכת למדינה אחרת ועוד. כל אלה יגרמו גם לשינוי מבחינת החוקים שעל החברה לקיים בכלל ומול רשויות המס בפרט.

מחליטים לעבוד כעצמאים? כמה דברים שכדאי לדעת

לא מעט אנשים מחליטים בשלב מסוים בחייהם לעבוד כעצמאים. הדבר יכול לקרות כצעד ראשון בקריירה או לאחר שנים של עבודה כשכירים. ישנם מבנים שונים של רישום כעצמאים שיש להם השלכות מבחינת מיסוי. הרישום הפשוט המיועד לפרילנסרים ועסקים קטנים הוא עוסק פטור. זוהי צורת הרישום הפשוטה המתאימה לעסקים עם מחזור שנתי של עד 107,692 ₪ נכון ל 2023. הצורה השנייה היא עוסק מורשה המתאימה לעסקים עם תקרת הכנסה גבוהה יותר או כאלה העוסקים בתחום שהוגדר ככזה שבעל העסק צריך להיות רשום כעוסק מורשה. תשלום מיסים עוסק מורשה שונה מעוסק פטור בכך שהוא צריך לשלם גם מע"מ ולהוציא ללקוחותיו חשבוניות מס. רישום מורכב משני האחרים וגם שונה מהם מבחינה משפטית הוא חברה בע"מ.

א.ח.ד. בניטה מתמחה בייעוץ מס בתחומי המס השונים, כולל מיסוי בינלאומי ומיסוי מקרקעין וכן בתכנון ובנייה של מבנים עסקיים שישרתו את בעליהם בתחום המיסוי בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
בית אבות שמרגישים בו בבית
כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
העסק כבר מוגן מפני שריפה? אם לא, עכשיו הזמן לעשות משהו בנידון
כמו שאומרים חכמים מאיתנו, תמיד טוב להקדים תרופה למכה. אנחנו...
ניקיונות למעברי דירה
מעבר לבית חדש או ניקיון כללי לביתכם הוא רגע של...
למה חשוב כל כך להשקיע בעריכה לשונית של הספר שלכם
יש לכם ביד טקסט חביב, אפילו טקסט מצוין, ואין ספק...
יעילות ושימושיות בהשכרת מדפסות ומכונות צילום
בעולם העסקי המודרני, הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי ובלתי נפרד. כל...
למה לקחת חלק בקורס שיכשיר אתכם להיות יועצי השקעות
אם תמיד מצאתם עניין בעולם ההשקעות והרגשתם צורך להאיר את...
דילוג לתוכן