Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יעוץ זוגי, מסע משותף בדרך אל האושר

יעוץ זוגי, מסע משותף בדרך אל האושר
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

מרבית האנשים, כך לפחות על פי הדעה הרווחת בקרבנו, מודעים במידה זו אחרת למצבי המשבר השונים אליהם הם נקלעים בחייהם ובעת הצורך פונים לסיוע, טיפול וייעוץ פסיכולוגי או זוגי, כאשר הם חשים כי הם אינם מסוגלים להתמודד עם הבעיות בגפם.

ייעוץ זוגי, הפך בשנים האחרונות לעניין יותר שכיח, לגיטימי ומקובל ראשית בגלל שזוגות רבים אינם מעוניינים "לפרק את החבילה" מסיבות שונות (משפחתיות, אישיות, כלכליות וכו') ומאמינים כי ניתן להגיע לפתרון הדדי שיאפשר המשך חיים משותפים יחדיו.  בנקודה זו חשוב לומר כי ישנה חשיבות מרכזית לפנות בעיתוי הנכון לטיפול זוגי, לפני שהקרע הופך להיות לנרחב ובלתי הפיך, אזי הדרך חזרה היא קשה, אם בכלל אפשרית.

יועצים מתמחים לענייני זוגיות יעניקו לזוג מגוון כלים חשובים דרושים וינתחו עימם בצורה עמוקה ושקופה את הסיבות שבגינן הם בכל פנו לייעוץ. אחת הבעיות הנפוצות בין בני הזוג היא השגרה הארורה – כבר אין את הגירויים "של פעם" בין בני הזוג, חיי היומיום המעייפים לעתים, העבודה השוחקת, הבעיות הכלכליות ויוקר המחיה – הפכו את מציאות החיים למורכבת יותר, בנאלית והגרוע מכל, מעט משעממת.

פנייה לייעוץ זוגי – הסיבות השכיחות

חוסר ביטחון במערכת היחסים בין בני הזוג, עלולה להוביל למשבר, כך שזו גם אחת הסיבות הנפוצות לפנייה לסיוע מקצועי. ברגע ששני בני הזוג הסכימו כי זו הדרך היחידה לפתור את הבעיות בזוגיות, זו כבר התחלה טובה ומבורכת עבורם ועבור ילדיהם. הצורך לשיקום הקשר בזוגיות, יחסים שחווים הידרדרות וכן, מניע חדש יחסית של זוגות צעירים בראשית דרכם שמעוניינים להתחיל יחסים בריאים כבר בהתחלה, עם יותר קשב ועם הכלים הנכונים, למניעת קרע ונקודת אל חזור.

הצטברות כעסים והצורך החיוני לשנות – למשל, זוגות וותיקים שיחסי הזוגיות שלהם התערערו, מה שעלול לנבוע מלחצים חיצוניים, הצטברות של כעסים, חוסר נאמנות, או אפילו שיהוי חיובי בקריירה או באופי של אחד מבני הזוג, אשר ערער את שיווי משקלו של בן הזוג השני.

נתק רגשי או פיזי, אשר נגרמים תחילה לאחר חוסר תקשורת בין בני הזוג, חוסר במגע ויחסי מין, חוסר נוכחות פיזי של אחד מבני הזוג, בגידה ועוד. התהליך של הייעוץ הזוגי,  הוא להבין כי מצבים אלה לא מתרחשים ביום אחד, כי אם תהליך שכבר מתרחש הרבה זמן והוא רק מדרדר אם לא מצילים אותו.

בגידה בנישואין, הינה תוצאה של חוסר איזון בחיי הנישואין. גם משבר בחייו של אחד מבני הזוג, עשוי לגרום למרחק פיזי ורגשי מאחד מבני הזוג שהוא דווקא התקשורתי יותר מבין השניים. כאשר פונים לייעוץ זוגי בגלל בגידה, בני הזוג מעלים תמיד חשש מגילוי הבגידה והרצון בכל זאת, לשמר על חיי הזוגיות, אך למרות כל זאת, בן או בת הזוג חייבת לגלות כנות ויושר.

לסיכום לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הזכות לזוגיות טובה ואידיאלית – אין סיבה שזה לא יקרה כל עוד אנחנו מפוקחים לגבי היחסים מול בני הזוג ומודעים בצורך לנסות לשנות, לשפר ולאהוב יותר. ייעוץ זוגי מתאים יסייע לכם להתגבר על כל המכשולים בדרך ולטפס יחדיו אל פסגות האושר של הזוגיות שלכם.

המידע באדיבות צוות האתר www.orit-zucker.co.il
אורית צוקר, יועצת זוגיות מקצועית ברמת גן ובחיפה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...