Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד לבחור את סוג עדשות המגע?

כיצד לבחור את סוג עדשות המגע?

אתם יכולים להגיע ערב אחד לעבודה עם זוג עיניים כחולות, ובלילה להגיע למסיבה פרועה ולהבהב בעיני נמר מוזהבות. אתם אפילו יכולים להשתמש בעדשות חד פעמיות ולהשליך אותן לפח בכול לילה…

לאנשים עם בעיות ראייה, עדשות מגע הן כלי עזר יעיל וכמעט בלתי נראה. עדשות הפלסטיק הדקיקות מתאימות לקרניות העין, כדי לתקן בעיות ראייה, כולל קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמציה. אפשר להשתמש בעדשות מגע גם אם יש פרסביופיה וצורך בעדשות דו מוקדיות.

לפני שאתם מנצלים את אותו קופון עדשות מגע כדי לזכות במחיר זול יותר, כדאי להתייעץ עם רופא העיניים שיקבע את סוג עדשות המגע המתאימות לכם לאחר בדיקת עיניים. באופן זה תוכלו לא רק לשמור על עיניים בריאות, אלא גם לשמור על מרשם עדשות המגע כשתרצו לרכוש אחרות.

כדי לבחור את סוג עדשות המגע המתאים לכם, כדאי להכיר את ההבדלים בין שני הסוגים העיקריים: עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות חדירות לאוויר.

עדשות מגע רכות

עדשות מגע רכות עשויות מסוג של פלסטיק משולב במים. המים מאפשרים לאוויר (חמצן) לעבור דרך עדשת המגע אל הקרנית, מה שמגביר את הנוחות, מפחית את היובש בעיניים ומסייע בשמירה על קרנית בריאה. אם הקרנית לא מקבלת די חמצן היא עלולה להתנפח, להתערפל ולהוביל לבעיות ראייה חמורות ולראייה מטושטשת.

היתרונות של עדשות מגע רכות – רבות מעדשות אלה הן חד פעמיות, כך שאפשר להשליך אותן לאחר השימוש במשך זמן קצר. העובדה שאפשר להשתמש בזוג עדשות טריות משמעותה פחות סיכוי לזיהום, פחות צורך בניקוי ויתר נוחות.

יש עדשות מגע רכות שאינן חד פעמיות. אפשר ללבוש את אותו זוג עדשות במשך כשנה ולנקות אותן בכול לילה. בדרך כלל מדובר בעדשות מגע "מותאמות אישית".

בהשוואה לעדשות מגע קשות חדירות לאוויר – עדשות מגע רכות הן בדרך כלל נוחות יותר כשמכניסים אותן לעיניים. בונוס נוסף של העדשות הרכות – הן מספקות הגנה נגד קרני UV של השמש.

אחד החסרונות של עדשות מגע רכות הוא שהן סופגות מזהמים בקלות רבה יותר מאשר עדשות קשות חדירות לחמצן. העדשות הרכות סופגות דברים שונים שעלולים לגרות את העיניים כמו עשן, תרסיסי אוויר וקרם או סבון ידיים.

עדשות מגע קשות חדירות לאוויר

עדשות מגע קשות חדירות לאוויר הן נוקשות יותר מהעדשות הרכות, עשויות מחומרי סיליקון ומאפשרות לאוויר לעבור דרכן אל הקרנית.

היתרונות של עדשות אלה כוללים ראייה ברורה יותר לעומת העדשות הרכות, הן קלות יותר לטיפול ועמידות מאוד. העדשות הקשות יכולות לתקן בעיות אסטיגמציה משמעותיות.

החסרונות של עדשות קשות חדירות לאוויר הם שיש צורך בזמן רב יותר כדי להסתגל אליהן לעומת השימוש בעדשות מגע רכות. לכן, לנוחות מרבית מומלץ להרכיב את העדשות האלה בכול יום.

אם אתם סובלים מקוצר ראייה חמור ומאסטיגמציה – אתם עשויים ליהנות מראייה טובה יותר אם תשתמשו בעדשות קשות חדירות לאוויר. אבל לפעמים אפשר להיות מרוצים מעדשות רכות טובות, אם כי לא אופטימליות, שמתקנות את הראייה ונוחות יותר להסתגלות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...