Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד למנוע התייבשות כלבים כתוצאה מהחום הכבד

כיצד למנוע התייבשות כלבים כתוצאה מהחום הכבד

"בחודשי הקיץ מגיעים למרפאה כמעט כל יום פציינטים שהכלבים שלהם חטפו מכות חום", מספרת ד"ר סמדר טל מנהלת המרכז הרפואי לחיות מחמד ברמת גן. "זה קורה לרוב כי בעלי הכלבים הולכים לים עם חיית המחמד שלהם בשעות החמות ביותר ביום. כמו שלנו זה מסוכן, גם לכלבים זה מסוכן מאוד. מכיוון שכלבים לא מזיעים כמונו וגם מכוסים פרווה, הם עלולים להיות רגישים יותר לחום. בנוסף הריצה בחוף הים בשעות הקשות הללו מתישה אותם וההליכה על החול החם גורמת להם לכוויות בכפות הרגליים".


טיפים למניעת מכות חום והתייבשות בעלי חיים:

• סוגי הכלבים שרגישים במיוחד הם כלבים בעלי עור בהיר ופיגמנטציה לבנה (כלבים בעלי אף ורדרד למשל), כלבים זעירים וגורי כלבים. כלבים השייכים לקבוצות אלו, חשוב מאוד למרוח בקרם שיזוף בכל הגוף ובאזור האף ובאזורים הרגישים שאינם מכוסים בפרווה.

• מכוניות הינן מלכודות מוות פוטנציאליות בזמן חודשי הקיץ החמים, מפני שהטמפרטורה בתוכן עלולה בקלות לעבור את ה-400, גם ביום קיץ לא חם במיוחד. רצוי להשאיר את כלבכם במהלך היום בתוך הבית. באם אתם חייבים לקחת אותו ברכב ולהשאירו שם, חשוב לשמור על הכללים הבאים: לפתוח את החלונות ולאוורר את הרכב ככל הניתן, מבלי לאפשר את בריחתו מהרכב, או לחליפין – להכניס את הכלב לתוך מנשא או כלוב מאוורר, ולפתוח את כל חלונות הרכב. רצוי להקפיד לבדוק את כלבכם שברכב בכל 10 דקות.

• יש לדאוג לאספקת מים טריים באופן שוטף, גם בזמן טיול או פיקניק.

• באם כלבכם מלחית, או שיש לו לפתע הבעה לחוצה או בוהה, אינו מציית לפקודות, עור גופו מרגיש חם ויבש, ליבו פועם בקצב מהיר מאוד או שהוא מקיא, יש להוריד את חום גופו במהירות בעזרת מים קרירים (לא קפואים) על ידי השפרצה או טבילתו בהם ולגשת לווטרינר מיידית.

• באם כלבכם נמצא הרבה זמן בחוץ או חי מחוץ לבית, ודאו כי יש לו מקלט מפני השמש היוקדת בצהריי היום. על מכלאות חיצוניות להיות מאווררות ומוצלות, ותמיד צריך להיות בהן צל לפחות באזור אחד.

• פעילות גופנית לכלבכם הינה חשובה, אולם פעילות יתר בזמן מזג אויר חם עלולה לגרום למכת חום. הימנעו מפעילות גופנית רבה באמצע היום, בימים ובלילות חמים רצוי לא להגזים בפעילות.

• שמרו על פרוותו של כלבכם! יש לסרק שיער עודף ובאשר לכלבים שכבר סופרו בעבר, יש לספרם על מנת להקל עליהם – חלקם אבדו את השיער השניוני, המהווה הגנה מפני חום וקור.

• הימנעו מהצעדת חיית המחמד שלכם על גבי חול (למשל בים) או אספלט במהלך היום, כיוון שהדבר עלול לגרום לכוויות בדרגות שונות.

המרכז הרפואי לחיות מחמד הוקם בשנת 1993 ברמת גן. בראש המרפאה עומדת ד"ר סמדר טל, וטרינרית בכירה ומובילה בתחומה. המרפאה מעסיקה את מיטב הרופאים והסייעות ומעניקה מגוון שירותים וטרינאריים כגון שירותים כירורגים, שירותי מעבדה מתקדמים, שירותי חירום וטיפול נמרץ, טיפולי שיניים, רפואה אלטרנטיבית לבעלי חיים ועוד.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...
כל היתרונות של מדפסת ברקוד בעסק!
מדפסת ברקוד ההבדל בין מדפסת ברקוד משרדית קטנה לבין מדפסת תעשייתית...