כיצד עריכה ספרותית מסייעת בשיפור הספר

כיצד עריכה ספרותית מסייעת בשיפור הספר
קרדיט - Pixabay

עבור כל סופר שמעוניין לפרסם את עבודתו לציבור הרחב, שלב העריכה הספרותית הוא אחד החשובים והקריטיים ביותר בתהליך כתיבת הספר. כאשר שולח הסופר את היצירה שלו אל חברת הוצאה לאור, עורכים ספרותיים ולקטורים אשר עובדים עם המוציאים לאור תפקידם להעריך את כדאיות ההשקעה ביצירה הספרותית ובכך, להשפיע על ההחלטה האם המוציא לאור יקבל את הספר או שלא. עם זאת, ניתן ואף מומלץ לעבוד עם עורך ספרותי או עורכת ספרותית בשלב מוקדם יותר של כתיבת הספר, כמו לפני שליחת הטיוטה הסופית לחברת ההוצאה לאור, או לפני הפרסום העצמאי במידה והסופר מעוניין בדרך זו. ניתן גם להיעזר בסמכותם ובידע של העורכים הספרותיים בשלבים ההתחלתיים של הספר. ישנם בעלי מקצוע בתחום העריכה שאפילו מציעים שירותי עריכה מלווה לאורך תהליך הכתיבה, ובכך מסייעים לגבש את העלילה, את מבנה הספר ואפילו מסייעים בכתיבה נכונה ומעניינת של הדמויות.

למה כדאי להסתייע בעורכים ספרותיים

לא כל סופר או מחבר יעזרו בעורך ספרותי או עורכת ספרותית וחלקם אף יסתפקו רק בקבלת חוות דעת על הספר או הסיפור ממכרים, בני משפחה או חברים – עם זאת, במרבית המקרים, מדובר בהחלטה שגויה. כאנשי מקצוע, עורכים ספרותיים יכולים להעניק נקודת מבט אובייקטיבית על הספר, אך לא רק. מלבד העובדה שאינם משוחדים להביע דעה בצורה שאינה כנה בשל הקרבה למחבר, נקודת המבט שמסוגלים לספק העורכים הספרותיים תהיה מקצועית הרבה יותר משל אדם שאינו עוסק בתחום. מתוקף עבודתם והיכרותם עם קהל היעד והספרות, ביכולתם של הלקטורים והעורכים הספרותיים גם לתת ביקורת והערות בצורה בה הסופר יוכל להשתמש על מנת להבין מה הקוראים של אותו הז'אנר מעוניינים לראות בספרות אותה הם צורכים, ובכך, להתאים אליהם את הדרך בה מסופרת העלילה, לשפר את הסיפור עצמו ולהגיע להישגים גדולים הרבה יותר מבחינת חשיפה ומכירות.

מי עוד יכול להפיק תועלת מעריכה ספרותית

ישנה הבחנה ברורה בין עריכה ספרותית לבין עריכה אקדמית. הסיוע של העריכה הספרותית מוגבל רק למחברים וסופרים. כותבי עבודות אקדמיות יכולים להרוויח משימוש בשירותיהם של עורכים פילוסופיים, שכן הם יכולים לשפר את הסיכויים של המאמר לא רק להתקבל בהערכה רבה, אלא גם לזכות את החוקר במימון להשקעה במשך המחקר. מסיבה זו, לאחר עשורים של ניסיון בתחום, קורסים רבים בנושאי עריכה ספרותית ושלושה תארים בתחום הפילוסופיה, החליט ד"ר ספי קופרמן לפתוח את חברת Skedit על מנת להביא יוצרים וחוקרים למימוש הפוטנציאל שלהם. בין אם אתם זקוקים לשירותי עריכה פילוסופית עבור כתיבת עבודה אקדמית, כתיבת תזה, סמינריון, דוקטורט, או שאתם זקוקים לעריכה מלווה בכתיבת מסות ועבודות אקדמיות בנושאי הפילוסופיה, חברת Skedit מציעה את שירותיה המקצועיים עבורכם. החברה מציעה עריכה ספרותית גם לכותבי ספרים, סיפורים קצרים וספרי ילדים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
בית אבות שמרגישים בו בבית
כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
העסק כבר מוגן מפני שריפה? אם לא, עכשיו הזמן לעשות משהו בנידון
כמו שאומרים חכמים מאיתנו, תמיד טוב להקדים תרופה למכה. אנחנו...
ניקיונות למעברי דירה
מעבר לבית חדש או ניקיון כללי לביתכם הוא רגע של...
למה חשוב כל כך להשקיע בעריכה לשונית של הספר שלכם
יש לכם ביד טקסט חביב, אפילו טקסט מצוין, ואין ספק...
יעילות ושימושיות בהשכרת מדפסות ומכונות צילום
בעולם העסקי המודרני, הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי ובלתי נפרד. כל...
למה לקחת חלק בקורס שיכשיר אתכם להיות יועצי השקעות
אם תמיד מצאתם עניין בעולם ההשקעות והרגשתם צורך להאיר את...
דילוג לתוכן