Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להתחיל לייבא מסין – הדרך הקלה

להתחיל לייבא מסין – הדרך הקלה

המחירים של ייצור בסין ושל ייבוא מסין הם זולים להפליא בהשוואה לאלה של מדינות המערב. לא מפליא, אם כן, שאנשים רבים מעוניינים לנצל את ההזדמנויות הרבות שטמונות בסין, ולהתחיל לייבא ממנה מוצרים במטרה להפיק מהם רווח. אז איך בעצם עושים את זה?

ייבוא מסין: רקע

כדי להבין את הכוח שטמון בייבוא מסין, ובפרט בייבוא מסין לישראל, יש להכיר את הרקע לנושא. לישראל יש קשרי מסחר עם סין כבר למעלה מ-20 שנה, אז החלו בסין רפורמות כלכליות שעודדו הפרטה של מפעלים רבים וכן דחיפה של יוזמות פרטיות. במקביל לכך, סין נכנסה לשוק הסחר הבינלאומי. התפתחויות אלה תרמו רבות להתפתחותה הכלכלית של סין. בתחילת שנות האלפיים חלה התפתחות נוספת כאשר ניתן היתר למשקיעים זרים לרכוש חברות סיניות, מבלי שיהיו צריכים שותפים מקומיים כפי שהיה בעבר. דבר זה איפשר צמיחה אדירה בעסקי הייבוא והייצוא של סין. מדינות רבות החלו לייבא מוצרים מסין בהיקפים עצומים, ביניהן ישראל, שהיקף הייבוא שלה מסין עומד על קרוב לשישה מיליארד דולר בשנה. מרבית המוצרים המיובאים מישראל לסין הם מוצרי אלקטרוניקה, ונתח גדול תופסים גם בגדים, נעליים ומוצרי טקסטיל.

ייבוא מסין: שלבים ראשונים

אז החלטתם לייבא מסין? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בתחילת הדרך:

• החליטו מהו המוצר שאתם רוצים לייבא, ומהי הכמות הראשונית שאתם מסוגלים לייבא ממנו (רצוי כמה אלפי יחידות לפחות כדי שלא תצאו בהפסד בגלל התשלום עליהן, עלויות המשלוח וכו').

• עשו שיעורי בית: לאחר שהחלטתם על המוצר אותו אתם מעוניינים לייבא, למדו עליו כל מה שאפשר. ככה תוכלו לדייק בהזמנתו מהיצרנים ולדעת שאתם מקבלים בדיוק מה שהזמנתם.

• מצאו יצרן איכותי ומהימן: אם אתם מעוניינים שעסק הייבוא שלכם יחזיק לאורך זמן, מומלץ לא לוותר עד שמוצאים יצרן אמין שמוצריו איכותיים ושעובד אתכם בשיתוף פעולה, בקפדנות ובדיוק. ניתן להיעזר לשם כך במשרד שמתמחה בייבוא מסין.

• לאחר מציאת היצרן יש להתחיל במשא ומתן. בשלב זה כדאי לבקש דוגמאות. זה אמנם יקר, אך משתלם להמשך כי כך תראו בזמן אמת איך היצרן מתייחס להזמנה שלכם; בנוסף, אם הדוגמא לא תואמת לגמרי את מה שיש לכם בראש, תוכלו לבקש לבצע שינויים ולהזמין דוגמא נוספת עד שתהיו מרוצים.

• סגירת פינות: כאשר אתם מבצעים את הזמנתכם הראשונה, אל תשכחו לסגור את כל הפינות: תנאי תשלום, זמן האספקה, תנאי משלוח וכו'. ניתן להיעזר במדריך ליבואנים או ביבואן שאתם מכירים כדי לוודא שלא שכחתם דבר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...