Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי הנדסאי מכונות במרכז

לימודי הנדסאי מכונות במרכז
(צילום באדיבות pixabay)

בכל תחומי החיים יש מכונות מורכבות ומתקדמות, לדוגמה מכשור רפואי לבדיקות ולטיפולים, מכונות ייצור מתקדמות ומשוכללות במפעלי התעשייה השונים, מכשור בקרה מתקדם, מכונות אלקטרוניות עם טכנולוגיות חדשניות ועוד. כדי ללמוד את הנושא לעומק יש לבחור במסלול לימודי הנדסאי מכונות

(צילום באדיבות pixabay)

אנו מוקפים במכונות מכל עבר, הן משמשות אותנו בכל תחומי החיים, יש מכשור פשוט וקל להפעלה ויש מכונות המחייבות ידע רב והכשרה מקצועית כדי להפעילן. בכל תחומי החיים יש מכונות מורכבות ומתקדמות, לדוגמה מכשור רפואי לבדיקות ולטיפולים, מכונות ייצור מתקדמות ומשוכללות במפעלי התעשייה השונים, מכשור בקרה מתקדם, מכונות אלקטרוניות עם טכנולוגיות חדשניות ועוד. כדי ללמוד את הנושא לעומק יש לבחור במסלול לימודי הנדסאי מכונות, הלימודים נועדו להכשיר אנשי מקצוע מיומנים ומוכשרים כדי להשתלב בעבודה בחברות ובארגונים מובילים במשק הישראלי, לרבות בתעשיית ההייטק, בחברות לייצור תרופות ומכשור רפואי מתקדם ובתעשייה הביטחונית.

מסלול לימודים מעניין ורב תחומי

לימודי הנדסאי מכונות נועדו להכשיר את הדור הבא של אנשי המקצוע בתחום הרלוונטי, הלימודים מעניינים ומעמיקים, במהלכם רוכשים ידע רב ומקיף במגוון תחומים, בין השאר לומדים את המקצועות הבאים: מתמטיקה, חשמל ואלקטרוניקה, פיסיקה, תורת החומרים, אבטחת איכות, רובוטיקה, חלקי מכונות, מכניקה, מערכות הידראולית ופנאומטיות, עיבוד שבבי (CNC) ועוד.

בהתאם למסלול הלימודים, תחום ההתמחות והמוסד בו מחליטים ללמוד, נמשכים הלימודים כשנתיים עד שלוש שנים, ניתן להירשם לרוב למסלול בוקר או למסלול ערב, מסלול ערב מאפשר לשלב בין עבודה ולימודים.

כאשר מחפשים מסלול לימודי הנדסאי מכונות במרכז כדאי לבחור בבית ספר מקצועי להנדסאים המציע מיקום מרכזי ונוח בצפון תל אביב, בסמוך לעורקי התחבורה הראשיים ולתחבורה ציבורית. יש לעיין היטב בסילבוס, לבדוק מהו ניסיונם המקצועי של צוות המרצים, האם יש מסלולי ערב ובוקר, האם יש מעבדות משוכללות עם ציוד חדשני, מהי עלות הלימודים וכמובן יש להתרכז בנושא המקצועות שלומדים, איכות ההוראה וסוג התעודה.

למי כדאי ללמוד הנדסאי מכונות?

לימודי הנדסאי מכונות נחשבים למבוקשים ביותר, סיום בהצלחה של הקורס וקבלת תעודה מקצועית מאפשרים לבוגרים להשתלב במגוון רחב של תפקידי מפתח בתעשיית המכונות, המחשבים והאלקטרוניקה ובתחומים רבים נוספים. חשוב לציין כי קיים ביקוש אדיר להנדסאי מכונות מוכשרים ויצירתיים בעלי ידע עדכני בתחום, שלל משרות ואפשרויות תעסוקה ממתינות לבוגרי הקורס.

תנאי הקבלה ללימודים משתנים בהתאם למוסד הלימודים, לרוב יש להציג תעודת בגרות מלאה עם ציון מעל 55 במקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית, ברמה של 3 יחידות לימוד לפחות. במידת הצורך ובהתאם למוסד הלימודים ניתן להירשם למכינה טכנולוגית ללימודים הנדסאים, ולאחר מכן אפשר להמשיך למסלול לימודי הנדסאי מכונות.

לימודים מפוקחים על ידי מה"ט

חשוב לבחור במוסד לימודים הנמצא בפיקוח מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע). כדי להשלים בהצלחה את הלימודים יש להגיש בשנה האחרונה פרויקט גמר, הפרויקט מוכיח את יכולותיו של הבוגר ומאפשר לו להציג ידע רב בתחום, הפרויקט יכול לשמש גם כבסיס ליזמות עסקית חדשנית או ככרטיס כניסה לשוק העבודה הדורש אנשי מקצוע מיומנים ויצירתיים.

במהלך הלימודים רוכשים ידע רב בכל התחומים הרלוונטיים להנדסת מכונות, כמו כן מתנסים במעבדות המחקר ויוצאים לסיורים מקצועיים. כדאי לדעת כי כל סטודנט נדרש לבחור בהתמחות מסוימת, כאשר בוחרים במסלול לימודי הנדסאי מכונות במרכז ניתן לרוב לבחור בהתמחות במערכות ייצור ממוחשבות. תחום תכנון וייצור ממוחשב (תיב"ם) נחשב למבוקש ביותר, מטרת ההתמחות היא להכשיר את הסטודנטים בתכנון תהליכי ייצור חדשניים ועדכניים בענפי התעשייה השונים, ביניהם ענף התרופות, הטקסטיל, הרכב, המזון, הפלסטיק וכדומה.

שלל אפשרויות תעסוקה

בוגרי מסלול לימוד הנדסאי מכונות במרכז נחטפים לעבודה מיד בתום הלימודים, יש מגוון עצום של אפשרויות תעסוקה, בהתאם לתחום ההתמחות בו בוחרים. ניתן להשתלב בחברות המובילות בארץ בענפי התעשייה השונים, יש גם הצעות רבות לבוגרים יצירתיים להשתלב במחקר ופיתוח, בניהול פרויקטים מורכבים בשטח, במשרות מעניינות ומאתגרות בתעשיית ההייטק והאלקטרוניקה ועוד.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...