Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי חינוך לתואר ראשון

לימודי חינוך לתואר ראשון
לימודי חינוך. באדיבות pixabay

תואר ראשון בחינוך – הגשמה עצמית והשפעה אינסופית

לפני שנה בדיוק, הרצתה חן מילר, בוגרת לימודי חינוך ממכללת סמינר הקיבוצים, מול סטודנטים לתואר ראשון בחינוך. הרצאתה ריגשה כל-כך את האולם, כאשר הדגישה כי "אין ילד שלא, יש ילד שכן", כי אמונה אמיתית בפוטנציאל להצלחה שקיים אצל כל ילד, יכולה להשפיע ולהגביר את תחושת המסוגלות ובכלל את ההצלחה גם של התלמידים ה'בעייתים' ביותר. מילר טוענת כי בכלל האבחנה בין תלמידים טובים לתלמידים בעייתים היא פסולה מלכתחילה, והיא מקבעת את התלמיד בעמדה מסוימת אשר קשה לו לצאת ממנה, גם שנים רבות לתוך מערכת החינוך ולאחר מכן.

לימודי חינוך. באדיבות pixabay

לעיתים נדמה כי מורות כמו חן מילר הן נדירות בנוף, אך זוהי תפיסה שגויה – ישנם מורות ומורים רבים וטובים כבר עכשיו במערכת החינוך. עם זאת, בהחלט יש מקום רב למורות ומורים טובים וחדורי מטרה, אשר למדו את רזי המקצוע, בין אם בתואר ראשון בחינוך ובין אם בתואר שני, שייכנסו למערכת החינוך כדי להשפיע ולהטביע את חותמם על התלמידים הצעירים והסקרנים. לעיתים רבות המפגש בין המורות והמורים הצעירים לבין מערכת החינוך בכלל והתלמידים בפרט, מתרחש עוד במהלך לימודיהם לתואר; אם במסגרת קורס אקדמי או במסגרת סטאז' ללימודי הוראה. מפגש זה לעיתים מתגלה בתור אירוע לא נעים ולעיתים אפילו טראומתי, למורות ומורים שלא נתקלו בסיטואציה דומה בעבר. לכן מומלץ להתכונן ברמה הגבוהה ביותר למפגש זה, בכדי להקל ולהביא ל'נחיתה רכה' במערכת החינוך, וכמובן בכדי להביא לנחת וסיפוק מהעבודה והמקצוע המכובד והכל-כך חשוב הזה. התנהלות מתאימה וחיובית במפגש עם התלמידים ועם מערכת החינוך, יכולה להוביל לכך שמורות ומורים רבים ירגישו משמעותיים יותר ויצליחו להשפיע ולהעצים את התלמידים שבאחריותם, באופן הטוב ביותר.

על אחריות ומחויבות אישית בלימודי חינוך

תנאי הקבלה ללימודי חינוך משתנים בין מוסד אקדמי אחד למשנהו, עם זאת, הכניסה ללימודים לא מחייבת ריאיון אישי או מבחנים פסיכוטכניים, ובכך בעצם כל מי שמתעניין בלימודי חינוך והוראה ובעיסוק בחינוך, יכול לעשות זאת. עם זאת, נראה כי כדי להגיע למערכת החינוך בצורה האופטימלית והיסודית ביותר, על הסטודנט או הסטודנטית לחינוך לפתח אחריות ומחויבות גבוהה לפיתוח וחיזוק הכישורים האישיים והבין-חברתיים, אשר יעזרו רבות במפגש עם התלמידים בתחילת הדרך, וגם בהמשך.

כמו כן, סטודנטים וסטודנטיות אשר יחליטו לפתח את האחריות והמחויבות הנדרשת, יוכלו ללמוד ולהתפתח רבות ממקורות מידע רבים, הן בספירה האינטרנטית והן בסביבתם הקרובה, ויוכלו לקבץ טיפים ודרכי פעולה רבים להתמודדות מול סיטואציות אפשריות שונות, כמו התמודדות מול ילד בעל הפרעות התנהגותיות, מול ילד סגור ושקט, מול כיתה שאינה מגיבה למאמצי המורה ועוד. במקצוע זה, בשונה ממקצועות אחרים, ניתן ללמוד רבות פשוט מניסיונם של אחרים ומהכוונה נכונה ומתאימה. החוכמה היא להיעזר בעזרה הרבה הניתנת הן במהלך לימודי התואר והן במהלך הסטאז' ובכלל.

בדרך-כלל לימודי חינוך הולכים יחד עם לימודים לתואר אחר, אשר מאפשרים למורה ללמד מקצוע מסוים בחטיבה ובתיכון, ובמקביל גם לחנך כיתה משלה. השילובים האפשריים יחד עם לימודי תואר ראשון בחינוך הינם רבים ומגוונים, החל מלימודים לתואר בספרות, סוציולוגיה, מנהל עסקים ותקשורת וכלה בלימודי מדעי המחשב, לימודי כימה, ביולוגיה, פיזיקה ועוד ועוד. העיקר הוא ללמוד את מה שמעניין ומושך אתכם, וככה תוכלו גם ללמד, להסביר ולהעביר הלאה את הידע שרכשתם בכיף ובקלילות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...