Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לקנות דירה או לשכור? זאת השאלה

לקנות דירה או לשכור? זאת השאלה
תמונה באדיבות: pixabay

לקנות או לשכור דירה? זו אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב זוגות צעירים ומחוסרי דיור בכל הארץ. מחירי הנדל"ן ממשיכים לטפס מעלה, הממשלה ממשיכה לקדם את תוכנית למשתכן, המשקיעים מפסיקים לרכוש דירות להשקעה, והשוק משתנה, אך עדיין המומחים חלוקים בדעותיהם באם כדאי לקנות או לשכור דירה.

לכן, כאשר שואלים מומחים בענף הנדל"ן מה כדאי לעשות, רובם טוענים כי הניסיון מוכיח שזוגות צעירים שהמתינו על הגדר ולא רכשו דירה גילו לבסוף כי עליהם לשלם יותר תמורת נכס למגורים, עם זאת הם גם יענו כי יש אפשרויות השקעה משתלמות בהן ניתן לקבל תשואה גבוהה יותר, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק על מנת לקבל החלטה נכונה.

מדוע כדאי לקנות דירה?

לכל הישראלים יש חלום משותף והוא לרכוש דירה למגורים. הדירה נחשבת להשקעה בטוחה ויציבה, אפשר גם למנף את הנכס לטובת השקעות נוספות, לאחר תשלום המשכנתא. דירה מקנה יציבות וביטחון בחיים, אין צורך לשלם שכירות גבוהה כל החיים, ואפשר להוריש את הנכס לילדים ולהבטיח להם חיים טובים יותר.

עם זאת, כאשר מחפשים דירות למכירה יש לבצע בדיקות חשובות כדי לקבל החלטה נכונה, את הדירה אפשר לרכוש לצרכי מגורים או השקעה. רכישת דירה אינה דבר של מה בכך, יש לגייס הון אישי בשיעור של לפחות 25% משווי הנכס כדי לקבל משכנתא בבנק, להלוואה ארוכת טווח יש סיכונים רבים מאחר ובתקופת המשכנתא דברים רבים עשויים להשתנות, לדוגמה הרחבת המשפחה, שינוי במקום העבודה, משברים כלכליים, עליה משמעותית בריבית וכיוצא בזה.

מדוע כדאי לשכור דירה?

בשנים האחרונות החלו לקום פרויקטים חדשים ברחבי הארץ בהם ניתן לשכור דירה לתקופה ארוכה תוך התחייבות היזם לדמי שכירות הוגנים וקבועים יחסית. במקום להתמודד עם החזרים חודשיים גבוהים של המשכנתא לתקופה של 25 שנה או יותר, אפשר להשקיע את הכסף בשוק ההון או באפיקי השקעה נוספים בהם התשואה גבוהה.

ראוי לציין כי כיום התשואה על דירת מגורים היא כ-2.5% בלבד, כאשר התשואה באזורי הביקוש במרכז הארץ נמוכה יותר. באמצעות השקעה בשוק הוון אפשר ליהנות מתשואה גבוהה בהרבה, כל כלכלן וכל יועץ השקעות יכול להכין לכם תוכנית המאפשרת לכם לחסוך הרבה יותר כסף לעתיד. חשוב לזכור כי לרכישת דירה יש הוצאות נלוות כמו שכר טרחה לעורך דין, עלויות מימון וכדומה, כמו כן יש לתחזק את הנכס, ואחת לכמה שנים יש לבצע שיפוץ יקר.

תמונה באדיבות: pixabay

מה לבדוק לפני קניית דירה?

לאחר שמקבלים החלטה לקנות דירה ולא להמשיך לשלם שכירות גבוהה, יש לחפש נכס מתאים בהתאם לצרכים הייחודיים והיכולת הכספית. צריך לבדוק לפני שקונים דירה דברים רבים כגון אזור מגורים מועדף, מרחק נסיעה מהעבודה, עומסי תנועה, מצוקת חניה באזור, קרבה למוסדות חינוך לילדים ולמרכזי קניות וכדומה. כמו כן, יש לבדוק מהן ההוצאות הנלוות לרכישת הדירה, מהי יכולת ההחזר, האם ניתן לקבל אישור עקרוני למשכנתא, וכיצד ההלוואה תשפיע על איכות החיים. בנוסף, מומלץ לבדוק ממי קונים את הנכס, האם הנכס נקי משעבודים, מהי אמינות ויציבותו הפיננסית של הקבלן ועוד.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...