Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה בארץ: ספר האיחולים "מדבקה לכל יום": ממדבקות על כריך לילד ועד מדבקות אהבה לזוגות

לראשונה בארץ: ספר האיחולים "מדבקה לכל יום": ממדבקות על כריך לילד ועד מדבקות אהבה לזוגות

הספר בהוצאת הספרים אוריון, מכיל איחולים ל-365 ימים בשנה. האיחולים כתובים בחרוזים, ומהווים רעיונות נהדרים להורים לאחל לילדיהם איחול שונה בכל יום על גבי מדבקה . את המדבקה ניתן להדביק על אריזת כריכי הבוקר או על דש החולצה, כסגולה ליום מחויך. הילדים יאכלו את הכריך בשקיקה לאחר שיתבוננו במדבקה הקורצת ואף ידביקו אותה על החולצה להמשך יום מוצלח. אמנם קהל היעד העיקרי הוא ילדי בי"ס יסודי, אך הספר מתאים לכל גיל. הוא עשוי להתאים גם לבני זוג המעוניינים לאחל זה לזה יום נעים באופן מקורי, לחברים, לבני משפחה, לבני זוג ובעיקר – למצב רוח נעים שיעשה את היום.

האיחולים מחולקים לפי נושאים מחיי היום יום, אירועים, חגים, ימי הולדת וסתם למען חיוך מפנק של אושר. המדובר בספר מושקע מאוד שמלאכת הגרפיקה שבו, למשל, ארכה קרוב לשנה. האיורים הנפלאים והמרהיבים, הם של ספיר, בתה של הסופרת, שהייתה בת 13 בשעתו. כיום היא בת 14.5. בחלקו השני של הספר, מצורפות 240 מדבקות איחולים לתלישה, צבעוניות ומנוקדות, לכל אירוע בשנה. לאחר שמלאי המדבקות יאזל, הספר עם כל 365 הרעיונות נשאר בידי המשתמשים, כך שיוכלו לכתוב את האיחול באופן ידני על גבי מדבקות, הניתנות לקניה בכל חנות לכלי כתיבה. בסוף הספר ישנם עמודים למילוי עצמי של איחולים, כך שההורים יכולים לשרבט רעיונות משלהם.

מרים כהן מסבירה, כי זהו ספר מיוחד במינו ובין היתר עשוי להיות ספר מתנה לכל הורה שילדו עולה כיתה או מתחיל בית ספר. כמו כן, הספר יכול להוות ספר מתנה לחגים וספר מתנה מסבים להורים. הורים שמרגישים שילדם אינו מרוצה בבית-הספר, יכולים להקנות לו הרגשה טובה יותר בעזרת המדבקות. הוא יכול להתאים גם לבני זוג הרוצים להנעים את יומו של בן-זוגם.

מרים כהן מספרת, כי את כתיבת הברכות התחילה כאשר בנה הבכור אלעד (כיום בן 17.5) לא היה מרוצה מבית הספר. המדבקות היו פשוטות: "יום נעים", "יום מאושר" וכדומה. "כך המשכתי גם עם בתי האמצעית, ספיר", היא מספרת. "כאשר בתי הצעירה שני התחילה ללכת לבית-הספר, היא הודיעה לי שהמדבקות משעממות ולכן התחלתי לשדרג אותן ובמשך הזמן הן הפכו יצירתיות יותר: "שיהיה לך יום מסחרר – שהכל בו מתאפשר" או "שיהיה לך יום מתוק – מלא חיוך וצחוק" או "לאחר שבוע של עבודה למופת – שגם יום שישי יהיה איכותי באמת". התגובות בבית-הספר היו נלהבות וחלק מן המורות ביקשו שאכתוב גם למענן איחולים. בתי הצעירה (עולה לכיתה ו'), הולכת עד היום בגאווה עם כל מדבקה על חולצתה במשך כל היום. כאשר ראיתי שיש לי מלאי גדול של איחולים, החלטתי להוציא אותן לאור וזו התוצאה".

המחברת, מרים כהן, היא מורה לאנגלית, ועבדה בחטיבת ביניים כ-15 שנה. לאחר מכן, עשתה הסבה לעבודה עם נוער ומבוגרים המתמודדים עם לקויות למידה וכיום (זה עשר שנים) היא עובדת במכללה, בבי"ס למכינות, ומכינה יוצאי צבא עם לקויות למידה, לבגרות באנגלית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...