Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדריך לאירועי התרבות הקרובים בגבעתיים

מדריך לאירועי התרבות הקרובים בגבעתיים
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

ערב סטנד אפ חובבים – בבית ראשונים

קורס הדגל "סטנד-אפ למבוגרים" בבית ראשונים סיים מחזור מוצלח במיוחד ומזמין אתכם לערב סטנד אפ חובבים שכולו בדיחות, פאנצ'ים ובעיקר פרגון לאנשים שיעמדו פעם ראשונה על במה מול קהל.

מחזור הלימודים האחרון של השחקנית ומורה למשחק, צופית שפאן, מונה עשרה משתתפים, שישה גברים וארבע נשים, חלקם מגבעתיים חלקם מערים שכנות – לכולם יש דבר אחד משותף – הם אוהבים לצחוק, אוהבים להצחיק ואוהבים שצוחקים מהם.

ערב סטנד אפ של בוגרי הקורס יתקיים בערב ה-וואלנטיינז דיי, ובו הקומיקאים הצעירים יצחקו על אהבה, זוגיות והאבסורד של החיים של כולנו.

יום שני, 13.2.17 בשעה 20:30 במרכז תרבות וקהילה בית ראשונים.

ג'אז סטיישן בתיאטרון גבעתיים
לאחרונה נפתח בתיאטרון גבעתיים מועדון ג'אז מקומי שמנגן ג'אז משובח ממיטב היצירה הישראלית והבינלאומית. המופעים מתקיימים בימי חמישי בערב, אחת לחודש ומתארחים בהם הרכבי ג'אז מהמובילים בסצנת הג'אז המתעוררת בישראל.

ביום החמישי הקרוב יתארחו במועדון הג'אז הרביעייה של יהונתן כהן, אסף חכימי, יונתן רוזן ותום אורן. רביעיית יהונתן כהן, חמישי, 26.1.17 בשעה 21:00 / פתיחת דלתות 20:30

תערוכה משותפת בגלריה העירונית מכון המים
הגלריה העירונית – מכון המים ועמותת קהילתיים פתחו ביום שישי האחרון תערוכה חגיגית של האמנים שחר מרכוס וכרמלה ברג. תערוכה המורכבת מעבודות של שני האמנים, המביאים לידי ביטוי מגוון טכניקות מעולם האומנות, צילום, וידאו ותחריט.
נעילת התערוכה: 19.2.17
אוצר: דורון פולק

פותחים את הרצאות הערב בבית ראשונים
קמפוס קהילתיים פותח ביום רביעי הקרוב 25.1 את סדרת הרצאות הערב במרכז תרבות וקהילה בית ראשונים. אל הרצאת הפתיחה הוזמן ד"ר רביד דורון, מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, שיספר על חקר המוח במרוצת השנים.

שוני לוטן, מנהלת הקמפוס: הרצאות הערב בבית ראשונים נולדו בעקבות בקשות של תושבים עובדים, אשר לא יכולים לקחת חלק בהרצאות הבוקר של הקמפוס. אני שמחה לפתוח את סדרת ההרצאות ובטוחה כי תושבי גבעתיים יבואו ויעשרו את זמנם הפנוי ותחומי העניין שלהם בהרצאות ערב "ליד הבית".

הרצאת הפתיחה ללא תשלום. למשתתפים תינתן הנחה ברכישת מנוי לסדרת הרצאות הערב. יום רביעי, 25.1 בשעה 20:30  בבית ראשונים, רח' גורדון 24 גבעתיים.

הספריות העירוניות באירוע מיוחד "עורי צפון ובואי תימן"
יותר מ-200 איש מילאו את אודיטוריום בית ראשונים והשתתפו באירוע הספריות העירוניות ועמותת קהילתיים "עורי צפון ובואי תימן", ערב להקות מחול, שירה תימנית ומופע פולקלור.

באירוע נכחו ח"כ נורית קורן, יו"ר השדולה למען חקר האמת בפרשת ילדי תימן, רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, שרון אבן טוב, מנכ"ל עמותת קהילתיים וחובב צברי, ראש המועצה המקומית קרית עקרון.

אחד הסיבות להעלאת המופע היא ההתעוררות הציבורית מתוך כאב חטיפת ילדי תימן, ומתוך הרצון להוציא לאור את האמת, בשמחה ובמזמור.

באירוע, נהנה הקהל מריקודי מחול אתניים, שירת נשים תימניות, שלום שבזי ושירת ארץ ישראל, תצוגת חפצים תימניים וכן טעימות מהמטבח התימני.

הרצאה: לא הטיטניק לבדה – סיפורה של האנייה "וילהלם גוסטלוף"
הספריות העירוניות מזמינות את הציבור לשמוע את סיפורה של אניית הקרוז וילהלם גוסטלוף, אניית נוסעים גרמנית, שהוטבעה בים הבלטי בדיוק לפני 72 שנים, ב-30 בינואר 1945, בשלהי מלחמת העולם השנייה, על ידי צוללת סובייטית.

ההרצאה תועבר ע"י אריה בן דוד שיספר את סיפורה ההיסטורי של האנייה שהייתה אמורה להיקרא על שמו של היטלר, מה קרה שקיבלה שם אחר ואיפה נכנס הקשר היהודי הסיפור?

עוד בהרצאה נשמע על מבצע חניבעל, על קורותיה של האנייה במהלך מלחמת העולם השנייה וכיצד נראו ימיה האחרונים עד טביעתה כשעליה יותר מ-10,000 אנשים – האסון הימי הגדול ביותר בהיסטוריה.

ההרצאה תתקיים ביום 30.1.2017, יום שקיעתה של האנייה מלפני 72 שנה.
בית ראשונים, בשעה 20:00- הכניסה חופשית.

הזמנה להרצאה: חדשנות במאה ה – 21
אנו חיים בעולם שבו שליטה בידע ויכולת חדשנות הם אמצעי ההישרדות. מיהו גדול הממציאים בהיסטוריה, ומדוע אינכם מכירים אותו? מתי חדשנות היא במיטבה? מהו הסיכון שבחדשנות-יתר? כיצד זוכים בפרס נובל רק על ידי התבוננות בטבע על יד הבית?

קמפוס קהילתיים יערוך השבוע הרצאה מרתקת בנושא חדשנות במאה ה-21. אורן נהרי, עורך חדשות ופרשן במערכת ואללה, יסביר מהי חדשנות וכיצד משפיעה על אורח חיינו בעבר, בהווה ובעתיד.

יום שלישי בשעה 10:00, בתיאטרון גבעתיים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...