Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי צוואה הדדית?

מהי צוואה הדדית?
קרדיט - Canva

אין ספק שכאשר  אדם נפטר, הדבר גורם לצער רב לקרוביו, ובמיוחד לבן או בת הזוג שרגילים לחיות איתו כל חייהם. מעבר להשפעה הרגשית הרבה, פטירתו יכולה לגרום גם לטלטלה מבחינה כלכלית לבן או בת הזוג, במיוחד אם לא הותיר צוואה ורכושו מתחלק בהתאם לחוק הירושה. אז יכולים בן או בת הזוג למצוא עצמם רק עם חלק מהרכוש וישנה השפעה רבה לכך על תנאי חייהם. כדי ליצור מינימום טלטלה, ניתן לערוך יחד אצל עו"ד צוואה הדדית בה כל אחד מבני הזוג מצווה להותיר את כל רכושו לבן או בת הזוג שנותרו. הדבר מבטיח שכלל הרכוש יישאר בידי בן/ בת הזוג כך שיוכלו לשמור על רמת חיים כפי שהיתה קודם.

פרצלציה של נחלות- מה זה אומר?

בשונה מקרקע עירונית המשמשת למטרה מוגדרת, לנחלה במושב יש שימושים שונים. היא משמשת למגורים וגם עבודה במשק חקלאי. בנחלות ישנה בעיה בהורשה. בעוד שנכס עירוני ניתן להוריש שווה בשווה למספר יורשים, נחלה ניתן להוריש לילד אחד הנקרא בן ממשיך ומתחייב להמשיך את קיומו של המשק החקלאי. בשנים האחרונות נמצא פתרון מסוים לבעיה והוא פרצלציה: פיצול אזור המגורים בנחלה למגרשים נפרדים. זהו תהליך מורכב שחשוב מלבצע בליווי עורך דין מושבים בעל ניסיון רב בכל הנוגע לנחלות ותהליכים הקשורים בהן. פיצול זה מאפשר להוריש חלקים בנחלה גם לילד נוסף או יותר מלבד הבן הממשיך וגם לנצל את אותו מגרש למטרה אחרת, למשל לצימר שיספק מקור נוסף לפרנסה.

קבלת דירה בירושה עם אחים נוספים- איך כדאי להתנהל?

עבור הורים רבים הנכס המרכזי שהם יכולים להוריש לילדיהם הוא דירה. כאשר ישנה דירה אחת ללא רכוש משמעותי נוסף, לרוב הבעלות עליה מחולקת בין הילדים באופן שווה. מצב זה לא תמיד נוח ורבים מחפשים את הדרך הנוחה ביותר לקבל את חלקם. אם החזקת הדירה במשותף אינה מפריעה ואתם רוצים בשלב זה להשכיר אותה, ניתן לעשות זאת ולחלוק את תשלומי שכר הדירה באופן שווה. אם הסטטוס של שותפות אינו נוח לכם, ניתן למכור את הדירה ולחלוק ברווחים באופן שווה. אם ישנו אח המעוניין להחזיק בדירה ואח/ים אחר/ים המעוניינים שלא להחזיק בה, ניתן לבצע פירוק שיתוף במקרקעין. האח אשר יוצא מן השותפות מוכר את חלקו ומקבל את הרווח המגיע לו על כך. כאשר נעשה פירוק שיתוף חשוב שהעניין יהיה מלווה ע"י עורך דין, כולל עריכת חוזה בין האחים על האופן בו יתנהלו הדברים.

עו"ד נתנאל טייבי מתמחה בכל הקשור למקרקעין, כולל בהקשר של הורשת נכסים. הוא מעניק ללקוחותיו שירות מקצועי ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...