Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה ההבדל בין שמאי רכוש מטעם חברת ביטוח לשמאי פרטי

מה ההבדל בין שמאי רכוש מטעם חברת ביטוח לשמאי פרטי

שמאי רכוש תפקידו לקבוע מה ערכו של הרכוש אשר ברשותכם. מתוקף תפקידו עורך השמאי דו"ח – בו תמצאו פירוט אודות היקף הנזק שנגרם לרכוש, ואמדן ההוצאות שיידרשו כדי להשיב את המצב לקדמותו.

מן האומדן שמוסר שמאי נזקים על היקף הנזק, אשר מתורגם לסכום כספי, נגזר גובה הפיצוי שראוי לשלם לבעל הרכוש במקרה של תביעה כאשר אותו רכוש ניזוק – ממי שאחראי לנזק ו/או מחברת הביטוח.

אנחנו רוכשים פוליסות ביטוח, על מנת ליהנות מהביטחון, שבמקרה של נזק לרכושנו – נפוצה בסכום שיאפשר לנו להשיב את רכושנו למצב תקין – ממש כפי שהיה טרם התרחש הנזק (למשל שריפה או נזקי מים). אולם על מנת לתבוע מחברת הביטוח את הסכום שיהווה פיצוי אמיתי על הנזק, כולל פגיעה בשימוש בחפצים או ירידת ערך הנכסים שברשותכם ואשר ניזוקו, חייבים לדעת במדויק ובאופן שישקף את התמונה המלאה, כולל נזקים עקיפים ונזקים שיתגלו רק לאחר זמן מה, את היקף הנזקים ואת הירידה בערך הנכסים, במונחים כספיים.

עקב הצורך בשירותי שמאות, חברות הביטוח מעסיקות שמאי רכוש על בסיס קבוע, בין אם כעובדים של חברת הביטוח, או כספקים (כשמדובר בחברה המתמחה בשמאות) או כפרילנסרים. חשוב לדעת שההערכות שווי והיקף הנזק שמוסר שמאי הפועל מטעם חברת הביטוח עלולות להיות מוטות כך שיטיבו עם חברת הביטוח על חשבון המבוטח. הדרך להתמודד עם תופעה זו היא פניה לשמאי פרטי.

שמאי נזקים פרטי ימסור אומדן אמין ומדויק
חשוב לדעת ששמאות רכוש, עד כמה שהיא מבוססת על נתונים מספריים כגון מחיר מקורי, עלות העסקת בעל מקצוע, עלות חומרים וכד', רחוקה מלהיות מדע מדויק. כל שמאי רכוש יודע לספר שבמקרים רבים יש מקום למשחק.
אך טבעי הוא ששמאי מטעם חברת הביטוח יפעל על מנת להטות את המספרים לטובת חברת הביטוח. פעמים רבות מבוטחים שתובעים פיצוי מחברת ביטוח מוצאים את עצמם מתמודדים עם ניסיונות של חברות הביטוח להתחמק כליל מתשלום או לצמצם את סכום הפיצוי ככל שניתן. פניה לשמאי פרטי תבטיח שתקבלו לידיכם אומדן אמין ומדויק אשר יאפשר לכם לדעת אם הפיצוי המוצע לכם הוא אכן הוגן.

פערי כוחות בין חברות ביטוח ומבוטחים
אחד הדברים המאפיינים את תחום הביטוח הוא פער כוחות אדיר בין מבוטח בודד לתאגיד הביטוח הענק. פערים כאלה מוכרים כמסוכנים היות והם עלולים לגרום לרמיסת זכויות. שמאי מטעם חברת הביטוח הוא מנוסה ויודע כיצד להציג את הדברים כך שיראו תקינים לחלוטין. גם כאשר נראה שדוח השמאות שמוסר השמאי מטעם חברת הביטוח הוא מאוזן והוגן חשוב לא לוותר על פניה לשמאי פרטי זאת משום שייתכנו דברים שהושמטו. כך למשל ירידה בערך השוק של נכס מקרקעין בשל עצם העובדה שהתחוללה בו בעבר שריפה. שמאי פרטי יספק לכם דוח שמאות שיאפשר התמודדות מוצלחת מול חברת הביטוח עד לקבלת מלוא הפיצוי המגיע לכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...