Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה משכנתא הפוכה

מה זה משכנתא הפוכה
קרדיט - Canva

יש לכם כבר דירה בבעלותכם ואתם מעוניינים לרכוש עוד אחת או לקבל הלוואה גדולה? כאן נסביר מהי משכנתא הפוכה? מי יכול לקבל משכנתא הפוכה? איזה סכום אתם יכולים לקבל וגם איך קובעים את סכום ההחזר החודשי? משכנתא הפוכה היא מסלול של הלוואה כנגד נכס קיים. אתם משעבדים את הדירה שנמצאת בבעלותכם לטובת קבלת הלוואה. מסלול של משכנתא הפוכה מאפשר רכישת דירה ללא הון עצמי או עם הון עצמי קטן. הלוואה כנגד נכס קיים נפוצה בקרב פנסיונרים שמבקשים לסייע לילדיהם לרכוש דירה. רגע לפני שאתם ממהרים לקפוץ על המציאה חשוב להבין היטב את כל הפרטים הקטנים עם דגש על הריבית. ליווי התהליך עם יועץ משכנתא הכרחי לקבלת החלטות נבונות, בחירה לא נכונה עלולה להוביל למצב בו אתם מפסידים גם את הדירה הקיימת וגם את הדירה החדשה.

מהי משכנתא הפוכה?

אם יש לכם כבר דירה ואתם זקוקים כעת לסכום כסף גדול קיימת אפשרות לשעבד את הנכס שבבעלותכם. הלוואת משכנתא הפוכה מתבססת על שיעבוד הנכס הקיים בעוד ההחזר מותנה במכירה עתידית של הנכס. שימו לב, משכנתא הפוכה אפשר לקבל לכל מטרה, אין צורך בהחזרים חודשיים ולא צריך לעשות ביטוח משכנתא. מבדקי הכנסה אינם משמעותיים היות ואין החזר חודשי. פנסיונרים שיש ברשותם דירה ואין לכם כסף למחייה יכולים לקחת הלוואת משכנתא הפוכה ולחיות על חשבון הנכס. בעתיד כאשר אתם מחליטים למכור את הבית או לאחר פטירה, הנכס נמכר והבנק מקבל את סכום ההלוואה בתוספת הריבית שהצטברה. מתלבטים האם מסלול של משכנתא הפוכה מתאים לכם? אל תקבלו כל החלטה מבלי להתייעץ תחילה עם יועץ משכנתאות בצפון.

מי יכול לקבל משכנתא הפוכה?

בכלי נכס מגורים בגיל 60 ומעלה רשאים לקבל הלוואת משכנתא הפוכה בתנאי שאין לכם עיקולים, חובות, שעבודים. ניתן יהיה לקבל אישור למשכנתא הפוכה במקרה של יתרה נמוכה במשכנתא קיימת. על מנת להתחיל בתהליך כדאי תחילה לפנות אל יועץ משכנתא ולבחון יחד עמו את כל אפשרויות הפעולה ואת ההשלכות העתידיות של כל צעד. ייתכן ודווקא מסלול של משכנתא חדשה יתאים יותר לצרכים הכלכליים שלכם. חשוב להבין שההחזר של המשכנתא מותנה במכירה של הנכס בעתיד. אם תבחרו כעת לקחת הלוואת משכנתא הפוכה במטרה לסייע לילדיכם לרכוש דירה, הם לא יקבלו את הדירה הנוכחית שלכם בירושה.

איזה סכום אפשר לקבל בהלוואה הפוכה?

הלוואה כנגד נכס קיים ניתן לקבל לרוב עד גובה של 50% מהשווי שלו. יועץ משכנתאות בצפון יסייע לכם בקביעת שווי הנכס ובחינת אפשרויות הפעולה. אם אתם מבקשים לקבל משכנתא חדשה לטובת שיפור דיור או בעבור הילדים – אפשר למצוא את הדרך הנכונה לעשות זאת. אוליבר רוס הוא יועץ המשכנתא שאתם מחפשים עבור הלוואת משכנתא הפוכה, עם ניסיון רב והתמחות בכלכלת משפחה יש לאוליבר רוס את היכולת להכווין אתכם אל ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם ועבור הילדים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...