Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה חדש בספארי?

מה חדש בספארי?

אחרי חמש עשרה שנות ציפייה, נולד בספארי קרנפון.

טנדה, קרנפה בת 14 שהגיעה אלינו לפני כארבע שנים מגן החיות התנ"כי, המליטה בשעה טובה ומוצלחת גור בריא ומקסים.
במשך שנים רבות נעשו בספארי מאמצים רבים בכדי לנסות להרבות את הקרנף רחב השפה, לפני מספר שנים הגיעו לארץ מומחים לרביית קרנפים ופילים שערכו בדיקות איכות זרע לקרנפים ובדיקת רחם ושחלות לנקבות.

הספארי פעל לפי הנחיות המומחים ולאחר מספר שנים הוחלט לצרף לעדר הקרנפים את טנדה, קרנפה צעירה שבה תלינו תקוות רבות, לפני שבעה עשר חודשים צפינו בהזדווגות של טנדה ועטרי וכל העת ציפינו שנזכה לראות בספארי גור קטן.

למרות שמדובר בהמלטה הראשונה של טנדה, ניכר שהיא יודעת כיצד לטפל בגור הקטן, היא מגוננת עליו ומיניקה אותו והוא גדל ומתפתח יפה. הגור הצעיר אגב, נקרא טיבור, שם שמתחיל באות ט' וגם שמו של הצלם המתנדב של הספארי שאת צילומיו המופלאים אתם זוכים לראות מידי חודש וחודש.

המסע של הג'ירפים

וגם זה ארע בספארי לאחרונה…
שני ג'ירפים מתת המין האנגולי הגיעו לספארי מגן החיות התנ"כי בירושלים, שני הג'ירפים, שלי ורמבו הגיעו במסע מורכב שתכנונו החל שבועות ספורים לפני כן.

לצורך העברת הג'ירפים נבנתה מכולה גבוהה במיוחד וכל הגשרים וכבלי החשמל נבדקו מבעוד מועד על ידי חברת פרידנזון שהופקדה על העברת הג'ירפים.

 הג'ירפים שלי ורמבו הוכנסו לבית גדול שנבנה עבורם בשטח הפתוח של הספארי ובשבועות הקרובים יצאו לשטח הפתוח, זמן מה לאחר מכן יחבור אליהם, סנופי, ג'ירף מסאי שחי בתוך גן החיות שלנו.

בעתיד הכוונה היא להוסיף לתצוגה עוד תתי מין שונים של ג'ירפים על מנת להציג את מגוון תתי המין השונים של הג'ירפים בטבע. יש לציין כי מדובר בחלום רב שנים, במשך שנים קיוו בספארי להוציא את הג'ירפות לשטח הפתוח על מנת לאפשר לקהל המבקרים חוויה מיוחדת ומרתקת.

שיפוץ לגב הצב

שימי (80) , צב אלדברה שבר לאחרונה את שיריונו, כאשר ניסה לטפס על צב אחר בניסיון להזדווג עימו.

הצב שלא ממש אהב את הרעיון העיף את שימי ושיריונו נשבר.
 צוות מטפלי הזוחלים וצוות המרפאה מיהרו לתקן את השריון, הכוונה הייתה להחיש את הטיפול ולסיימו לפני בוא החורף שכן, בתקופת החורף מערכת חילוף החומרים (המטבוליזם) של הזוחלים איטית מאוד ומשום כך, גם האיחוי איטי.

תחילה חיטאו המטפלים את אזור השבר, לאחר מכן, בעזרת פצירה חשמלית סדק דר' יגאל הורוביץ את השיריון בסדקים שטוחים סביב השבר, על השבר הונחה רשת נגד יתושים ועליה הודבק דבק אקרילי. התיקון הסתיים, לשימי הצב שלום.

ובבית החולים לחיות בר

לאחרונה חלה עלייה מדאיגה במספר הציפורים הירויות המגיעות לבית החולים לחיות בר. לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים מגיעים מדי שנה כ-1000 בעלי חיים.

לאחרונה חלה עלייה משמעותית במספר העופות הירויים שמגיעים לטיפול. המגמה ההולכת וגדלה קשורה ל"תחביב" בלתי נתפס של ציידים לא חוקיים שיורים ללא רחם בעופות דורסים ובציפורים בזמן מעופם.

הירי הוא ונדליזם לשמו והתופעה קיימת לצערנו בכל חלקי הארץ. לאחרונה הגיעו מספר עופות דורסים שבגופם עשרות כדוריות עופרת. כתוצאה מכך לחלק מהדורסים נשברו הרגליים או הכנפיים והם נזקקו לניתוחים מסובכים ולטיפול ואישפוז ממושך. רשות הטבע והגנים מגבירה את האכיפה בכל חלקי הארץ מהם הגיעו הציפורים שנורו.

ואי אפשר בלי להזכיר את ההיפופוטם שתקף.

למי שאינו מכיר את עיקרי הדברים, הנה הם מובאים כאן בקצרה: לפני כשלושה שבועות במהלכו של חג עיד אל פיטר, הגיעו לספארי אלפי מבקרים. ילד כבן 14 יצא מרכב הוריו והחל צועד בליווי הוריו לכיוון עדר ההיפופוטמים.

אחד מההיפופוטמים שסעד באותו הזמן עם העדר הגדול בסמוך לאגם, נשך את הילד ברגלו. אביו של הילד הצליח למשוך את הילד משיני ההיפופוטם ורק במזל ההיפופוטם לא הספיק למשוך את הילד לתוך האגם.

למקום הוזעקה ניידת של מד"א, הילד נלקח לבית החולים במצב בינוני ומאז המקרה החלים לגמרי.
 זה גם הזמן לציין כי בשטח הפתוח של הספארי קיים איסור לצאת מהרכבים, בשטח ישנם גם שלטי אזהרה שאינם משתמעים לשני פנים ובימי העומס ישנם גם רכבי סיור של המטפלים שמסתובבים באזור. לאחר המקרה נערך בספארי תחקיר מקיף , הוסקו מסקנות ובין השאר מעבר לשלטים שכבר היו במקום הוצבו שלטים נוספים.

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...