Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה חשוב לדעת לפני חקירה במשטרה?

מה חשוב לדעת לפני חקירה במשטרה?
קרדיט - Canva

כאשר אדם נעצר בגין חשד לביצוע עבירה השלב הראשון בטיפול בכך הוא מעצר לצורך חקירה ראשונית. למשטרה יש את הזכות לעצור אדם למטרות חקירה למשך 24 שעות. מעבר לכך עליה לקבל אישור של בית המשפט. רבים, במיוחד כאלה שאינם מעולם הפשע ואינם נחקרים לעיתים קרובות, ניגשים לחקירה בביטחון מתוך ידיעה שלא ביצעו עבירה. זוהי טעות. לא סתם נקראת חקירה כזו חקירה באזהרה. אזהרה זו אומרת שכל דבר שיאמר הנחקר יכול לשמש כנגדו בהמשך. מכאן החשיבות הרבה של ייעוץ לפני חקירה במשטרה. זכותו של הנחקר לא להתחיל בחקירה לפני שהוא מדבר עם עורך דין פלילי שינחה אותו כיצד לנהוג בחקירה, מה לומר וממה להימנע כדי שהקטין את הסיכויים להבשלת התיק לכדי הגשת כתב אישום.

חקירה לצורך מתן עדות- לא תמים כפי שזה נראה

לצד חקירה באזהרה במשטרה ישנו סוג אחר של חקירה: חקירה לצורך מתן עדות אליה יוזמנו עדים לביצוע העבירה. אמנם כאן המשטרה לא מזמינה את אותם עדים מתוך מחשבה שהם מבצעי עבירה בעצמם או שותפים לביצוע העבירה אך לא מעט פעמים תוך כדי חקירה דברים שאומר העד מביאים את החוקר לחשוב שגם לו יש חלק בעבירה וכך חקירה לצורך מתן עדות מסתיימת בחקירה באזהרה. לכן ייעוץ לפני חקירה במשטרה רלוונטי ומומלץ גם כאשר אדם מוזמן לחקירה לצורך מתן עדות. גם כאן חשוב שילך בקו מסוים, יקפיד לומר דברים מסוימים ולהימנע מאמירת דברים שיכולים לקשור אותו, גם אם בטעות, לעבירה עצמה.

נהיגה בשכרות- מעבירות התעבורה החמורות שישנן

כל מי שיוצא לבר או מועדון, במיוחד בסוף השבוע, מכיר את אותן ניידות העומדות בקרבת אזורי הבילוי ועוצרות נהגים לבדיקת רמת האלכוהול באמצעות נשיפון. מעל ריכוז מסוים של אלכוהול באוויר הנשוף נעשית בתחנת המשטרה בדיקה באמצעות ינשוף. אם גם אז יוצאת רמת האלכוהול מעבר למותר יתכן שיואשם בנהיגה בשכרות. עבירה זו נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות והעונש עליה יכול להיות גם מאסר וכן פסילת הרישיון לתקופה ארוכה. חשוב לנהג לפנות מייד אל עו"ד נהיגה בשכרות שיבחן את פרטי המקרה היטב. יתכן שראיות שימצא הקשורות למשל לביצוע הבדיקה באופן החורג מן הקבוע בחוק או במכשיר שאינו מכוייל יובילו להמרת העבירה לעבירה קלה יותר של נהיגה תחת השפעת אלכוהול שהענישה בעקבותיה קלה הרבה יותר או אפילו לזיכוי מלא של הנאשם.

עו"ד חנה דוד היא עו"ד תעבורה ופלילית בעלת ניסיון רב הן בתור עורכת דין והן בתור חוקרת משטרתית בעבר כך שניסיונה בשני התפקידים נותן לה יתרון רב בסיוע לחשודים ונאשמים. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...