Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מוצרי קוסמטיקה לטיפול בסבוריאה

מוצרי קוסמטיקה לטיפול בסבוריאה
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

אחת ממחלות העור הכרוניות הנפוצות בקרב נשים וגברים רבים היא מחלת הסבוריאה, אשר באה לכדי ביטוי בין השאר בהפרשה מוגברת של חומר שומני מבלוטות השומן שבגוף, וגורמת לאדמומיות, גירוי וקילוף בעור, בעיקר באזור הפנים, המפשעה ובית השחי.

מחלה זו רלבנטית כמובן גם עבור הציבור הדתי, כאשר נשים וגברים דתיים רבים נוהגים להקפיד על לבוש ארוך וצנוע גם בימים החמים של השנה, וכך לסבול ביתר שאת מגירויים בעור דוגמת אלו הנוצרים במקרה של סבוריאה.

מהם הגורמים למחלת עור זו וכיצד ניתן לטפל בה ולהתגבר על אותם גירויים וקשקשים שהיא עלולה ליצור?

תזונה בלתי מאוזנת, שינויים במזג האוויר ומתחים נפשיים – הגורמים לסבוריאה

גורמים שונים עלולים לגרום למחלת הסבוריאה (הידועה בשמה המקצועי – "סבוריאיק דרמטיטיס"). בין הגורמים המובילים ניתן למנות מתחים נפשיים והיעדר שינה מספקת, תשונה בלתי מאוזנת ומוקפדת וגם ובעיקר – שינויים במזג האוויר.

כאמור, מופיעה מחלת עור זו גם ובעיקר בקרב נשים וגברים דתיים, אשר נוהגים להתלבש בבגדים ארוכים גם בחודשי הקיץ החמים והלחים, ולכן חווים במובן מסוים תנאים קיצוניים יותר ונוחים פחות בכל הנוגע להתמודדות עם האקלים בו הם נמצאים בחודשים אלו.

טיפולים מונעים, טיפולים תרופתיים וטיפולים קוסמטיים – טיפול בסבוריאה

בין אם אתם סובלים מסבוריאה בפנים או באזורים אחרים בגוף, הטיפול בחלק מהגורמים הוא טיפול מונע פשוט – הקפדה שוטפת על תזונה נכונה ומאוזנת, ניסיון להוריד את רמות המתח והלחצים אותם אנו חווים בחיי היומיום שלנו וכד'. עבור מי שמתחיל לגלות סימנים המבשרים על סבוריאה, מומלץ כמובן ללכת לעבור אבחון מקצועי, ולקבל ייעוץ אישי מבעלי מקצוע רלבנטיים – קוסמטיקאיות, תזונאיות קליניות, רופאי עור וכו'.

אך מלבד לטיפולים מונעים, קיימים גם טיפולים קוסמטיים מתקדמים שונים לטיפול במחלה זו, טיפולים אפקטיביים אותם מומלץ לשלב בטיפול המונע. מוצרי קוסמטיקה ייעודיים לטיפול בסבוריאה הם לרוב מוצרים המועשרים בוויטמין C (ESTER C) וחומצה מנדלית, כמו גם ברכיבים טבעיים שונים אשר סופחים עודפי שומן הנוצרים בעקבות המחלה.

חשוב לציין כי במקרים של התפרצות חמורה במיוחד של סבוריאה, יש לגשת כמובן לרופא עור, אשר עשוי להמליץ על טיפול באמצעים תרופתיים דוגמת אנטיביוטיקה או סטרואידים. טיפולים אלו מיועדים לטווח קצר ולטיפול נקודתי, ומומלץ שיבואו בד בבד עם טיפול נרחב יותר הכולל אימוץ תפריט מאוזן ונכון, הימנעות עד כמה שניתן מלחצים נפשיים וכד'.

בכל מקרה, בין אם מדובר במקרה חמור של סבוריאה ובין אם במקרים קלים יותר, הטיפולים הקוסמטיים הקיימים כיום לטיפול במחלה זו מוכחים כאפקטיביים ומסייעים הן מבחינה אסתטית והן מבחינת הקלה בגירויים ובהרגשה הכללית. מוצרי קוסמטיקה אלו מסייעים גם על ידי  הענקת לחות מוגברת לעור באזורים בהם תוקפת המחלה, אשר אחד מתסמיניה הנפוצים הוא יובש בעור הגורם לקשקשים וגירויים שונים.

לסיכום, עבור כל מי שסובל מגירויים שונים, יובש, אדמומיות וקשקשים באזור הקרקפת, הפנים, בתי השחי והמפשעה, מומלץ לעבור אבחון ולבדוק האם מדובר במחלת הסבוריאה. במידה וזהו המצב, קיימים טיפולים מסוגים שונים אשר הוכחו כאפקטיביים לאורך זמן, וביניהם טיפולים מונעים, טיפולים קוסמטיים מתקדמים ועבור מקרים חמורים במיוחד גם טיפולים תרופתיים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...