Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחובות שהולכים ותופחים לשיקום כלכלי ופתיחת דף חדש

מחובות שהולכים ותופחים לשיקום כלכלי ופתיחת דף חדש
קרדיט - Pixabay

אם המצב הכלכלי בזמן שגרה בארץ נחשב למאתגר, על אחת כמה וכמה בתקופה לא סטנדרטית כמו מלחמה. מלחמת חרבות ברזל גרמה להתמוטטותם של עסקים רבים, במיוחד באזורי הצפון והדרום שאינם נמצאים בשגרה למעלה מחצי שנה. קריסה  כלכלית משמעה כניסה לחובות רבים שהולכים ותופחים, צבירה של עוד ועוד נושים שנושפים בעורפם של החייבים עד הגעה למצב בו אדם יודע שלא יוכל לעמוד בגובה החובות אליהם הגיע ולהחזיר את כולם. הפתרון במצב כזה הוא הגשת בקשה לכניסה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הליך שאם עומדים בכל התנאים הנדרשים יכול החייב לקבל צו הפטר הפוטר אותו מחלק משמעותי מהחובות שנותרו.

מהם התנאים לכניסה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

ישנם מספר תנאים בהם צריך אדם לעמוד כדי להגיש בקשה לכניסה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. יש לציין שחדלות פירעון הוא שמו החדש של הליך פשיטת רגל המוכר לרבים. עורכי דין מומחים לפשיטת רגל יכולים להעיד על כך שמאז השינוי שעבר החוק ב 2018 בו הפך שמו לחדלות פירעון ושיקום כלכלי נראה שינוי גם בגישה כלפי החייב. מהתייחסות לחייב כאל מי שיש לגבות את חובותיו כלפי נושיו ישנה הבנה שבמקרים רבים זהו אדם שמצבו הכלכלי התדרדר והוא נקלע לחובות בתום לב. אכן תום לב הוא אחד התנאים הבסיסיים לקבלה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. על החייב להוכיח שמטרתו אינה לחמוק מתשלום ולהונות את נושיו. תנאי שני לכניסה להליך הוא חוב מעל 166,627 ₪ נכון ל 2024. תנאים נוספים הם הכנסה פנויה מינימלית לעמידה בדרישות התשלומים במסגרת ההליך, נכסים שבאמצעותם יהיה ניתן לפרוע חלק מהחוב וגם הוכחת ניסיונות קודמים לפרוע חובות מול הנושים.

שלבי הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

השלב הראשון הוא הגשת בקשה לפתיחת ההליך. כבר בשלב זה חשוב להיות מלווים ע"י עורך דין חדלות פירעון מומלץ ובעל ניסיון שינסח את הבקשה היטב וידאג לצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. השלב הבא לאחר שהבקשה התקבלה הוא מתן צו לפתיחת הליכים. במסגרת שלב זה ישנה הקפאת ההליכים המופנים כנגד החייב. לאחר מכן נעשות בדיקות לגבי מצבו של החייב, כולל כינוס נכסים ובדיקות אחרות במהלכן מוטלות על החייב הגבלות חובה כמו עיכוב יציאה מהארץ או פסילת רישיון נהיגה. לאחר הבדיקות מוטל על החייב צו תשלומים, תשלום חודשי המתחלק בין נושיו לפי גודל החוב כלפי כל אחד. לאחר עמידה בדרישות צו תשלומים וצו שיקום כלכלי מקבל החייב צו הפטר הפוטר אותו מיתר חובותיו.

עו"ד משה און מתמחה בין היתר בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הוא מלווה את לקוחותיו ונותן להם שירות מקצועי ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מציאת הפנצ'ריה האידיאלית באשקלון - בין השלווה לפקק
אשקלון - עיר של ניגודים אשקלון, העיר הציורית והשלווה שוכנת לחופי...
מה זה אומר בדיקות מעבדה שנעשות בבית?
עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לדמיין זאת: אחות...
עדשות המגע שלא כדאי לכם לוותר עליהן
כל מי שסובל מבעיות ראייה מזה שנים יודע שמגיע רגע...
מהו סרטון תדמית ומדוע הוא חיוני לעסק שלכם?
בעולם העסקי של ימינו, התחרות על לקוחות היא עזה בכל...
עיצוב המטבח המושלם: חידושים, רעיונות והשראה
המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא יותר מסתם מקום לבשל...
תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל...
ממ"ד שבאמת יגן עלינו ברגע האמת
למרות שלא נעים לחשוב על זה, בסופו של דבר אנחנו...
טפלו בעצמכם כי מגיע לכם
לפעמים אנחנו עוברים את חיינו בתחושה שמגיע לנו יותר אבל...
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...