Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מי שומר על המטבח שלי

מי שומר על המטבח שלי
קרדיט - Canva

מטבח חיצוני לגינה הפך כבר מזמן למאסט בתכנון חצר פונקציונלית כמו שצריך. למטבח חוץ יתרונות משמעותיים מאד עבור משפחה והווי נעים של בית ויש לא מעט משפחות בארת ובעולם שהתחברו לרעיון ונהנים מהרווחים העצומים שבכך. יחד עם זאת, יש לא מעט אתגרי תכנון בתחום, וחשוב להכיר אותו לעומק כדי לדעת לבנות את תמהיל הפתרונות המדויקים עבור החצר הספציפית כאשר אנחנו ניגשים להתקין את המטבח החיצוני הנכסף. אז מה יכול להיות לא מוצלח ברעיון הזה ואיך הופכים אותו בכל זאת למטבח מושלם?

הגנה מיטבית על השטח

אם המטבח שלכם מותקן במרפסת פרטית בקומה גבוהה בבניין מגורים, כאשר הדרך היחידה להגיע אליה היא דרך הדלת שלכם או בצניחה חופשית מלמעלה- אתם יכולים להיות רגועים יותר מעניין האבטחה של המטבח, אם כי לא באופן מושלם. אבל אם מדובר בחצר בקומת קרקע, כזו שחתולי רחוב יכולים להגיע אליה בדילוג מהיר, אתם עלולים להתאכזב מהנגישות הגבוהה של יצורים בלתי רצויים במטבח החוץ שלכם, על הגריל, ואפילו על האוכל. מה עושים כדי להגן על המטבח שלכם מפני ציפורים, חתולים וכל מה שמסתובב בעולם סביבנו? בניית מטבח חוץ דורשת איפה לא מעט תכנון חכם והרבה ניסיון בתחום.

כן, אפשר להיכנס

הפתרון הפשוט והחכם ביותר יהיה להשתמש בדלתות איכותיות בכל המטבח. לסגור בדלתות את הארונות שתכננתם, את תאי הקירור, ואת כל מה שחשוב לשמור עליו. שימו לב שהאויב שלכם איננו רק ציפור צפצפנית אלא גם קרני שמש חזקות או לחילופין גשם עז. לכן, הדלתות צריכות להיות מיוצרות מחומר עמיד לחום ולקור. דלתות למטבח חוץ יכולות גם לסגור שטח ריבועי שסידרתם למטבח מודולרי כדי שהילדים לא יבלו שם יותר מדי, כדי שהכלב שלכם לא ירחרח את הגריל שנשאר מלוכלך מעט מאתמול, ועוד צרכי הגנה בסיסיים של בית.

גגון או לא

יש משפחות שהתרגלו לגגון על כל שטח החצר שלהם וזה בהחלט יכול להתאים גם מעל למטבח, כדי לעצור קרני שמש חצופות, גשם כמובן, ובאופן כללי להפוך את השהות במטבח לנוחה יותר ומוגנת יותר. מצד שני, לא מעט משפחות פיתחו חוסר אמפתיה כלפי גגון שעוצר את האוויר והשמש ובשביל מה בעצם יצאנו לחצר? ניתן למצוא פתרונות אפשריים אחרים כמו גגון אלכסוני בזווית מדויקת שלא יאפיל על המטבח, ואפשר להתאים את המטבח לשהות בחום ובגשם מבחינת מבנה ועמידות החומר כדי להיפטר מהצורך הזה. דברו איתנו בקאי למטבחים ישראליים משובחים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...