Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכירת זהב – המדריך המלא

מכירת זהב – המדריך המלא
צילום pixabay

מאז ומתמיד הזהב נחשב למתכת נחשקת ולכן אין זה פלא כי ערכו תמיד נמצא במגמת עלייה מתמשכת. לזהב שימושים רבים ומלבד היותו נחשק לצרכי עיצוב תכשיטים הוא גם נפוץ מאוד בתעשיית ההייטק והאלקטרוניקה. אך למרות נחיצותו הרבה, אין הדבר אומר כי הזהב שברשותנו אכן משמש אותנו בפועל. במקרים הללו אין שום סיבה שלא לנצל את ערך הזהב לטובתנו ולממש את ערכו הגבוה לטובת כסף נזיל. מהן האפשרויות כאשר רוצים לבצע מכירת זהב וכיצד נקבע ערכו? הישארו עימנו.

מכירת זהב – משתלם לכל אחד

במקרים רבים אנו מוצאים את עצמנו מתחבטים בשאלה מה לעשות עם חפצי זהב שאין לנו עוד צורך בהם. אלו יכולים להיות תכשיטים (שרשאות, צמידים, עגילים) שרכשנו בעבר ואנו לא משתמשים בהם עוד, שעונים מזהב שעוברים כבר כמה שנים במשפחה בירושה, פמוטים וסכו"ם מזהב שקיבלנו מהסבא והסבתא וחפצים אחרים כגון קישוטים ועיטורים שונים. פנייה אל חברה איכותית ובעלת מוניטין אשר מתמחה בתהליכי מכירת זהב תאפשר לכם להפוך את כל אחד מהפריטים הללו לכסף מזומן ולהשתמש בו לצרכיכם, כך שמחפץ חסר שימוש ניתן להשיג מזומנים לשימוש פרקטי יותר בזמן הווה. מאחר ומחירי הזהב נמצאים תמיד במגמת עלייה, הרי שניתן לקצור לא מעט רווחים ממכירת הזהב שברשותכם וככל שיהיה לכם יותר זהב, כך תעשו ממנו הרבה יותר כסף.

 

כיצד נקבע ערך הזהב שברשותכם?

על מנת למכור את הזהב ברווחים הגבוהים ביותר חשוב מאוד לדעת כיצד המכירה מתנהלת. ובכן, לאחר יצירת ההתקשרות הראשונית עם חברת הסחר ישאל אתכם איש המקצוע מעט שאלות לגבי הזהב שברשותכם ולאחר מכן תיקבע פגישה שמטרתה היא ביצוע הערכה ראשונית של שווי המכירה. במידה ותוכלו "לסגור" מחיר כבר בשלב זה הרי שתחסכו לכם לא מעט זמן אך ברוב המקרים מכירת זהב הינה מעט יותר מורכבת ומצריכה הערכה מדוייקת של הפרמטרים הבאים:

  • טוהר הזהב – יש לברר מהו אחוז הזהב הטהור מסך כל משקל החפץ, כאשר זהב טהור נחשב כ- 24 קראט וכל חפץ מכיל זהב באחוזי טוהר משתנים. טוהר הזהב נקבע במעבדות מיוחדות איתן עובדות חברות הסחר.
  • משקל הזהב – ככל שמשקל הזהב שלכם גדול יותר כך ערכו עולה.
  • שער הזהב – ישנו שער זהב רשמי שמתפרסם מדי יום בבורסה של ניו יורק. כדאי לעקוב אחר שער זה ולבצע את המכירה ביום בו שער הזהב גבוה יחסית.
  • שווי החפץ – בכל תהליך מכירת זהב יש לקחת בחשבון גם את ערך החפץ שכן במקרה זה השלם עשוי להיות שווה יותר מסך חלקיו. כך אם הקניין סבור כי מדובר בפריט בעל ערך היסטורי, או שמדובר במותג שלו ערך רב, תקבלו הצעת מחיר שגבוהה יותר מערך הזהב בפועל.

 

צילום pixabay

חשוב לבחור מראש בחברה שדוגלת בשקיפות, אמינות והוגנות ללקוח, על מנת להשיג עסקת מכירת זהב שאכן תעניק לכם את מלוא התמורה בסיומה.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...