Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסחר בשוק ההון מהבית – כך תתחילו לסחור בשוק ההון

מסחר בשוק ההון מהבית – כך תתחילו לסחור בשוק ההון
תמונה באדיבות: pixabay

לעיתים מונחים כמו "מסחר בשוק ההון" יכולים להשמע מאיימים מעט למי שלא מגיע מהתחום, ואפילו מפחידים מדי בכדי לברר על מהותם, אך תנו לנו להתחיל בשורה התחתונה – מסחר בשוק ההון הוא קל יותר ממה שאתם חושבים ויכול להוות הזדמנות מצויינת לצמיחה כלכלית והרחבת אפיקים פיננסים. אז אם שכנענו אתכם וגם אתם רוצים ללמוד עוד, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לבצע מסחר בשוק ההון מהבית!

משקיעים בשוק ההון

צברתם סכום כסף יפה, וכרגע הוא יושב בחשבון הבנק שלכם ומעלה אבק. הריבית בבנק אפסית ואתם רוצים שהכסף שאספתם יניב לכם רווחים נוספים במקום לשבת בחוסר מעש? זו נקודת פתיחה נהדרת להתחיל בה השקעה בשוק ההון.  שוק ההון, או השוק לניירות ערך מתחלק לשוק המניות ולשוק האג"ח (אגרות חוב), ומאפשר לחברות ולממשלה לגייס הון מהציבור. הבורסה לניירות ערך היא החלק המרכזי בשוק ההון, אבל חשוב להבין ששוק ההון רחב הרבה יותר מרוחב פעילותה של הבורסה.

סיכון מחושב

הדבר הראשון שעליכם להבין לפני שאתם מתחילים לבצע מסחר בשוק ההון הוא שלא מדובר כאן בקזינו או משהו מעין זה, אלא בסיכון מחושב שמטרתו לתת לכסף שלכם להרוויח. כדי להשקיע בצורה חכמה עליכם להכיר את הכלים השונים ולהקפיד על כללי השקעה בסיסיים. כמובן שגם המזל משחק תפקיד חשוב בהשקעה בבורסה ואין דרך לחזות את העתיד להתרחש בשוק המניות, אבל בסופו של דבר מדובר בסיכון מחושב.

האתגר הפסיכולוגי

האתגר הגדול ביותר שיעמוד בפניכם כמשקיעים בבורסה הוא האתגר הפסיכולוגי. אתם תראו את הכסף שלכם עולה ויורד ותצטרכו  לשמור על אורך רוח ולבצע מינימום של טעויות. תהליך ההשקעה יהיה ארוך ויצריך מכם סבלנות גדולה, ולאנשים שמחפשים "לעשות מכה" בפעם אחת ולצאת עם כסף גדול, כנראה שזה אינו האפיק הנכון. אם תצליחו לגייס את אורך הרוח הנדרש, לפעול בצורה חכמה ולהיות מאופקים, גם כאשר יש ירידה, יתכן ותהיו מרוויחים גדולים בסוף התהליך.

רגע לפני שאתם מתחילים

ניתן רק לתאר כי אתם חסרי סבלנות להתחיל במסחר, אבל לפני שאתם מתחילים עליכם להכיר את מכשירי ההשקעה הקיימים ולהבין כיצד הם יוכלו לסייע לכם בבניית תיק ההשקעות. תוכלו לקבל מידע רב ממדריכי השקעה הקיימים באינטרנט, להיעזר בספרים מקצועיים או לפנות לקורס מקצועי. לאחר הכרתם של הכלים העומדים לרשותכם עליכם להגדיר יעדים ומטרות- כמה סיכון אתם מוכנים לקחת? כמה כסף תשקיעו? לכמה זמן? ועוד.

תמונה באדיבות: pixabay

אז איך מתחילים?

מסחר בשוק ההון אינו מסובך ותוכלו להתחיל בקלות רבה. ראשית תפתחו חשבון אצל חבר בורסה- גוף דרכו ניתן לשלוח פקודות קנייה ומכירה. לאחר שתפתחו את החשבון תוכלו להתחיל לבצע פעולות, כאשר רכישת קרנות נאמנות יכולה להיעשות באינטרנט ובטלפון ואילו רכישת תעודת סל או נייר ערך זר מעט מורכבת יותר. אין ספק כי מדובר בתהליך למידה, ועליכם להכיר את העולם מעט יותר לעומק לפני שתוכלו להרוויח, אך עם הלך הרוח המתאים וסבלנות ללמידה – השמיים הם הגבול.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...