Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקבלים רגליים קרות ובכל זאת קופצים למים

מקבלים רגליים קרות ובכל זאת קופצים למים

עמדת פעם במצב שידעת מהי הדרך הנכונה עבורך, אבל כשבאת לנקודת ההחלטה אחז אותך פחד או תחושת אי נוחות? קיבלת רגליים קרות?

אכן, רבים מאיתנו מקבלים בקלות, בביטחון של שר, החלטות הרות גורל בפרלמנט של יום שישי בערב בקשר למו"מ לשלום, יציאה למלחמה, ואסטרטגיה נגד אחמדינג'ד. אך בבואך להחליט על דרכך האישית, שינוי קריירה, פרידה או התחברות, השקעה או ביטול השקעה, אתה עדיין שר אבל ללא ביטחון. הרהורי אין קץ על כל תרחישי הזוועה מהצעד הבא, שרק אתמול נראה כל כך פשוט ומבטיח מדירים שינה מעיניך.

משה הוא שותף בחברה עסקית אותה הקים עם שני שותפים נוספים לפני 15 שנים. העסק יציב ומפרנס בכבוד את שלושת השותפים ו-15 משפחות העובדים. אבל היום, לאחר 15 שנים, כאשר הוא כבר כמעט בן 50, חש שעמום ותסכול מהפעילות. העסק יציב ושגרתי אך אינו מתפתח. אבדה לו חדוות היצירה. משה חש שהוא יכול לעשות ולהרוויח הרבה יותר. ניגוד עניינים שורר בין משה שואף הפיתוח, לבין שותפיו המרוצים מהשגרה. ניסיונותיו של משה לרתום את שותפיו ליצירה עלו בתוהו.

לאחר מעט התלבטויות בקשר לדרך הפעולה, בחר משה בדרך הישירה והברורה; ביום א' הקרוב תזומן פגישת שותפים, בה הוא יציג את בחירתו לפרוש מהעסק, למכור את חלקו לשני שותפיו ולצאת לדרך חדשה. הרי הוא מוכשר, עדיין צעיר מספיק ומסוגל ליזמות חדשה.

בבוקר יום א', שהגיע לתחושתו של משה מעט מוקדם מהצפוי, החלו השדונים לנקר בביטחונו של משה. משה התקשר אלי ושיתף אותי בחששותיו. "המצב מעט מורכב" הוא אומר לי. אפשרי ששותפי לא יראו בעין יפה את פרישתי. כלומר לא אקבל מהם כספים שאני זכאי להם. למשל ערך חלקי בחברה תלוי ברצונם הטוב. הרי הם שני שליש ואני רק שליש. אם הם לא ירכשו את חלקי, אף אחד לא ירכוש. ובנוסף, אם אכשל בבניית יזמות חדשה, אשאר ללא מקור הכנסה, והרי אינני צעיר כל כך.

ככל שארכה השיחה התארכה רשימת חסמי הפעולה. ובכל טיעון קיימת אמת.

לבטים אלו דחו את יום א' בחודשים ארוכים שאופיינו בנדודי שינה ונדודי ערות. מצבי רוח משתנים מגלי עד גבה גלי. וצניחות חופשיות ביחסים ופוריות בבית בעבודה. בשבוע שעבר טיילתי בדוברובניק, קרואטיה. היה זה טיול שורשים עם אימי שתחיה, אך לא בשורשים העניין אלא בים האדריאטי, המבטיח, הכחול, שלחופיו שוכנת דוברובניק. שבוע חם עבר על קרואטיה וטבילה במימי האדריאטי הנינוחים מתבקשת. כך מצאתי עצמי בפלאזה לאפאד, מחופי הרחצה המרשימים של דוברובניק, מתפשט ומכין עצמי בבטחה למרענן הרשמי – הים האדריאטי. בצעד בוטח פסעתי לעבר המבטיח הכחול. כף רגל ימין פגשה ראשונה את המבטיח הכחול. קור חודר מהמים שידר בפס רחב למוחי הקודח הודעת אזהרה. זעקת הפתעה בסופראן נחלצה מגרוני וגופי שקע לתוך שיתוק מקפיא זמני. מחשבה שנייה אחזתני בעניין כדאיות הטבילה במבטיח הכחול. האם באמת כדאי? הרי הקור המקפיא מסוכן הוא לבריאות. "תחטוף גריפה" אני שומע את אימי צועקת אלי, והיא בכלל לא מצויה בסביבה.

בצעד קטן לאנושות ואומץ לב אזרחי אני פוסע לתוך הקור, ובצעד מעט גדול יותר פוסע לאחור לחום הנעים. ים של ספקות אחזו בי. האם הביטוח שלי מכסה אותי, האם זה באמת שווה את המאמץ? בעודי מתייסר במחשבות והספקות, חולפת לצידי חבורת צעירים בני 60-70 בהליכה נמרצת ובסופה קפיצה קלילה לתוך הכחול המבטיח. הם שחו במרץ כדקה עד שנרגעו ועברו לציפה נעימה תוך כדי פיתוח שיחת חולין ביניהם. כ-30 דקות לאחר מכן גם אני כבר הגעתי לעומק 60 ס"מ ודקות ספורות לאחר מכן, שמתי נפשי בכפי ועשיתי זאת. לאחר שנרגעתי, התפניתי להבהיר לעצמי את האירוע: בזמן שאני התלבטתי והתייסרתי בשאלת להיות או לא להיות (רטוב), החברה הקשישים השקיעו אנרגיה בחימום והנאה. דקות מועטות לאחר כניסתם המהירה הם כבר מפיקים את מלוא התמורה מהמבטיח הכחול, הוא הים האדריאטי. כששבתי לארץ שיתפתי את משה ידידי בחוויה. משה, שעסוק עדיין בהתייסרות אחרת, זיהה בחוויה שלי מטאפורה למצבו.

ההחלטה שקיבלתי לפני אותו יום א', אומר לי משה, כמו ההחלטה שלך בחוף האדריאטי, לפני שכף רגלך דרכה במים, הייתה שקולה ומפרספקטיבה של חוף בטוח. ההססנות וההתייסרות שלי מאותו יום א' ובמשך חודשים רבים אחר כך, כמו ההתייסרות שלך במשך דקות ארוכות, לאחר שחשת את קור המים. קיבלנו רגליים קרות, הלא כן?

אכן קיבלנו רגליים קרות. הכניסה לאדריאטי עבורי הייתה מסע ייסורים, הכניסה של משה למו"מ עם שותפיו גם היא סיפור התייסרות, נדודי שינה ואובדן שמחת חיים. כעת משה כבר מוכן לשלם הרבה ובמזומן על מנת להרוויח מחדש את שמחת החיים והחופש להיות.

אתם הבנתם את זה? כולם מבינים את זה. אבל רגליים קרות הוא נחלתם של רובנו, גם של המבינים. כיצד מתגברים על קור המים? כיצד בוחרים בחופש? איך בוחרים ומחליטים כמו המנהיגים והמנהלים הגדולים?

סוף דבר:
משה קפץ למים והתחיל לגלגל את ענייניו באופן נמרץ. הוא עדיין מתמודד עם חששות אבל דבק בתוכניתו שהתקבלה בקור רוח מלכתחילה. אדווח לכם על מקומו והצלחתו בקרוב.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...
כל היתרונות של מדפסת ברקוד בעסק!
מדפסת ברקוד ההבדל בין מדפסת ברקוד משרדית קטנה לבין מדפסת תעשייתית...