Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נמיביה – אחת המדינות המדהימות בעולם

נמיביה – אחת המדינות המדהימות בעולם
נמיביה. (צילום באדיבות pixabay)

נמיביה ממוקמת בדרום מערב אפריקה ושוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי. המדינה הופכת בשנים האחרונות ליעד תיירותי פופולרי ומבוקש בגלל תופעות הטבע המהפנטות כמו דיונות החול האדומות ובגלל המפגש האותנטי עם שבטים פראיים וטיולי ספארי קסומים בלב הנוף המרהיב שנראה כלקוח מתוך אגדות.

נמיביה. (צילום באדיבות pixabay)

נמיביה- נעים להכיר

נמיביה היא מדינה ענקית המשתרעת על פני שטח של 824,292 קמ"ר, עם זאת היא דלילה באוכלוסייה ומתגוררים בה כ-2.5 מיליון תושבים בלבד. המדינה גובלת באנגולה וזמביה בצפון, בבוצוואנה במזרח, באוקיינוס האטלנטי במערב ובדרום אפריקה בדרום. המדינה ידועה בשתי מדבריות הענק שבה, מדבר נמיב השוכן סמוך לחופי האוקיינוס ומדבר קלהרי במזרח.

עיר הבירה של נמיביה היא וינדהוק, העיר ממוקמת במרכז המדינה וחולשת על אזורי הרמה באזור. בוינדהוק נמצא שדה התעופה הבינלאומי של נמיביה, אין טיסות ישירות מישראל למדינה לכן נהוג להגיע באמצעות טיסת המשך מדרום אפריקה. עיר הבירה מודרנית ושוקקת חיים, יש בה אטרקציות חשובות ומעניינות כמו הכנסייה הגרמנית הלותרנית, בניין הפרלמנט, מבצר אלטה פסטה בו ממוקם כיום המוזיאון הממלכתי, כדאי לבקר גם במוזיאון ההיסטוריה ובמרכז האמנויות של נמיביה.

היסטוריה עשירה ומפוארת

בני שבט סאן, הנקראים גם בושמנים, היו התושבים הראשונים באזור כבר לפני כ-3,000 שנה. צאצאי שבט הסאן עדיין חיים בנמיביה אך רובם אינם משמרים את המסורת ואורח החיים השבטי. לאורך השנים הגיעו לאזור שבטים נודדים נוספים. במאה ה-15 הגיעו לאזור מלחים פורטוגזיים אך האקלים הקיצוני סיכל את ניסיונות ההתיישבות שלהם, ורק לקראת סוף המאה ה-19 גרמניה סיפחה את נמיביה לשטחה, דכאה באכזריות רבה מרד של השבטים המקומיים, ולאור הגילוי של מרבצי יהלומים באזור החלו גרמנים לנהור לנמיביה וליישב אותה.

לאחר מלחמת העולם ה-I דרום אפריקה שלטה באזור, ולאחר מאבק מזוין לעצמאות המדינה הוכרזה נמיביה כמדינה עצמאית בשנת 1990.

אתרי חובה בנמיביה

נמיביה מציעה נוף מרהיב, שמורות טבע נפלאות, שלל חיות בר, תרבויות מעניינות ומרתקות וערים מודרניות ושוקקות חיים. במהלך הטיול בנמיביה אין לפספס אתרי חובה כגון שמורת אטושה בצפון המדינה, פיש ריבר קניון, העיירה הבווארית לידריץ בה נדמה כי הזמן הפסיק לנוע, במכתש הוולקאני המרשים ברוקארוס, בחוף השלדים המפורסם וכמובן במדבר נמיב הידוע בדיונות החול האדומות והקסומות שלו.

המדינה נחשבת לגן עדן לחובבי החיות, הזואולוגיה, התרבויות והנופים. כדאי לצאת לספארי בשמורות הטבע הקסומות וליהנות ממפגשים מרתקים עם זברות, קרנפים, פילים, ג'ירפות וציפורים רבות. המדינה מציעה מדבריות צחיחים עצומים בגודלם ומרהיבים ביופיים, אחת האטרקציות הידועות בנמיביה הוא מדבר נמיב המשתרע לאורך רצועת החוף ומפורסם בדיונות החול האדומות העצומות בגודלן, הדיונות מהוות גם את סימן ההיכר של המדינה והן פוטוגניות במיוחד. במדבר נמיב יש קניונים עם ערוצים עמוקים, הרים קרסטיים עם תצורות גיאולוגיות מרשימות, מערות גדולות ועמקים, המדבר ידוע בעמק המוות בו מאות עצים ניצבים במקומם בלב המדבר.

נמיביה היא אחת המדינות המדהימות בעולם, כדאי למהר ולטייל בה לפני שתיירים רבים ישטפו את האזור. ניתן לצאת לטיולים מאורגנים או לטייל עצמאית, אך יש להיערך לכך בהתאם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לפנק את העובדים שלנו
הדרך הטובה ביותר להעריך את העובדים שלנו על עבודתם הקשה...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
DCIM102MEDIADJI_0604.JPG
אירוח משפחתי מושלם
אחד הדרכים הנהדרות ליצור גיבוש משפחתי מושלם ואיכותי זה באמצעות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...