Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיירת בטיחות עירונית יצאה לדרך בגבעתיים

סיירת בטיחות עירונית יצאה לדרך בגבעתיים

סיירת הביטחון העירונית של עיריית גבעתיים הושקה השבוע (ג) בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העירייה ראובן בן שחר, השר לבטחון הפנים אבי דיכטר מפקד המחוז ניצב אילן פרנקו, מפקד המרחב נצ"מ חים קרימקה, מפקד תחנת גבעתיים רפ"ק אבי בסרנו ובכירי תחנת המשטרה, אשר חזרה לפעול לאחרונה בגבעתיים וחברי סיירת הביטחון העירונית החדשה.

הקמת הסיירת העירונית והחזרת תחנת המשטרה לגבעתיים הן יוזמה של ראש העיר ראובן בן שחר, אשר הכריז עם כניסתו לתפקיד לפני חודשים ספורים כי יתן עדיפות עליונה לטיפול בתחום הביטחון האישי של כל אחד מתושבי העיר. בהתאם לכך יזם בן שחר את הקמת הסיירת העירונית, אשר באה לתת מענה מהיר ומקצועי בנושאי ונדאליזם, רעש והפרעות לסדר ושמירה על שלום הציבור .

בתחילת האירוע ערך ראש העיר ראובן בן שחר סקירה על מצב הביטחון האישי בעיר ובכירי משטרת המחוז וגבעתיים פירטו את פעילות תחנת המשטרה החדשה. חשוב לציין כי מאז תחילת פעולת הסיירת העירונית ופתיחת תחנת המשטרה החדשה, ירד היקף הפשיעה בגבעתיים ב- 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

השר אבי דיכטר בירך את ראובן בן שחר על יוזמתו ואמר כי "הקמת הסיירת מהווה מכפיל כוח לגבעתיים. הסיירת העירונית הוכיחה כבר בימיה הראשונים כי היא תוספת כוח נכבדה לפעילות משטרת ישראל ומעידות על כך תפיסותיה הרבות. עיר כמו גבעתיים תרוויח רבות מהפעילות המשולבת משטרה-סיירת עירונית".

ראש העיר ראובן בן שחר התייחס לנושא ואמר :"אני חייבים להגיע לשלווה ותחושת בטחון טובה יותר אצל כל תושב ותושב – ולכך נגיע. ביטחונם ושלוותם של תושבי העיר הנם בעדיפות עליונה עבורי והקמת הסיירת הובילה לירידה דרמטית בהפרות הסדר הציבורי, הפשיעה והוונדליזם בגבעתיים. הסיירת העירונית מהווה כוח התערבות מהיר ומקצועי בנושאי הפרעות לסדר ולשלום הציבור.

בן שחר הוסיף ואמר כי פעילות הסיירת מהווה תרומה נכבדה לחיזוק הביטחון האישי ושלוות תושבי העיר – דבר אשר יתרום עוד יותר לאיכות החיים בעירנו היפה והותיקה".

מפקד המחוז ניצב אילן פרנקו התייחס להקמת הסיירת ואמר כי "אני מברך על הרוח החזקה והטובה של פעילות משותפת, חזקה וברוכה של כל גורמי הבטחון ואכיפת החוק בעיר.

בתחילת יולי האחרון החלה הסיירת לפעול וכבר בחודש הראשון לפעילותה הצליחה להתמודד עם משימות רבות וקצרה הצלחות אשר כוללות תפיסת גנבי רכוש פרטי וציבורי במספר מקומות בעיר, פיזור קבוצות נוער מגנים ציבוריים, סיוע למשטרה בפעילות השוטפת וסגירת מספר פיצוציות אשר בין השאר מכרו סמים ואלכוהול לבני נוער.

לצד הקמת הסיירת, יש לציין את פתיחתה המחודשת של תחנת המשטרה, אשר פעלה בעבר בגבעתיים ונסגרה לפני מספר שנים ועקב פניית ראש העיר למשרד לביטחון פנים, חזרה לפעול בעיר באופן מלא.

סיירת הביטחון העירונית פועלת 7 ימים בשבוע משעות הצהריים ועד 07:00 ביום שלמחרת. הסיירים נעזרים ברכבי שטח ובאמצעי קשר ובקרה מתקדמים, אשר מאפשרים להם לתת מענה למגוון רחב של צרכים. לסיור נלווה שוטר, אשר מסייע לסיירת גם בתחומים נוספים בהם נדרש טיפול משטרתי. בסופי שבוע מתוגבר הסיור בצוות נוסף, אשר מספק יכולת אבטחה מוגברת ופועל בין השאר באזורי בילוי בעיר.

בעיריית גבעתיים ביקשו לציין כי כל הסיירים נבחרו בקפידה והנם יוצאי יחידות קרביות ובעלי נסיון בתחום הבטחון. הסיירים סיימו הכשרה מקיפה המוכרת על ידי משטרת ישראל והם מצוידים בכל ההסמכות העירוניות הדרושות להם למען ביצוע אפקטיבי של תפקידם. בעירייה הוסיפו כי לצד הקפדה על הכשרה ומקצועיות הסיירים, הוחלט כי רוב הסיירים יהיו תושבי העיר, אשר חיים אותה ומכירים את צרכי התושבים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...