Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עבודות גבס לשדרוג הבית

עבודות גבס לשדרוג הבית
(צילום: רועי מזרחי)
(צילום: רועי מזרחי)

הישראלים אוהבים לרענן את ביתם ותקופת האביב היא הזמן המושלם. גם אם "נרדמתם בשמירה" ועדיין לא שיפצתם את ביתכם לקראת החגים, כדאי שתדעו שעדיין לא מאוחר. ישנן עבודות שיפוצים שיכולות להיעשות בתוך זמן קצר והשפעתן על חלל הבית תהיה עצומה. ולא שכחנו את המחיר. העבודות הללו מאופיינות בדרך כלל במחירים שווים לכל כיס. על מה אנו מדברים? על עבודות גבס ו/או צביעת הבית. במאמר הבא נעסוק בעבודות גבס ואילו בחלקו השני, שיתפרסם בשבוע הבא, נסקור את המגמות הצפויות לנו בשנה הקרובה בתחום עבודות הצבע.

עבודות גבס

עבודות גבס נמנות על סוג השיפוצים המבוקשים ביותר. הציבור בישראל יודע להעריך דברים טובים ועבודות גבס, אם מבצעים אותן באופן נכון, הן לא יוצאות מהכלל בהקשר הזה.

חברת "המרכז לעבודות גבס", המבצעת עבודות גבס ברמת גן, סוקרת בפניכם מספר טיפים ורעיונות לעיצוב ושדרוג הבית בגבס.

קצת על גבס

לפני שנצלול אל תוך עולם הגבס, בואו ונבין בכלל מהן אותם לוחות שמגיעות בצבעים שונים.

ככלל, לוחות הגבס עשויים חומרים טבעיים שברובם נחצבו ממעמקי האדמה ושעל ידי תהליך כימי ובשילוב עם חומרים נוספים שמקנים להם תכונות שונות, נוצרים הלוחות שאנו מכירים. ישנו מגוון רחב של סוגי לוחות גבס כאשר הנפוצים ביותר לשימוש הביתי הם: 1. הגבס הלבן – הפשוט והזול ביותר. 2. הגבס האדום – בעל תכונות לעמידות מוגברת באש – זהו סוג מומלץ מאוד מאחר ובמקרים רבים, יכול להחליף את הגבס הלבן ולספק לכם סביבת מגורים בטוחה יותר במחיר מצחיק. 3. הגבס הירוק – המאופיין בעמידות מוגברת ללחות ולכן משמש בחדרי אמבטיה או כל מקום בעל לחות מוגברת. בנקודה זו חשוב לציין שהגבס הירוק אינו עמיד למגע ישיר של מים. למעשה אין כיום לוח גבס סטנדרטי שעמיד למים ולכן עבודות גבס משמשות לעבודות פנים.

רעיונות לעיצוב בגבס

הגבס מביא אתו יתרונות רבים. מעבר למחירו הזול, למהירות הבנייה ולסביבת עבודה נקייה יחסית לעבודות בנייה אחרות, עבודות גבס מאפשרות גמישות עיצובית ומחשבתית.

עבודות גבס בסלון

לטעמנו, עבודות גבס בסלון הן הג'וקר של עבודות הגבס מאחר שבתוך זמן קצר והשקעה נמוכה, תוכלו לשנות את מראה הבית מהקצה אל הקצה – במקום המרכזי והבולט ביותר – בסלון.

נישת גבס לטלוויזיה – בתוך זמן קצר, ניתן לבנות נישה מרשימה בדיוק במקום בו אנו מבלים את רוב הזמן אם בחיק המשפחה ואם לצורך אירוח חברים. ניתן לשלב נישות לטלוויזיה עם גופי תאורה מוסתרים, עם שיש, עץ וכיוצא בזה.

מזנון גבס – אם כבר נישה לטלוויזיה למה שלא תבנו גוף מעוצב שיכלול עם את המערכות האלקטרוניות בביתכם. מעבר לפונקציונאליות, מזנון גבס בסלון יכול להיות אחד הדברים המרשימים בבית.

מדפים מגבס – עדיין לא נכנסתי לבית שיש בו חלקים "מתים" ולא מנוצלים. מדפי גבס יכולים להיות פתרון הולם מאחר והם נבנים בדיוק בגודל שאתם זקוקים לו, בדיוק של מילימטרים.

עוד עבודות גבס בבית

עבודות גבס מתאפיינות במראה מרשים ביותר – דבר שגורם לנו לשכוח למה הם נוצרו מלכתחילה. שהרי מטרתנו הראשונה היא לספק פתרונות למגוון בעיות וליצור סביבת מגורים שמתאימה לצרכינו. בדיוק לשם כך יש את עבודות הגבס הכלליות.

תקרת גבס – תקרת גבס היא בעלת מאפיינים ייחודיים. היא יכולה לשמש לחיפוי של חלל גבוה או אפילו לחיבור על תקרה רעועה כדי להסתירה באופן מהיר, נקי וזול. לעומת זאת, יש את עבודות התקרה המורכבות יותר כגון הנמכת תקרה למזגן ולבסוף יש את עבודות הגבס שהן סוג של אומנות והכוללות תקרות צפות בכמה מפלסים, שילוב של גופי תאורה בצבעים שונים ועוד מגוון עצום של אפשרויות שמה שיגביל אתכם תהיה היצירתיות שלכם.

קירות גבס – צריכים לחלק את הבית? אולי להוסיף חדר, אולי באופן זמני? אין כמו עבודות גבס לפתרון הבעיה. בעזרת אותן לוחות פלא, ניתן לחלק את הבית כך שיתאים לצרכים שלכם. מעבר לכך, אם תרצו להסיר את הקירות בעתיד, לא תהיה בעיה לעשות כן ובתנאי שקבלן הגבס בנה אותן מתוך מחשבה שהן זמניות ולכן לא קדח חורים ברצפת הבית.

נקודה למחשבה

עבודות גבס הן בעלות משמעויות בטיחותיות שיכולות להיות מרחיקות לכת. חשבו מה יכול לקרות אם הקיר, המדפים וחלילה התקרה לא יהיו מחוזקים. שכרו קבלן גבס מקצועי ובעל ניסיון שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. חתמו אתו על הצעת עבודה מסודרת ושקופה הכוללת את תאריכי העבודה, מהות העבודה וכמובן המחיר ומועדי התשלום.

שכירת בעל מקצוע מהימן ומקצועי תהיה ערובה להצלחת המשימה בתוך זמן קצר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...