Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיטר פן לא רצה לגדול לעולם

פיטר פן לא רצה לגדול לעולם

פיטר פן לא רצה לגדול לעולם. היה לו טוב בארץ לעולם-לא. האי המופלא הזה שבו מתרחשת רוב עלילת ספרו של ג'יימס מתיו ברי רחש אמנם בחיות פרא, פיראטים נועזים ואדומי עור צמאי דם אבל שום דבר מכל אלה לא הטיל על פיטר הקטן אימה גדולה יותר מחשבון עו"ש בבנק ופנקס צ'קים משלו. ילד.

אני דווקא כן רציתי לגדול. בכל לילה לפני השינה הייתי מבקש מהפייה שתיקח אותי אתה לעולם המבוגרים שם רוכבים על אופניים בלי ידיים ולא חייבים לאכול דלעת לעולם.

עד היום לא ברור לי מדוע לא באה הפייה הטובה. אולי זה מפני שאמא מצאה ולקחה את המטבע ששמתי לה מתחת לכרית ואולי זה מפני שפיות יושבות בערבים לראות "משפחה חורגת" ולא מתרוצצות סתם כך לבדן ברחובות.

אבל אני חיכיתי לה. חיכיתי לפחות עד שאבא קנה לי את שעון היד הראשון ואמר בצחוק " מהיום אתה כבר חמור גדול!" ולמרות שידעתי בלב שאפילו שעון יד כמו זה, שמראה את השעה בארבע עשרה מדינות בעולם ושאפשר לצלול איתו אפילו באוקיאנוסים לא הופך אותי בין רגע למבוגר, הפסקתי לחכות לפייה וגם את המטבעות שמתי בקופת חסכון ושמרתי לאופני ראלי מרוץ עם עשרה הילוכים.

מגיבורי ילדותי הספרותיים למדתי שיש בעולם אנשים רעים שאת המלחמות איתם צריך לסיים מהר לפני שמתבגרים. זה משהו אחד להלחם בשודדי ים כשאתה ילד והפרעה נפשית קשה אם אתה עוד נלחם בהם גם במילואים. קפטן הוק, אלימלך זורקין, המכשפה מארון הבגדים וג'ו האינדיאני כולם היו "הרעים" של ילדותי ובכולם היה רוע פשוט ותמים שאף גרפיקת מחשב לעולם לא תצליח לתפוש. הם אולי לא ירו בנשק תרמו- גרעיני וגם לא היו להם שלוש פסילות כמו בפלייסטיישן אבל הייתה להם נשמה שכתב בנאדם עם לב רגיש ולא תוכנת מחשב מהונג קונג שהשם הפרטי שלה הוא מספר סידורי.

הספרים מילאו את כל עולמי. בכדי לעזור לתום סוייר לסייד את הגדר של דודה פולי ויתרתי על יציאה למחנה הגדול בצופים, ועל חשבון שעורי הבית חיכיתי עם רובינזון קרוזו לאונייה שתחלץ את שנינו מהאי שאל מול חופיו נטרפה ספינתנו. היום אני כבר יודע שדורותי הקטנה והמסכנה הייתה צריכה ללכת לבדה בשביל האבנים הצהובות. ככה זה עם מסעות אל הנפש, יוצאים אליהם בלי חברים. אבל כילד לא הצלחתי להבין למה היא מתעקשת ללכת בדרך כל כך ארוכה ומסוכנת, כשממש מאחורי המכולת של נוימן יש לה יופי של קיצור.

אני יודע שלאן שלא אלך גיבורי ילדותי הם חלק ממני. גם כשאהיה בן שבעים אהיה כנראה אמיץ כמו טרזן ופרחח- בטלן כמו חברי הטוב האקלברי פין. יהיה בי לעולם משהו מפיזור הנפש של המפוזר מכפר אז"ר אך גם נחישות אופטימית כשל פיליאס פוג ומשרתו הנאמן פספרטו. אם אני יודע משהו על חברות, יושר וחמלה זה הרבה בזכות חברי ממדף הספרים. הם לימדו אותי להקשיב עד הדף האחרון גם כשזה אוכל אותי מבפנים, ולא לזלזל באיש גם לא באלה שמכנים אותם בבוז "עלובי החיים".

את ספרי הילדות הישנים שלי אני שומר בארגז מתחת למיטה. יש בו איים רחוקים, מטמונים יקרים, חתול אחד במגפיים וגם פיות, אבירים ושדונים. זה אולי תמים לחשוב שספרי הילדות שלנו ממשיכים לשמור עלינו גם כשאנחנו כבר מבוגרים, אבל מצד שני ,יש משהו מנחם בידיעה שמי ששומר על חלומותיך מסיוטים הוא לא אחר מחייל הבדיל האמיץ…

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...