Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי מחנות צה"ל מהמרכז לנגב יוצא לדרך

פינוי מחנות צה"ל מהמרכז לנגב יוצא לדרך

רשות מקרקעי ישראל הודיעה היום על שתי תכניות שהופקדו לבניית 4,000 יח"ד בשטח מחנות צה"ל במרכז הארץ: הפקדת  "מתחם גנים" – תכנית  הכולל 2,800 יח"ד שייבנו בשטח תל השומר מזרח. תכנית נוספת שהופקדה  תניב -1,200 יח"ד שייבנו על שטח  מחנה השלישות הראשית ברמת גן  ותקרא "שכונת האקליפטוסים". המחנות יועתקו ממרכז הארץ אל הנגב והההכנסות משווק הקרקע  יסייעו במימון פינוי מחנות הצבא אל הנגב.

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל אומר:  הסכמי הגג והשכונות שייבנו על שטחי מחנות צה"ל ישנו את מפת הדיור במדינת ישראל. העתקת המחנות לנגב היא מנוע צמיחה משמעותי שישפיע לא רק על הנגב אלא גם  על לב אזורי הביקוש. 

תל השומר מזרח- "שכונת האקליפטוסים":

ב"שכונת האקליפטוסים" יוקם רובע עירוני הכולל כ- 2,800 יח"ד, תעסוקה מסחר ושטחים לרווחת הציבור. לפרוייקט הוקצה שטח ציבורי גדול בהיקף של 466.767 דונם, הכולל גם פארק עירוני רחב ידיים שישמור על ערכי הטבע וחורשת האקליפטוסים הקיימים בשטח הבסיס הקיים כיום, העצים הבוגרים ישולבו במערך הדרכים, השטחים הציבוריים ומגרשי הבנייה המתוכננים. בנוסף, הפרוייקט כולל מבנים ומוסדות ציבור- בית ספר על יסודי בשטח של 30 דונם, שני בתי ספר יסודיים על שטח של 18 דונם, מעונות יום, גני טרום חובה, גן חובה ובית כנסת שכונתי (ייבנו על שטח של 15 דונם). התכנית קודמהעל ידי רשות מקרקעי  ישראל.

גילי טסלר  מתכננת מרחב עסקי ת"א ברמ"י מדגישה כי בקומפלקס העירוני החדש "שכונת האקליפטוסים" כ- 30% משטח התוכנית הוקצה לשטחים ציבוריים פתוחים בו ישולב מערך שבילי אופניים במרחב הציבורי.    

שלישות ראשית – "מתחם גנים":

בתכנית נוספת שהופקדה על שטחה של השלישות הראשית ברמת גן-  "מתחם גנים" ייבנו כ- 1200 יח"ד בשטח עיקרי של 150,600 מ"ר. התכנית כוללת: מבני ציבור על שטח של 22,593 מ"ר, מבני מסחר ותעסוקה על שטח של 4,500 מ"ר ושטח ציבורי פתוח על שטח של 25 דונם.

גם בתכנית זו בניינים היסטוריים ועצי איקליפטוסים בוגרים בשטח הבסיס ישמרו וישולבו בפרוייקט. מחנה השלישות הינו אחד מחמשת מחנות צה"ל הנמצאים בליבה של תכנית הפינוי וההעתקה ממרכז הארץ לנגב.

רקע על ההסכם לפינוי המחנות :

הסכם לקידום תכנון פיתוח ושיווק קרקעות – מחנות צה"ל –

מועצת מקרקעי ישראל אישרה את מסמך ההבנות שגיבשו רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון והאוצר בנושא ניהול התכנון, הפיתוח והשיווק של קרקעות באזורי ביקוש במרכז הארץ, עליהן ממוקמים היום מחנות צה"ל והעתקתם לנגב, תוך שימוש בתמורות שתתקבלנה משיווק הקרקעות המתפנות, למימון העתקת מחנות צה"ל. במסגרת ההחלטה נקבע כי בתכנון למעלה מ40- אלף יחידות דיור חדשות שייבנו במרכז הארץ במקום המחנות שיפונו יוקצה נתח משמעותי מהדירות לטובת דירות קטנות ודיור להשכרה.

מדובר בקביעת מתווה חדש ותקדימי, הקובע מדיניות אותה ניתן יהיה ליישם גם בנוגע לפינוי עתידי של מחנות צבא נוספים והוא מתבסס על העקרונות המפורטים בהחלטה.

רשות מקרקעי ישראל, לפי ההסכם  תעביר למשרד הביטחון קדם מימון בסכום שינוע בין 1.6 מיליארד ל-1.9 מיליארד ₪ כנגד השבת הקרקעות והעתקת מחנות צה"ל. הסכומים שישולמו למשרד הביטחון יתחלקו בהתאם לזכויות במקרקעין וייגזרו מהתקבולים שיתקבלו בפועל בגין שיווק הקרקעות ובניכוי חלף היטל ההשבחה ועלויות הבינוי החלופי וטיהור הקרקע. לרשות מקרקעי ישראל הזכות לקחת על עצמה  את קידום תכנון הקרקעות בכל עת.

על פי ההסכם שנחתם בין רשות מקרקעי ישראל לבין משרד הביטחון לפינוי מחנות צה"ל הדרך שנקבעה לזרז את ההליכים הנדרשים לפיתוח ואת העלויות הדרושות לשם כך, היא באמצעות הסכם ייחודי וראשוני עם משרד הביטחון, שיוביל לכך שתוך 24 חודשים ייראו התוצאות בשטח, וניתן יהיה להתחיל בשיווקים הראשונים של היחידות לבניה.

עוד נקבע במסגרת ההסכם, מנגנון מחויבות לתהליך, שיתגמל את משרד הביטחון, כך שככל שהמשרד ימהר לקדם את ההליכים התכנוניים הדרושים,  כך הוא  יתוגמל כלכלית על ידי מינהל מקרקעי ישראל. מנגנון זה צפוי להוות תמריץ משמעותי לקידום הפרויקטים כאמור. היתרון המרכזי הוא בכך שלא יהיה צורך להמתין לפינוי המחנות על מנת לקדם את התכנון (הכנת סקרים, מדידות, סקר קרקע היסטורי, נספח ביוב, נספח תחבורתי ועוד).

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...