Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צובעים את הבית לפסח

צובעים את הבית לפסח
(צילום: באדיבות Home-paint.co.il)
(צילום: באדיבות Home-paint.co.il)

עשו זאת בעצמכם – כן ולא

צביעת הבית ברוב המקרים, יכולה להתברר כמשימה פשוטה באופן יחסי, בטח בהשוואה לענפי שיפוץ אחרים. אם יש לכם זוג ידיים טובות (או יותר במידה שיש לכם עזרה), תוכלו להגיע לתוצאות מפתיעות.

לעומת זאת, אם יש לכם מצוקת זמן או את היכולת והכוח להתעסק עם המשימה, יכול להיות שצבעי מקצועי הוא הפתרון הנכון. כמו כן, במקרים בהם נדרשים תיקוני קירות, החלקות או עבודות דקורטיביות, כנראה שצביעת דירה בעצמכם לא תהיה הפתרון הנכון.

המשותף לשתי האופציות שעומדות בפניכם, היא העובדה שאתם צריכים להכיר לפחות באופן בסיסי את סוגי הצבעים השונים שעומדים לפניכם, ולא משנה אם אתם צובעים את הבית בעצמכם או שהחלטתם לשכור צבעי.

בחירת מותג הצבע

בתקופה זו של השנה, יצרני הצבע השונים, מנצלים את ההזדמנות לספר לנו על החידושים בתחום הצבע ועד כמה הצבעים החדשים טובים יותר בהשוואה לסוגי צבעים מקולקציות קודמות. קל מאוד להתפתות ולשלם סכום יקר באופן משמעותי רק כדי להיות בטוחים שבחרתם את הטוב ביותר. דעתנו המקצועית היא שליפול במלכודת השיווקית הזו תהיה טעות. מניסיוננו, אנו למדים שההבדל בין צבעים חדשניים לאלה המוכרים והמקובלים, אינו קיים ברוב המקרים. צביעת הבית בצבע איכותי מתוצרת מוכרת, יספק לכם את המטרה במלואה וביתכם יראה מעולה גם בלי ההשקעה המיותרת בסוג מובחר כביכול של צבע. שימוש ב"סופרקריל" של טמבור, "נירוקריל" של נירלט או "סופר גארד" של יעקובי, יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. כמובן שישנן עוד חברות איכותיות, אך בחרנו להביא את המוכרות ביותר בשוק הישראלי וכאלה שהשתמשנו בהם בעבר.

שימוש בצבע אקרילי

הצבעים המבוקשים ביותר הם אלו שמשמשים לצביעת קירות בתוך הבית. גם כאן ישנן משפחות צבע מסוגים שונים. אם אתם בוחרים בצבעים שאינם דקורטיביים כגון "ווש" או "ספארי", צבעי קיר רגילים יספיקו לכם בהחלט. יחד עם זאת, עליכם לזכור שקיימות מספר משפחות צבעים.

צבע פלסטי – צבע מיושן ובעל איכויות נמוכות. עצתנו היא לא להשתמש בצבעים אלה בשום מקרה.

צבע אקרילי – אלו הצבעים הטובים והמוכרים שהוזכרו בפסקה הקודמת של מאמר זה. צבעים אלה לא יקרים באופן יחסי ומעניקים יתרונות של גימור, עמידות ורחיצות – כלומר, ניתן לנקות את הקיר בעזרת מטלית רכה במקרה שהתלכלך.

צבעים מבוססי סיד סינטטי – אלו צבעים זולים מאוד באופן יחסי, הם מוגדרים כ"נושמים" והכיסוי שלהם אינו איכותי בהשוואה לצבעים האקריליים. יחד עם זאת, צבעי הסיד הסינטטי, מומלצים מאוד לצביעת תקרות.

צבעי שמן

צבעי השמן צברו עם השנים מוניטין בעייתי. לא בגלל שהם אינם איכותיים, ההיפך הוא הנכון. הם מאוד איכותיים אך הריח העז שהם מדיפים לאורך זמן וזמני הייבוש שלהם יצרו מוניטין בעייתי. חברות הצבעים השונות מודעות לבעיה ופתחו בעשור האחרון צבעי שמן מעולים שמבוססים בכלל על מים. צבעים אלה ידידותיים לסביבה, מתייבשים מהר ואינם מדיפים ריח חריף אם אתם מעוניינים לצבוע את הדלתות או המשקופים, זהו הסוג המומלץ על ידינו.

מספר טיפים שימושיים

יישום נכון והקפדה על הוראות היצרנים, יביאו לתוצאות איכותיות שיחזיקו מעמד לאורך שנים. הקפידו על יישום של שתי שכבות צבע. גם אם הדירה נראית מצוין אחרי שכבת צבע אחת, אתם עשויים להיות מופתעים כאשר תבינו כמה שכבה שנייה עשויה לשפר את התוצאה. כמו כן, שימוש בשתי שכבות צבע, תביא תוצאה עמידה לאורך שנים.

טיפ נוסף ששווה להזכיר במעמד זה, היא החשיבות של הכנת הדירה. פנו את החדרים ועטפו את הציוד הנותר ואת הרצפה בניילונים או קרטונים. השתמשו במסקינגטייפ על מנת לעטוף את השקעים (בזהירות) ואת כל החלקים שעשויים להתלכלך – כגון פאנלים, מסגרות החלונות וכיוצא בזה. קחו את הזמן לביצוע תיקונים מושלמים שיתרמו לגימור איכותי בקירות לאחר צביעתם.

והחשוב מכל – שיהיה חג שמח ורענן לכל בית ישראל – שלכם "סילבס צבעים".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...