Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל
צילום שוטר סטוק

רבים שואלים את עצמם האם קידום אתרים אורגני בגוגל מת? מצד אחד הרשתות החברתיות כגון פייסבוק הולכות ונעשות יותר ויותר פופולאריות עם כל יום שעובר וגונבות לא מעט תנועה מגוגל ומנועי החיפוש המסורתיים. מצד שני, גם גוגל בעצמה מגדילה את הנוכחות ואת הנראות של תוצאות ממומנות וגרף הידע שלה על חשבון התוצאות האורגניות שנדחפות למטה למקומות פחות רלוונטיים מבחינתם של הגולשים.

צילום שוטר סטוק

במצב עניינים זה, רואים יותר ויותר משווקים שמנקזים את המאמצים שלהם אל ערוצי השיווק החלופיים הללו ומקדישים פחות ופחות תקציבים לקידום בגוגל. אבל האם זו באמת הדרך הנכונה שתביא להם את התוצאות שהם מצפים להן? כלל לא בטוח…

איזה יתרונות ברורים ובלתי ניתנים להחלפה יש לקידום אתרים בגוגל?

לא כל הגולשים מתעניינים בתוצאות הממומנות

אמנם יש לא מעט גולשים שילחצו על התוצאות הממומנות בגוגל, אבל יש גם לא מעט גולשים שנעשים עיוורים לתוצאות החיפוש הממומנות מתוך הבנה כי רובן מפנות אותן לדפים שיווקים ולא בהכרח למידע רלוונטי אודות הנושא או הנושאים אותם הם מחפשים. יתרה מכך, ישנן שאילתות חיפוש בהן אין בכלל תוצאות ממומנות (למשל – "חומרי בניין"), ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר עליהן רק בגלל שהן לא "מכרתיות" מספיק.

לא הופכים להיות שבויים

בעוד הקידום הממומן מחייב אותנו להיות שבויים של פייסבוק או גוגל כל עוד אנחנו רוצים להמשיך ולהריץ את הקמפיין שלנו (ברגע שמפסיקים לשלם המודעה יורדת מן האוויר), בקידום אורגני יש לנו הרבה יותר חופש פעולה ואנחנו בונים את הקידום לטווח ארוך יותר של חודשים ואפילו שנים. לכן, אפילו אם נאט את קצב הקידום או נחליט לקדם את האתר בעצמנו, לא נאבד את כל מה שהשגנו עד כה ונמשיך לראות את האפקט החיובי של הקידום גם בהמשך (למרות שלא מומלץ לקפוא על השמרים לחלוטין, אלא להמשיך ולנטר את פעולות המתחרים ולפעול בהתאם).

לספק לגולשים את מה שהם צריכים מתי שהם צריכים

קידום בגוגל הוא עדיין הדרך הכי טובה להביא גולשים רלוונטיים לאתר בדיוק ברגע בו הם זקוקים לנו ביותר. לכן, סיכויי ההמרה של הגולש ללקוח או לגולש חוזר הם גבוהים יחסית (האמון שנוצר בין הגולש לבין האתר אף הוא גבוה יותר). כמו כן, אנחנו יכולים לבחור לאיזה דף באתר בדיוק להביא את הגולש על פי השאילתא אותה הוא מקליד, דבר שקשה יותר לבצע בדרכים אחרות.

להציג לגולשים את התמונה המלאה

קידום ממומן מציג לגולשים בדרך כלל רק דפי נחיתה ספציפיים ולא חושף אותם לכל המידע אודותינו. באותו אופן, עמודי פייסבוק אינם אמינים לחלוטין מכיוון שהם מציגים אודותינו מידע מצומצם יחסית. העיצוב שלהם וחלק מהתכונות שלהם עלולות גם להשתנות ללא התראה מראש לפי הגחמות של פייסבוק ולכן אין לנו שליטה מלאה עליהם.

לעומת זאת, כאשר מקדמים אורגנית ובונים קישורים לאתר, אנחנו מביאים את הגולשים לנכס שיש לנו עליו שליטה מלאה וכל שינוי שנבצע בו הוא ביוזמתנו בלבד. האתר מציג אותנו בצורה הטובה ביותר מכיוון שהוא בנוי ממספר גדול של עמודים שיש בהם מידע רב כגון מידע ביוגרפי, מידע אודות השירותים שלנו, בלוגים, מאמרים, קטלוגים שלמים של מוצרים ועוד.

להשתלט על כל דף התוצאות הראשון

בקידום ממומן, גם אם נבנה מספר מודעות לאתרים חופפים שלנו, אין הרבה סיכוי שהם יופיעו ביחד  מכיוון שבעצם נצטרך להתחרות מול עצמנו בהצעות המחיר. לעומת זאת, אם נרצה, נוכל לקדם מספר אתרים דומים שלנו בצורה אורגנית וכך להשתלט למעשה על יותר מקומות בעמוד התוצאות הראשון, בו יש מקום לעד עשרה מקומות. חלק מהאתרים הללו יכולים להיות גם אתרי לוויין שמקשרים לאתר הכי חשוב שלנו, אבל הם יכולים להיות גם אתרים עצמאים לחלוטין שכולם שייכים לעסק שלנו.

תוצאות מקומיות

תוצאות ממומנות הן הרחבה של התוצאות האורגניות שמאפשרות לפרסם עסקים מקומיים על גבי מפה בתוספת ביקורות לאותם העסקים. בזמן האחרון, רואים יותר ויותר דפי תוצאות עם תוצאות מקומיות בגוגל ישראל ולכן החשיבות שלהם עולה באופן משמעותי. שיטות הקידום של התוצאות המקומיות אמנם מעט שונות מאלו של הקידום האורגני, אבל  העקרונות הם אותם עקרונות.

לסיכום, חשוב מאוד לשלב טקטיקות של קידום אורגני כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת שלנו באינטרנט מתוך מטרה להשיג מקסימום חשיפה עבור העסק שלנו און ליין.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...