Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רופאים ממליצים: מדריך מקיף לשמירה על בריאות העיניים

רופאים ממליצים: מדריך מקיף לשמירה על בריאות העיניים
(צילום באדיבות pixabay)
(צילום באדיבות pixabay)

כשזורקים לעברנו כדור או כאשר מופיע מולנו גורם מאיים, אנו תמיד סוגרים את העיניים. הסיבה לכך היא ברורה- העיניים הם אחד מהאיברים הרגישים ביותר בגופנו וזה מצריך מאיתנו שמירה תמידית ותחזוקה רבה. אנחנו פוגעים בעיניים שלנו אפילו בלא משים, כשאנו רואים טלוויזיה מקרוב או נוגעים בהם יתר על המידה ולמרות שמדובר במקרים נדירים זה בהחלט גם יכול לגרום לנזק בלתי הפיך. מהן התוצאות של הפגיעה שלנו בעינינו? בדרך כלל מחלות כגון גלאוקומה, דלקת העפעפיים וכו'. מחלות אלו גורמות לנו גם לפגיעה בעיניים, ראייה מטושטשת ומובילות אותנו לצורך במשקפיים.

שמירה על בריאות העיניים שלנו

אז אחרי שהוסבר כמה העיניים הן איבר כל כך רגיש בגוף שלנו השאלה המתבקשת היא איך לשמור עליהן בריאות. ישנן מספר דרכים ושיטות לשמור על העיניים שלנו בצורה שוטפת כאשר הדרך הראשונה והברורה מאליה היא ללכת לרופא עיניים ולבדוק את הבעיה. בדיקות העיניים של היום הן לא רק בדיקות לצורך במשקפיים, אלא גם בדיקות מונעות של מחלות עיניים מסוכנות. אפשר לעשות בדיקת עיניים למניעת גלאוקומה אצל אופטומטריסט באופטיקה טל ועוד בדיקות רבות אחרות. אבחון ראשוני של מחלות עיניים יכולות להוות גורם מכריע בטיפול במחלה ולמנוע הדרדרות במצב עיננו.

הדרך השנייה נהפכה חשובה יותר ויותר עם התפתחות העידן הטכנולוגי ובתקופה שלנו, בה אנו נמצאים מול המסכים במשך זמן רב ביום, יש לדעת איך לעבוד בצורה נכונה מול המסכים בצורה שלא תפגע בעינינו. יש תפקיד חשוב לכך שהמסכים יהיו גדולים, בבהירות גבוהה ושימצאו במיקום מיטבי שיתאים לעיניים שלנו. בנוסף, יש לדאוג לתאורה מתאימה בסביבה שלנו, כך נוכל לאמץ את עיננו פחות. לפעמים מומלץ אפילו יש לקחת הפסקה של מספר דקות כל שעה בכדי להוריד את העומס מהעיניים ובכך לפגוע בהן בצורה פחותה.

שיטה נוספת שאולי תפתיע אתכם אך מדובר בצורה מוכחת לשמירה על העיניים היא תזונה נכונה ומאוזנת. מחקרים רבים מצאו קשר בין בריאות העיניים לבין תזונה נכונה וכך נשאלת השאלה מה כדאי לאכול בכדי לשמור על עיניים בריאות? מאכלים המכילים ליאוטין (כגון עגבנייה, גזר, תפוז וכו'), ויטמין C  (פלפל ירוק, תות, בטטה), ויטמין E (אגוזים), פלבונואידים (יין אדום, תה ירוק), אומגה 3 (דגים) ובטא-קרוטן (תרד). לעומת זאת, יש להימנע ממאכלים ומזונות עשירים בשומן וכולסטרול (חטיפים) ומאכלים מלאי מלחים.

לסיכום אפשר לומר שיש לשמור על לחץ דם תקין כיוון שלחץ דם ברמה סבירה שומר על בריאות עינינו לאורך זמן. לעומת זאת, לחץ דם נמוך מדי או גבוה מדי מעלה את הסיכויים למחלות עיניים כמו גלאוקומה, ניוון רשתית וכו'. אם נדע לעבוד על פי עקרונות אלו נוכל לשמור על בריאות עיניים תקינה למשך כל חיינו. העיניים הם הראי שלנו אל עבר עולם ולכן כדאי שלא תזלזלו בהן, תעברו בדיקות עיניים תקופתיות, שמרו על תזונה נכונה ותעבדו נכון מול המסכים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...