Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רמת-גן מאשרת חוקי עזר חדשים

רמת-גן מאשרת חוקי עזר חדשים

הנהלת העיר רמת-גן אישרה חוק עזר חדש העוסק בנושאים הנוגעים לאיכות הסביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר הציבורי והניקיון בעיר: הצעת חוק עזר לרמת-גן (שמירה על איכות הסביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון), התש"ע-2009. חוק עזר חדש זה יחליף ויעדכן שורה של חוקי עזר נוכחיים של עיריית רמת-גן שהותקנו ברובם בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. החוק יובא לאישור מועצת העיר.

למרות שבמשך השנים הוכנסו בחוקי העזר תיקונים שונים, המציאות האורבנית והסביבה המשפטית השתנו במידה ניכרת. במקרים רבים, הוראות חוקי העזר הישנים אינן מספקות לעירייה את הכלים הנדרשים לאספקת השירותים המוניציפליים בתחומים אלה באופן מיטבי. כל אלו חייבו את התאמתה ועדכונה של חקיקת העזר העירונית למציאות הקיימת.

מטרתה של הצעת חוק העזר לאחד שורה של חוקי עזר ישנים קיימים לחוק עזר אחד, לעדכנם ולהתאימם לצרכי העירייה וציבור תושביה, וכן להתאים את חוקי העזר של רמת אפעל וכפר אז"ר לאלו של עיריית רמת-גן. זאת, בהתאם לדרישותיהם והנחיותיהם של הגורמים המקצועיים בעירייה וברוח חוקי העזר המודרניים המאושרים והקיימים ברשויות מקומיות רבות בישראל.

בין השינויים:
מיחזור ופינוי פסולת – החוק החדש יאפשר לעירייה להתקין מתקנים לאצירה ולטיפול בפסולת רגילה ובפסולת למיחזור, לחייב השימוש בהם ולגבות את ההוצאות הכרוכות באחזקתם ובתפעולם. כמו כן, תוכל העירייה לחייב בעלי עסקים ונכסים אחרים להתקין מיכלים ומיתקנים למיחזור, על פי דרישתה.

שעות פתיחת בתי עסק וסגירתם – הוראות חוק העזר החדש מצמצמות איסורים והגבלות הנוגעות לשעות פתיחתם וסגירתם של עסקים בימים שאינם ימי מנוחה, ומפרידות בין עסקים המצויים באזורי מגורים לבין כאלה המצויים באזורי תעשייה.

הזרמת שפכי תעשייה למערכת הביוב – הנושא אינו מוסדר בחקיקת העזר הקיימת. חוק העזר החדש יחייב בעלי מפעלים להגיש לעירייה מאזנים כמותיים של מזהמים ומלחים ושיעור פליטתם בשפכים הזורמים ממפעלם, להגיש לעירייה תכניות לטיפול בשפכים ואף להקים, לפי קביעת העירייה, מיתקנים לטיפול קדם בשפכים.

מניעת רעש – הוראות חוק העזר החדש מרחיבות ומפורטות בהשוואה להוראות בחקיקת העזר הקיימת.

החזקת בעלי חיים – בתחום העירייה ובמניעת מפגעים הכרוכים בכך. לפרק זה בחוק העזר החדש נחיצות מיוחדת בשל כך שעיריית רמת-גן איננה חברה עוד באיגוד ערים רמת-גן, בני ברק וגבעתיים בנושא הפיקוח הוטרינרי.

הצעת חוק עזר לרמת-גן (פיקוח על מכירת בשר ומוצרי בשר), התשס"ט-2009: קביעת תנאים להחזקת בשר בעלי חיים (על סוגיו השונים), למכירתו, לאחסונו, לטיפול בו ולהובלתו; הסדרת נושא הבדיקות הוטרינריות המבוצעות בבשר, לרבות קביעת אגרות לביצוע בדיקות אלה ולרבות הוראות לעניין פסילתו של בשר והשמדתו; קביעת הוראות לעניין התנאים התברואתיים להכנת בשר, מכירתו, הובלתו, הפצתו או הגשתו, הציוד והתנאים הפיזיים ההכרחיים בעסק המשמש למכירת בשר ומוצרי בשר, לטיפול בהם או להובלתם; קביעת הוראות מיוחדות לטיפול בדגים ולמכירתם; קביעת תנאים למכירת מוצרי בשר קפואים בתפזורת בשירות עצמי; קביעת תנאים לאחזקת מזון לבעלי חיים והענקת סמכויות לרופא וטרינר עירוני לשם ביצוע פיקוח על קיומן של הוראות חוק העזר.

שני חוקי העזר המוצעים נוסחו ברוח חוקי העזר החדשים ביותר בתחום זה, המאושרים והקיימים בערים בסדר גודל דומה לעיריית רמת-גן.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...