Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה

רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
קרדיט: pexels.com

רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות אנוש גם אם גרמה נזק לבין רשלנות הוא דק. שנית, לא קל להוכיח שנזק כלשהו אכן קשור קשר ישיר לתפקוד הצוות הרפואי. אדם התובע על נזק שנגרם לו בעקבות רשלנות רפואית יצטרך להציג טיעונים משכנעים אך גם לגבות אותם בראיות התומכות בכך. הראיה המרכזית שתתמוך בדבריו של התובע היא תיקו הרפואי בו ישנן רשומות רפואיות המתעדות את הדרך בה פעל הצוות הרפואי, החל מהאבחון ועד לטיפול עצמו: מתן תרופות, ניתוח ועוד. ישנם מצבים בהם המוסד הרפואי יעשה כל שיוכל כדי לשמור על שמו הטוב ולהימנע מכך שיישפט לחובה. זיוף מסמך רפואי או רשומות רפואיות הן דרך מבחינתו לנקות את העקבות שעשויים לגרום לו להימצא אחראי.

כיצד מנוקים העקבות ואיך מתחקים אחריהם?

ישנן דרכים שונות לנקות את עקבות ההתנהלות הרשלנית של הצוות הרפואי או גורם מסוים בו. אחת הדרכים היא פשוט "לפתוח דף חדש": להוציא את הדף בו רשומות עובדות שעשויות להצביע על הרשלנות ולגרום להרשעה ולהחליף אותו בדף נקי תרתי משמע עליו כתובים הדברים בצורה שונה. לעיתים מסתפק המוסד הרפואי בתיקון קטן אך בעל משמעות גדולה שנעשה על גבי הדף המקורי, תוספת של הערות בצד או בין השורות. כאשר גרפולוג  משפטי בודק מסמכים או רשומות במטרה לגלות האם ישנו זיוף, הוא יבדוק סימנים קטנים הנראים שוליים לעין בלתי מקצועית: האם ההערות שנוספו הן בכתב ידו של הרופא שכתב את הדף כולו? האם העט הוא זהה, האם הדיו טרי באותה מידה גם בהערות? (ניתן לגלות זאת בעזרת מיקרוסקופ).

הגעתם לצומת בחיים? גרפולוג יקרא את המכתב שלכם לעצמכם

מי מאיתנו לא מגיע מדי פעם לצמתים בחיים בהם הוא מתלבט לאן לפנות ומה לעשות. לרוב התשובה נמצאת בתוכנו אך היא אינה זמינה לנו. גרפולוג יוכל להפוך את הדברים לברורים יותר דרך כתב היד. ייעוץ גרפולוגי משמש למגוון רחב של מטרות: ייעוץ בנושאים אישיים, למשל זוגיות, משפחה והתלבטויות של אדם עם עצמו ברמה האישית ביותר, התלבטויות לגבי בחירת קריירה, בין אם בתחילת הדרך המקצועית או שינוי כיוון. באמצעות בחינת כתב היד ברמות העמוקות ביותר כולל סימנים נסתרים שונים כמו רצף הקו, כיוון נטיית האותיות, קצב הכתיבה, נטיית השורות ועוד, מנתח הגרפולוג את אישיותו של המתייעץ, את כישוריו, העדפותיו ויכול לסייע לו להבין דברים רבים יותר על עצמו, כולל התשובה לשאלה בה הוא מתלבט.

דבורה הראל היא גרפולוגית בעלת ניסיון רב של מעל 30 שנה. היא מתמחה בעיקר בגרפולוגיה המשפטית והעסקית אך גם מייעצת לאנשים פרטיים ומסייעת להם למצוא את הדרך ותשובות לשאלות שמעסיקות אותם. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מציאת הפנצ'ריה האידיאלית באשקלון - בין השלווה לפקק
אשקלון - עיר של ניגודים אשקלון, העיר הציורית והשלווה שוכנת לחופי...
מה זה אומר בדיקות מעבדה שנעשות בבית?
עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לדמיין זאת: אחות...
עדשות המגע שלא כדאי לכם לוותר עליהן
כל מי שסובל מבעיות ראייה מזה שנים יודע שמגיע רגע...
מהו סרטון תדמית ומדוע הוא חיוני לעסק שלכם?
בעולם העסקי של ימינו, התחרות על לקוחות היא עזה בכל...
עיצוב המטבח המושלם: חידושים, רעיונות והשראה
המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא יותר מסתם מקום לבשל...
תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל...
ממ"ד שבאמת יגן עלינו ברגע האמת
למרות שלא נעים לחשוב על זה, בסופו של דבר אנחנו...
טפלו בעצמכם כי מגיע לכם
לפעמים אנחנו עוברים את חיינו בתחושה שמגיע לנו יותר אבל...
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...