Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיתוף פעולה בין נוער דתי וחילוני בגבעתיים

שיתוף פעולה בין נוער דתי וחילוני בגבעתיים

עיריית גבעתיים ותנועות הנוער העירוניות (צופים, נוער עובד, בני עקיבא) פתחו אתמול ביוזמה לשיתוף פעולה בין דתיים לחילונים. במסגרת המהלך נפגשו אמש, ערב תשעה באב, כמאתיים בני תנועות הנוער העירוניות וערכו פאנלים ופעילויות משותפות תחת הקריאה "ואהבת לרעך כמוך".

בני הנוער הסכימו לערוך פעילויות קבועות בין התנועות בכדי לפעול לקירוב ושיתוף פעולה בין חילונים ודתיים. וכך, במשך רוב הערב, ישבו בני הנוער במעגלים וערכו היכרות אישית ותנועתית. גולת הכותרת של הערב היה רב שיח בהשתתפות ראש העיר ראובן בן שחר, ובכירי העירייה אשר מייצגים את מגוון הקשת הפוליטית במדינת ישראל ובעיר: מ"מ ראש העיר, עו"ד יצחק נטוביץ (חזית דתית), יורם פומרנץ (שינוי) וטלי ארגמן (ליכוד) סגני ראש העיר וחברת הנהלת העיר ויוי וולפסון (מרץ).

בני הנוער אשר השתתפו במפגש שאלו שאלות רבות בנושאי חיבור בין שני המגזרים (דתיים וחילוניים) וביקשו בין השאר לדעת כיצד בכירי העירייה, המייצגים לכאורה דעות מנוגדות בנושאי דת ומדינה, משלבים ידיים בפעילותם העירונית ומהווים את הקואליציה במועצה.

ראש העיר ראובן בן שחר ענה לילדים כי :"ליהדות ולמסורת היהודית יש פנים רבות, יושבים פה אנשים מהתחום הפוליטי שמייצגים גישות שונות לעניינים הלאומיים והדתיים ועדיין הם משתפים פעולה. זה אומר משהו על גבעתיים. עיר אשר בה חיים בהרמוניה כל המגזרים. ישנם תיקונים קלים לכל צד אך עדיין אנו פועלים יחד למען חיים משותפים לטובת כלל התושבים. יש פה אנשים אשר קוראים "היה נכון, יש את אלו הקוראים "עלו נעלה" ויש הקוראים ל"תורה ולעבודה", כולן ססמאות שבסופו של דבר ממחישות את נקודת החיבור בין כלל התושבים בעיר ובמדינה. למרות השוני בינינו לכולנו ישנה אותה מטרה, עיר פורחת, מדינה חזקה, ציונות, ערכים, לא מדובר רק בססמאות אלא בדרך חיים".

סגן ראש העיר יורם פומרנץ אמר בתשובה לשאלת נער מבני עקיבא כי בשבילו "9 באב אומר לי כי עלינו להשמר ולהזהר מריב אחים. העם הזה קם ונופל על האחדות שלו. ברמה האישית מחמם את הלב לראות באירוע הזה בין השאר שרוכים אדומים וכחולים" (בני עקיבא ונוער עובד).

נקודת השיא של הערב היתה כאשר נשאלו כלל המשתתפים בפאנל על דעתם על הגיוס לצבא, כלל המשתתפים התאחדו בהתנגדותם לחוק טל וציינו כי הם גאים על כך כי כלל הנערים והנערות הנוכחים באירוע מתגייסים לצבא. בתגובה לכך פרצו בני הנוער במחיאות כפיים ארוכות.

מ"מ מקום ראש העיר יצחק נטוביץ פנה אל בני הנוער ואמר להם כי "הביחד שלנו חשוב יותר מהכול. אם לא נסכים לקיים את חוקי המדינה ולכבד את הדת אז יהיה פה אנרכיה, על כולנו להבין כי רק בשילוב ידיים יוכל העם הזה להתחזק ולחיות בביטחון".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...