Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תואר שני – יתרונות וחסרונות

תואר שני – יתרונות וחסרונות
תמונה באדיבות: pixabay

מי שרוצה להמשיך באקדמיה ולהשיג יתרון בשוק העבודה יכול ליהנות מכל היתרונות של תואר שני, אך אחרים עלולים לבזבז עליו זמן וכסף. רוצים לדעת לאיזו קבוצה אתם שייכים? הנה כל הפרטים

לימודי תואר שני אפשריים בשני מסלולים. המסלול הראשון הוא של לימודי המשך ובו בוגרי תואר ראשון מעשירים את הידע שלהם באותו תחום, בעוד המסלול השני נלמד במקצוע אחר מאשר התואר הראשון. במסלול הראשון של לימודי תואר שני אין צורך בעמידה בתנאי קבלה ומספיק ממוצע ציונים מסוים, לעומת המסלול השני שבו יש דרישה ללימודי קדם ומכינה.

השאלה המתבקשת היא האם שווה בכלל להשקיע את הזמן, הכסף והמשאבים בלימודי תואר שני במנהל עסקים או בכל תחום אחר. כמובן שיש גם חסרונות שאותם צריך להביא בחשבון ולכן כדאי להתחיל בהיכרות עם הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על ההחלטה.

מי קהל היעד של תואר שני?

תואר שני מתאים לגברים ונשים שרואים את עצמם משתלבים באקדמיה. התואר השני הוא תנאי ללימודי דוקטורט ובלעדיו כמובן שאי אפשר לקבל תקן כמרצה באוניברסיטה או במכללה. בנוסף, תואר שני מתאים למי שרוצה לעבוד כעוזר מחקר ולאנשים שחושבים על לימודים בחו"ל.

תואר שני גם אטרקטיבי עבור בוגרי תואר ראשון שמעוניינים ביתרון בשוק העבודה. כל מעסיק יעניק עדיפות לבוגר תואר שני על פני בוגר תואר ראשון, בלי קשר לשאלה האם הוא למד באוניברסיטה או במכללה. זה גם תקף לגבי כל תחומי העבודה במשק ומשותף למדינות בכל רחבי העולם.

התואר השני פחות מתאים לבוגרי לימודי תעודה ולמי שמעדיף לעסוק במקצוע מעשי. נותני שירותים, עצמאיים ואנשים בעלי אוריינטציה טכנית שרוצים לפתוח עסק לא תמיד צריכים תואר שני, למעט מנהלי עסקים שנדרשים להעשיר את הידע וההכשרה שלהם.

משך לימודים, שכר לימוד ואופי השיעורים

רשימת היתרונות והחסרונות של תואר שני נשענת גם על שיקולים טכניים. ברוב המסלולים יש צורך בהשקעה של שנתיים לפחות בשביל לסיים את התואר השני, לא כולל משך הזמן שמושקע בכתיבת תזה (עבודת מחקר).

לכך יש להוסיף את עלות שכר הלימוד ואת הפערים בין אוניברסיטאות ומכללות. לימודי תואר שני במכללה עשויים להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים ולפגוע בקריירה של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. עם זאת, מומלץ לברר מראש על מלגות ולבדוק האם המעסיק מוכן להשתתף בעלות שכר הלימוד. השתתפות המעסיק רלוונטית בחברות גדולות ובתפקידים שבהם התואר השני עשוי לסייע לארגון.

את אופי הלימודים צריך לבדוק לפי מאפייני התואר השני והתחום הנבחר. מצד שני, יש מאפיינים שמשותפים לכל התחומים כגון דגש על התנסות מעשית, דרישה למחקר וחובת השתתפות בסדנאות, סמינרים ושיעורים. התואר השני דורש מעורבות גבוהה של הסטודנטים ובין היתר הם נבחנים על הרצינות שהם מגלים.

תמונה באדיבות: pixabay
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...