Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אישום פלילי בגין חקירה פרטית- יש דבר כזה?

אישום פלילי בגין חקירה פרטית- יש דבר כזה?
קרדיט:canva

חקירות פרטיות הן הליך לגיטימי בצמתים כאלו ואחרים בחיי כל אזרח ישר, ואמנם החוק מכיר בנחיצות פרטי מידע בלתי נגישים וחקירות פרטיות הן חוקיות לחלוטין, וקבילות לצרכים משפטיים. ויצמן יער, משרד חקירות פרטי הממוקם בצפון הארץ אולם מזה שנים עוסק בחקירות פרטיות מקצועיות בארץ וברחבי הגלובוס בכלל, מבהירים כי לכל מידע אפשר להגיע, אולם למרות זאת, חשוב לכל אחד שמתעניין בסיוע חוקר פרטי בצפון, בדרום או במרכז, להכיר את עקרונות החוק כדי לשמור על זכויות האובייקט הנחקר.

למה זה משנה

לעיתים נדמה שאין כל משמעות לחוקיות החקירה, שכן מטבע הדברים היא סמויה וחוקר מקצועי לא יותיר עקבות, כך שלכאורה מעולם לא ידע הנעקב מעניין החקירה המדוברת והכל יוותר בחיסיון משרד החקירות. אולם כאשר חושבים על כך באופן פרקטי, במקרים רבים יגיע שלב בו יאלץ העוקב לעמת את הנעקב מול הממצאים שעלו לו, אם באופן אישי ואם דרך מערכת המשפט. ככל והממצאים שיעלו בחקירה יהיו בלתי תקינים, יהיה השלב הבא נקיטת צעדים מתבקשים, כמו פיטור עובד, ביטול הסכמי שיתופי פעולה וכדו', או העלאת המידע בפני בית המשפט כהוכחה במקרים בהם מתנהל הליך משפטי.

מהן הסכנות בפעולות חקירה המנוגדות לחוק

במקרה בו העובדות שהתגלו יהוו עילה לצעד פרטי מול אי מי הנחקר, לאחר שבוצע אחריו מעקב סמוי, באופן שאינו ישיר ואינו ברשות, עשוי זה לבוא ולטעון להפרת פרטיותו, ואף להגיש תלונה רשמית נגד מבקש החקירה והחוקר. תלונה רשמית היא בהחלט עילה לחקירה משטרתית בנושא ובהמשך עד הגשת כתב אישום. במידה ומדובר בחומרים שיעשה בהם שימוש בבית המשפט, בדיוני פיצויים, חלוקות רכוש למשל או כל תחום אחר- בית המשפט יפסול מיידית כל חומר שהושג שלא כחוק והעובדות הללו ישחקו לטובת הצד השני.

אז מה אומר החוק

באופן כללי לקוח הפונה למשרד חקירות מורשה, מוגן בפני החוק, ומי שיואשם יהיה החוקר במידה ויתברר שהשתמש באמצעים אסורים, יש להיזהר שלא לחתום על מסמכי הרשאה המנוגדים לחוק שיהוו עילה להסרת אחריות החוקר. בנוסף, חשוב לדעת שישנן פעולות שמותרות לחוקרי רשויות במשרדי ממשלה או משטרה, ואסורות לחוקר פרטי, כמו האזנות מסוימות ועוד, באופן כללי יש להיזהר ולבחור בחוקר פרטי אמין במיוחד, כמו חוקר פרטי בצפון מטעם משרד החקירות ויצמן יער, שלא יוריד לטמיון את הכספים והמאמצים המושקעים מצד הלקוח בחקירה ויעשה את עבודתו בנאמנות מושלמת כלפי הלקוח וכלפי החוק.

חוקר פרטי בצפון זה ויצמן יער, משרד חקירות מקצועי ואמין, הנוטל אחריות מלאה לתקינות ההליכים ומיצוי המידע המלא עבור הלקוח. ויצמן יער מעניקים מזה שנים שירות לא רק ללקוחות מהצפון אלא לכל חלקי הארץ כולל משימות חקר ברחבי העולם ועומדים בהצלחה ביעדים המורכבים ביותר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...
איך להיות מדריכי הורים מוצלחים?
הדרכת הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שמעניין אתכם ההורים. יש...
עורך דין לענייני תאונות דרכים - גם מול הביטוח הלאומי
הסלוגן שמלווה את הביטוח הלאומי הוא "לצדך, ברגעים החשובים של...
איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה...
איך לבחור את סביבת המגורים המושלמת בגיל השלישי?
כשמתקרבים לגיל השלישי, בחירת סביבת המגורים הופכת לחשובה מאי פעם....
לייזר לגברים – גברי המילניום והעלייה בטיפולים האסתטיים
מה גורם לכך שיותר ויותר גברים, במיוחד בני דור המילניום,...
לכל דבר צריך יועץ, גם למזגנים
כמה היה העולם פשוט וקל פעם, עולם מדהים וקסום שכל...