לתלמידי בית הספר בן גוריון חיכתה השנה הפתעה, ביום הראשון ללימודים הם גילו שהם ילמדו השנה אחרת, כשבמהלך חופשת הקיץ ביה"ס הפך את כל הכיתות למרחבי למידה פעילים, שבמסגרתם התלמידים שמגיעים בבקרים יניחו את הילקוטים במקום קבוע ואת חפציו במגרה אישית, אך במהלך היום הם ינועו בין המרחבים השונים בהתאם לפעילות שיעשו.
במסגרת הפרוייקט יזמה מנהלת בית הספר בכל הכיתות בבית הספר מרחבי למידה פעילים, אשר יזמנו את ה תלמידים לדיאלוג, למידה חוקרת ובחירה, ובכך הפכו הכיתות משטח סגור ומיושן למרחב פתוח, המאפשר ומחייב בחירה, למידה עצמאית יותר, התחשבות בזולת וארגון המרחב האישי בתוך המרחב הכיתתי, כך שכל תלמיד יכול לבחור את מקומו, ליד שולחן, על פוף, על הרצפה ה"רכה".
למידה במרחבים החדשים משלבת שני היבטים: האחד- זהות בית-הספר ברוח הומניסטית, שערכיה יסודם בבחירה, חשיבה בקורתית, דיאלוג, כבוד האדם ושוויון ערך האדם, והשני- התפתחות טבעית כתוצאה מהבשלות הטכנולוגית והמנטלית של דור הילדים, שהובילה לשינויים מהותיים בתפקידי המורה כמקור ידע ובתפקיד התלמיד כנסמך על הידע של המורה. למידה מסוג זה מאפשרת יישום רעיונות פדגוגים חדשניים כגון- בחירה, התנסות, שיתופי פעולה, רב תחומיות, פרויקטאליות וכו'.
עיצוב הכיתות כמרחב פתוח בהובלת מנהלת בית הספר כרמית גלעדי ובליווי, מימון ופיתוח מקצועי של מנהל החינוך בעיריית גבעתיים.