בפתחה של המאה ה-21 רוב בעלי העסקים כבר הבינו את החשיבות המרובה של גוגל מבחינה עסקית. קידום אתרים הפך לאחת מן הפעולות הבסיסיות ביותר של עסקים רבים, החל מחברות הייטק וכלה בבעלי מקצועות חופשיים כמו אינסטלטורים וטכנאי מזגנים. עם זאת, עדיין יש גם לא מעט בעלי עסקים אשר עדיין לא מבצעים פעולות קידום אתרים, וחבל.

חשיבותו של קידום אתרים אורגני
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. קידום אתרים הוא שם כולל למגוון רחב של פעולות שנהוג לבצע הן באתרי אינטרנט והן מחוצה להם, על מנת להביא את אותם אתרים למיקומים גבוהים ככל האפשר בגוגל.
הואיל ורוב הגולשים מתחילים את שיטוטם בנבכי הרשת בגוגל, הרי שהמשמעות של נוכחות במיקום גבוה פירושה יותר סיכויים לחשיפה בפני הגולשים שביצעו את החיפוש. מכאן המשוואה כבר נעשית פשוטה ביותר: יותר חשיפה בפני גולשים משמעה פוטנציאל לגיוס יותר לקוחות, כלומר יותר הכנסות ויותר רווחים.
יש שיאמרו שאין צורך להשקיע בקידום אתרים משום שאפשר להעלות מדי פעם מודעות לגוגל וכך להביא לקוחות חדשים – אולם זה לא מדויק. להבדיל מקידום ממומן, כלומר שכירת שטחי פרסום ברשת ומיקום מודעות שיביאו גולשים לאתר העסקי, קידום אורגני אכן נדרש לביצוע לאורך זמן, אבל תוצאותיו גם מחזיקות מעמד למשך זמן רב יותר. מודעה תפסיק להיות אפקטיבית ברגע שהיא נעלמת, אבל קידום אתרים אורגני יחזיר את ערכו גם בטווח ארוך.
צמד יתרונות נוספים של קידום אתרים בגוגל
ובכן, לקידום אתרים יש יתרונות רבים, אבל להלן שניים בולטים במיוחד:
בתי העסק של גבעתיים משרתים לא רק את תושבי העיר אלא גם אורחים מערים סמוכות כמו תל אביב, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה ועוד. לפיכך, קידום אתרים שנעשה בצורה מקומית יכול להביא לבית העסק קהל יעד שנמצא באיזור גיאוגרפי קרוב – צעד שמשמעו פנייה לקהל יעד ממוקד והגדלת סיכויי מכירה (יחסית לגולש המתגורר בקרית שמונה או באילת).
יהיה תחום העיסוק שלכם אשר יהיה, סביר להניח שאתם לא היחידים שעוסקים בו. אם יש לכם מתחרים, למיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל יש חשיבות מכרעת: ככל שתימצאו במיקום גבוה יותר מן המתחרים שלכם, כך גדל הסיכוי שהגולשים ייכנסו דווקא לאתר שלכם ולא לזה של המתחרים.
בשורה התחתונה, אם יש לכם עסק ויש לו אתר עסקי, אל תפספסו את ההזדמנויות שמעניק לכם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. קדמו את עצמכם בתוצאות החיפוש, הגדילו את הכנסותיכם ויפה שעה אחת קודם.