הליכים פליליים הקודמים למשפט

הליכים פליליים הקודמים למשפט
קרדיט - Freepik

ההליך הפלילי המוכר, המתוקשר וגם הממושך ביותר מבין כל ההליכים שישנם הוא משפט פלילי. בשל משך המשפט, הסרבול והמשאבים הרבים שצריכה המדינה להשקיע בו, ישנם מקרים רבים המסתיימים ללא ניהול משפט, לעיתים כבר בשלבי חקירה במשטרה. לא תמיד סגירת התיק היא כי החוקרים משתכנעים לחלוטין שהחשוד נקי מכל אשמה אלא כי אין די חומר להבשלת התיק לכדי כתב אישום. במצבים אלה, עילת סגירת התיק יכולה להיות חוסר ראיות או נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין. גם אם ישנו כתב אישום, הדבר עדיין לא אומר שיתקיים משפט. כאשר אלה עבירות מסוג פשע ישנו שימוע לפני הגשת כתב אישום, הליך בו יכול עורך דינו של הנאשם לשכנע שהגשת כתב אישום אינה מוצדקת. בעבירות קלות יותר, יכול עורך הדין לסכם על הסדר מותנה עם התביעה או לשכנע את בית המשפט שלא מוצדק לנהל משפט, למשל בשל טענה של הגנה מן הצדק.

האם חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה למתן עדות?

ישנם שני סוגים של חקירה במשטרה: חקירה באזהרה המתבצעת כנגד חשוד וחקירה לצורך מתן עדות בה מתבקש עד למסור את עדותו. באופן עקרוני, עד לא אמור לחשוש מחקירה באזהרה. הוא מגיע על תקן עד בלבד ללא  חשד למעורבותו בביצוע העבירה. עם זאת, הדברים אינם מדויקים. לעיתים, תוך כדי חקירת העד, יכול החוקר לחשוד שיש לו מעורבות כלשהי בעבירה או לפחות ידיעה על כך שהיא התבצעה ואז, ברגע, יכולה החקירה להפוך מחקירת עד לחקירה באזהרה. התייעצות עם עורך דין לפני כן תביא לכך שהעד ימסור את עדותו מבלי לומר דברים שעלולים למשוך אש ולהעלות חשדות שיכולים להיות לגמרי לא מוצדקים.

עורך דין פלילי: ליווי מתחילת ההליך ועד סיומו

כפי שפירטנו קודם, משפט הוא רק החלק האחרון בכלל ההליכים הפליליים שישנם. בהתאם לכך, עורך דין פלילי בתל אביב ובכלל מציע ליווי וייצוג בהליכים השונים ומלווה את החשוד מתחילת הדרך. ככל שעורך הדין יהיה מעורב מוקדם יותר כך עולה הסיכוי שהדברים יסתיימו קודם וללא משפט. חשוב לבחור היטב את עורך הדין, לוודא שהמשפט הפלילי הוא תחום מרכזי ואפילו בלעדי בעיסוקו המקצועי. יש לוודא שיש לו ניסיון רב בטיפול בסוג העבירות המיוחס לכם. כך עורך הדין יכיר היטב את הדין והפרקטיקה, יהיה מעודכן בכל שינוי וגם יכיר היטב פסיקות שהפכו לתקדימים משפטיים. מעבר לפן המקצועי חשוב גם הפן האישי: זמינות ונכונות לענות לכל שאלה ובכלל שעורך הדין ישרה תחושת ביטחון ושיש על מי לסמוך בתקופה מטלטלת זו.

עו"ד תמיר אלטיט מתמחה במשפט הפלילי. הוא מייצג ומלווה במקצועיות רבה חשודים ונאשמים בעבירות שונות ומצליח להביא לזיכויים ותקדימים ולתוצאות מצוינות, גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עליה במסה: מה זה אומר ואיך עושים זאת
בקרב מתאמנים אפשר לשמוע לא מעט את המונח מסה או...
סיורים קולינריים בחיפה וירושלים – חוויה עשירה בטעמים ותרבות
בין אם אתם מתעניינים בטעמים מסורתיים או במנות חדשניות, סיורים...
תערוכות עיצוב בעולם – הזדמנות לביטוי מותג ייחודי
במהלך השנים האחרונות, השתתפות בתערוכות עיצוב בינלאומיות הפכה לכלי שיווקי...
בית אבות שמרגישים בו בבית
כשאנחנו כילדים מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לעשות את הבלתי נמנע...
החשיבות של מוצרי קידום לעסק
כדי להצליח לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את מספר הפניות...
העסק כבר מוגן מפני שריפה? אם לא, עכשיו הזמן לעשות משהו בנידון
כמו שאומרים חכמים מאיתנו, תמיד טוב להקדים תרופה למכה. אנחנו...
ניקיונות למעברי דירה
מעבר לבית חדש או ניקיון כללי לביתכם הוא רגע של...
למה חשוב כל כך להשקיע בעריכה לשונית של הספר שלכם
יש לכם ביד טקסט חביב, אפילו טקסט מצוין, ואין ספק...
יעילות ושימושיות בהשכרת מדפסות ומכונות צילום
בעולם העסקי המודרני, הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי ובלתי נפרד. כל...
למה לקחת חלק בקורס שיכשיר אתכם להיות יועצי השקעות
אם תמיד מצאתם עניין בעולם ההשקעות והרגשתם צורך להאיר את...
דילוג לתוכן