Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התנהלות פיננסית נכונה – המפתח לצמיחה כלכלית למשפחה

התנהלות פיננסית נכונה – המפתח לצמיחה כלכלית למשפחה
קרדיט לתמונה: pexels pixabay

ניהול משק הבית מבחינה פיננסית מהווה כיום אתגר של ממש עבור אינספור משפחות בארץ (ובעולם). הכלכלה הסבוכה והמורכבת של ימינו בשילוב עם האתגרים העולמיים והמקומיים שעימם כולנו מתמודדים, גם מבחינה פיננסית, הופכים את הצמיחה הכלכלית של המשפחה שלנו ליעד שניתן להשיג רק באמצעות השקעה של זמן ועבודה קשה. השקעה שבהחלט כדאי, צריך ומומלץ לעשות…

על מנת ליצור צמיחה כלכלית בת קיימא וארוכת טווח למשפחה שלנו, כזו שתבטיח כי לא רק שיש לכולנו את כל מה שאנחנו צריכים אלא גם שנוכל לתת לילדים שלנו סיוע כלכלי משמעותי כשיגיעו לבגרות וייצאו מהבית, נדרשת התנהלות פיננסית שוטפת נכונה, כבר היום.

ההתנהלות הפיננסית של היום תקבע את מסלול השרידות והצמיחה של המשפחה שנים קדימה

האופן שבו אנו מתנהלים כיום מבחינה פיננסית יכול לחסוך לנו הרבה מאוד זמן, אנרגיה וכסף לאורך עשרות השנים הבאות, ופשוט להשאיר אותנו ואת הילדים שלנו עם הרבה יותר ביד.

ניקח לדוגמה תהליך נפוץ שקורה (בתקווה) בכל משפחה – רכישה של בית / דירת מגורים. קיימות לא מעט אפשרויות שונות עבור סוג הנכס שנקנה, כמו גם האופן שבו נממן את הרכישה. גישה מושכלת ומקצועית לתהליך גדול וחשוב מסוג זה יכולה לאפשר לנו להיכנס למסלול מימון משתלם הרבה יותר, וכאשר מדובר במימון של הוצאה גדולה כל כך – מסלול משתלם יותר יכול להיתרגם להבדלים של עשרות ומאות אלפי שקלים לאורך עשרות השנים הקרובות.

גם ההתנהלות הפיננסית השוטפת של משק הבית שלנו יכולה להשפיע משמעותית על מצבנו הכלכלי לאורך שנים קדימה, ולכן על האפשרות לצמיחה כלכלית למשפחה כולה – גובה דמי השכירות או תשלומי המשכנתא החודשיים שלהם אנו מחויבים, היקף ההוצאות שלנו על קניות והוצאות חודשיות שוטפות נוספות, סוג הרכב שבו אנו נוהגים, עלות החופשות שאליהן אנו יוצאים – כל אלו ועוד הן הוצאות שביחס אליהן ניתן לפעול בכמה דרכים שונות, ובחירת הדרך הנכונה יותר מבחינה פיננסית תיצור הבדל עצום לאורך זמן.

כיצד להבטיח התנהלות פיננסית נכונה של משק הבית?

אז כיצד נבטיח כבר כיום כי אנו מתנהלים פיננסית בצורה נכונה וחכמה, כך שנעלה את המשפחה כולה על מסלול לצמיחה ורווחה כלכלית ארוכת טווח?

ובכן, בתור התחלה ניתן להקדיש יותר תשומת לב לנושא ההתנהלות הכלכלית השוטפת שלנו, לבחון אלטרנטיבות רבות ושונות עבור כל הוצאה ולהקפיד לדבוק בדרכים המשתלמות יותר.

כאשר מדובר בתהליכים פיננסיים גדולים ומשמעותיים, דוגמת נטילת משכנתא או בניית תוכניות חיסכון עבור הילדים שלנו, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע ולעבוד איתם באופן צמוד. ניתן למצוא כיום אפשרויות לייעוץ וליווי פיננסי מקצועי אשר לא יעלה לכם יותר מדי, ובמקרים מסוימים לא יעלה לכם כלום. בדקו מה מציעים בהקשר זה הבנקים, כמו גם רשויות המדינה הרלבנטיות, וקראו מידע מעמיק ושימושי באתר – כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם יודעים את מה כל שאתם צריכים כדי להתנהל נכון.

התייחסות להתנהלות הפיננסית השוטפת שלנו כיום כקריטית והכרחית לצורך בניית צמיחה כלכלית ארוכת טווח למשפחה שלנו היא המפתח לעלייה על דרך המלך, לכיוון עתיד ורוד יותר מבחינה כלכלית. השקיעו בזה את תשומת הלב והמאמץ הנדרש כבר היום. לא תצטערו על כך…

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
ניסוח צוואה בעזרת עורך דין
אין ספק כי צוואה היא מסמך חשוב, על מנת לא...
מזגנים תקולים? אולימפוס מיזוג אוויר לשירותכם 24/7
בימים החמים של הקיץ הישראלי או בלילות הקרים של החורף,...
מחפשת את השמלה שלך? יש לנו כמה הצעות
את הרי מכירה את התופעה הזו טוב מאיתנו. מהרגע בו...
באילו מקרים מומלצת התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה?
משפחה היא מקור לנחת וגם בסיס למשאבים חיוניים לחיים. במקביל...
למה לא כדאי לוותר על חיפויים שונים לקירות?
השקעתם לאחרונה לא מעט בעיצוב המחודש של הסלון שלכם? עשיתם...
טיפול בירושה: ממה מתחילים?
כאשר אדם אהוב כמו אחד ההורים הולך לעולמו, זוהי טלטלה...
התעללות בבעלי חיים
לפני שמתעמקים בהיבטים המשפטיים, נדגיש כי התעללות בבעלי חיים היא מעשה...
יום הולדת כבקשתך- איך יוצרים יום הולדת למי שלא אוהב חברים
אם הילד שלכם אינו אוהב חברים באופן מוצהר או בולט...
חברות בדק בית - למה זה חשוב?
כאשר אנו רוכשים נכס, בין אם מדובר בבית פרטי, דירה...
ניו בורן צילומים מקצועיים עם הסטודיו של נסיה
ניו בורן צילומים מי מאיתנו לא נמס כשהוא רואה תמונות של...