Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי שיניים לילדים

טיפולי שיניים לילדים
טיפולי שיניים לילדים צילום יחצ

ישיבה על כיסא רופא השיניים הוא בהחלט לא הבילוי המועדף על אף אחד מאתנו. מבוגרים רבים חוששים מטיפולי שיניים וחווים תופעות שונות של חרדה. אצל ילדים הפחד גובר ולעיתים חזק שבעתיים, כאשר מדובר בילדים הפוגשים רופא שיניים בפעם הראשונה. הפחד מרופא שיניים או בשמו השני "חרדה דנטלית" מחייב אותנו לעשות הכל על מנת לעזור לילד לעבור את הטיפול באופן הנעים והנינוח ביותר ולהפחית את עצימות החרדה.

טיפולי שיניים לילדים
טיפולי שיניים לילדים
צילום יחצ

החשש של ילדים מרופא השיניים יכול לנבוע מסיבות שונות: המראה של המכשירים, של חדר הטיפול, הרעש שהמכשירים מייצרים, הריחות של החומרים במרפאה, סיפורים על חוויות לא נעימות של אחרים, חוויה לא נעימה שעברו בעצמם, או פחד של אנשים בסביבתם שמועבר אליהם, גם אם לא במודע.

על מנת להקל על הילדים, ולנסות להפיג את חששותיהם מטיפולי השיניים, מרפאות רבות מותאמות במיוחד לילדים, הן מבחינת עיצוב המרפאה והמראה שלה והן מבחינת גישת הצוות הרפואי המתמחה בילדים והופך עבורם את החוויה לנעימה וללא מאיימת ככל האפשר.

ישנם אמצעים שונים להפיג את חששו של הילד מהטיפול וליצור חוויה טובה, החל מטכניקות התנהגותיות בהן ינקוט רופא השיניים המומחה בטיפול בילדים וכלה באמצעים הקשורים לטיפול עצמו.

טיפול שיניים לילדים באמצעות גז הצחוק

בדרך זו מונחת מסכה על אפו של הילד. הילד נושם את הגז, חש פחות את הטיפול ומתקיים גם עיוות של הזמן. כלומר, הטיפול נראה קצר יותר מאשר הוא באמת.

כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי יש צורך בשיתוף פעולה מסוים של הילד, שיסכים לשאת את המסכה על אפו.

טיפולי שיניים לילדים תחת סדציה

במקרים שבהם יש בכך צורך, ניתן להשתמש באמצעים שונים של טשטוש או הרדמה, על מנת להרגיע את הילד, להפחית את החרדה וההתנגדות שלו ולאפשר לרופא להצליח לבצע את הטיפולים הנדרשים. אחת הדרכים הנפוצות לטיפול בילדים החרדים מרופא השיניים היא טיפול שיניים תחת סדציה (טשטוש).

בשיטה זו הילד מקבל חומר מטשטש שכמובן מותאם במינונו לגילו של הילד, למשקל שלו ולטיפול שעומד להתבצע. החומר יכול להינתן דרך הפה, ברקטום או באף.

הילד הופך להיות מטושטש, מעורפל, אך עדיין בהכרה. רופא השיניים נמצא איתו בקשר לאורך כל הטיפול, שואל מה מצבו ושם לב לתגובותיו. ההתאוששות מהסדציה מהירה ובסופה לא יזכור הילד דבר ממה שנעשה. במקרים מסוימים ייעשה שימוש גם בגז צחוק נוסף על הטשטוש.

טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה

טיפולים בהרדמה מלאה, בעיקר בילדים, יהיו ברוב המקרים האלטרנטיבה האחרונה, רק לאחר שפתרונות אחרים נמצאו לא יעילים מספיק לילד הספציפי.

בד"כ ההרדמה מתבצעת כאשר לא ניתן להשיג שיתוף פעולה מהילד בדרך אחרת, או כאשר מספר הטיפולים רב מאד, או כאשר הילד מאד צעיר ולא ניתן להשתמש בגז הצחוק או בסדציה.

טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה וכן תחת סדציה יכול לבצע אך ורק רופא שיניים המוסמך לטיפולי שיניים בהרדמה, או בסדציה. בד"כ זהו רופא שיניים מומחה לילדים.

בטיפול תחת הרדמה כללית יש לוודא את הימצאותו של רופא מרדים בחדר הטיפולים, לאורך כל הטיפול.

טיפולי שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים

ילדים עם צרכים מיוחדים יהיו לרוב רגישים עוד יותר מילדים אחרים ועלולים לפתח חרדה או התנגדות עזה הרבה יותר. במקרים מסוימים המצב מייצר קושי כל כך גדול עד כדי אי טיפול והזנחה. ולכן במקרה של טיפול שיניים לילד עם צורך מיוחד, יישקל טיפול בהרדמה כללית, אשר יכול לאפשר לרופא לבצע גם טיפולים מקיפים ומורכבים מבלי לגרום לשום כאב אצל הילד ומבלי להשאיר לו זיכרון טראומתי מן הטיפול.

הכותבת, ד"ר שושנה שפירר, הינה מומחית ברפואת שיניים לילדים וסגנית מנהל מחלקת פה ולסת בבית החולים שיבא. ד"ר שפירר מטפלת בתינוקות מגיל ינקות ועד לבגרות, מבצעת במרפאתה את כלל הטיפולים, החל מטיפולי שיניים משמרים, טיפולים כירורגים מורכבים בהרדמה כללית וטיפולי שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...