Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפים להתמודדות עם לחץ בימי הקורונה

טיפים להתמודדות עם לחץ בימי הקורונה

אנשים שונים מגיבים בצורות שונות ללחץ. בשלב הראשון עליכם לזהות היכן אתם ממוקמים מבחינת התגובה שלכם למצבי לחץ.

יש כאלו שטרם הקורונה הפכה למגפה, כבר לפני חודש לא נסעו באוטובוסים, לא עצמו עין בלילה ונכנסו לחרדה, אחרים שהלכו להצגות וכנסים עד שבוע שעבר וחשבו שמדובר בדבר שולי. היכן אתם נמצאים על הרצף?

טיפים להתמודדות עם לחץ בימי הקורונה

אם אתם משתייכים לחרדתיים, נסו לצמצם אפילו שקשה! האזנה לדיווחים על קורונה וצפייה מוגברת בנושא בטלוויזיה, או קריאת עיתונים באופן יומיומי. יש כאלה שמפת החשיפה לקורונה שמפורסמת על ידי משרד הבריאות, הפכה אצלם לסוג של תחביב והם נוטים להיכנס אליה מספר פעמים רב ביום כדי להתעדכן. לכאורה, אין רע בכך וצריך להיות מודעים ועם אצבע על הדופק להתקדמות המחלה, העניין הוא שיש להבין שכל בדיקה כזאת מעלה את רמות הלחץ והחרדה.

נכון להתעדכן ברמה יומיומית במה שקורה, אך הכל הוא שאלה של מינון. לשמוע שלוש פעמים ביום את החדשות, או לקרוא עליהם באתרים השונים זה דבר אחד. לצרוך מדיה בהיקף של 6 שעות ביום, שממחזרת את ההנחיות ולא מספקת פתרונות שיכולים למתן את התחושות הקשות, זה מיותר ואפילו מזיק.

החרדה והלחץ נוטים להתגבר בצורה הזאת. כשאנחנו בלחץ וחרדה אנחנו יעילים פחות. חמור מכך, שאנחנו מצויים בסטרס, מערכת החיסון שלנו נחלשת. כידוע וירוסים עלולים לתקוף אותנו ביתר קלות כשמערכת החיסון שלנו חלשה. וכך, למרבה הצער, אותה התנהגות של צריכה תקשורתית מוגברת, עלולה להיות זאת, שתגרום לחלות בסופו של דבר.

יש במרחבי הרשת סרטוני יוטיוב רבים וגם אפליקציות באמצעותן אפשר לתרגל נשימות, מדיטציה ומיינדפולנס. אז אם עד היום לא היה לכם זמן, כעת, משהעולם נעצר, זה הזמן להתוודע אליהן ולהשקיע בטיפוח מנטאלי תודעתי, שהוא חשוב לא פחות ואף יותר מדברים אחרים שאנחנו משקיעים בהם.

אם אתם נמצאים בקבוצות ווצאפ, פייסבוק, או כל קבוצה אחרת וירטואלית או אמיתית של חברים חרדתיים ולחוצים כמוכם, עשו לעצמכם טובה וצמצמו מגע וקשר. אין טעם בשליחת נתונים מלחיצים זה לזה. הדבר עלול להעצים את התחושות ולהוביל לחוסר אונים וייאוש. זה לא מה שצריכים בכלל ובזמן הזה בפרט.

אפשר גם לבקש מאותם אנשים, לא לשתף אתכם בחרדות שלהם, או להעביר להם מסר ברור שאתם לא מוכנים לפתוח את הנושא לשיחה. תתפלאו אך זה אפשרי. אני מוקפת בכמה אנשים כאלה, ומצאתי את עצמי אומרת להם בזמן האחרון שאם קורונה זה נושא השיחה, אז אני מוותרת על השיחה עצמה. למרבה ההפתעה, הם הצליחו להתגבר על עצמם ולהימנע מלשקוע בשיחה בנושא ומלהשקיע אותי בתוכה. יש נושאים אחרים עליהם אפשר לדבר פרט לקורונה, אפילו שנדמה שהגיע סוף העולם.  

נתקעתם בבית בגלל השבתת מערכת החינוך, יציאה לחל"ת, פיטורין וכדומה? נצלו את הזמן הרב שהתפנה למפגש עם בני הבית ונסו, גם אם קשה לכם, להיות המבוגר האחראי ולהעביר מסרים רגועים ככל האפשר. כשאתם כהורים בלחץ גם הילדים בלחץ.

אתם מתחילים לסבול מנדודי שינה ומתקשים בגלל המצב לעצום עין? ככל שתרגיעו את עצמכם ביום, כך ייטב בלילה. כשנמצאים כבר בלחץ ומנסים להירדם- הרבה יותר קשה

אולי יש דברים בבית שרציתם לעשות כבר המון זמן ואף פעם לא היה זמן. עשו זאת! כשאנחנו נמצאים בעשייה זה מאפשר לנו להשתחרר מהמחשבות המציקות ולהתרכז בעשייה עצמה. עוד מעט פסח ויש מטלות שמחכות לכם שנה שלמה? עכשיו זה הזמן לטפל בכל מה שאף פעם לא היה לכם זמן אליו, כי בחוץ החיים היו הרבה יותר זוהרים ומושכים עם המגוון האין סופי של אפשרויות הבילוי שהם הציעו. במצב בו אין אפשרות לצאת למופעים, אירועים כנסים סרטים והצגות, כדאי להשקיע בבית.

העונה הזאת כל כך יפה. שהות בטבע, מרגיעה ועושה טוב לכולם. יחד עם זאת, היום עם ההנחיות החדשות שניתנו אך אתמול, זה לא אפשרי. לפיכך, מה דעתכם להביא את הטבע הביתה? לכולנו יש כעת קצת יותר זמן. אפשר לגדל בבית צמחים, להנביט קטניות, ולטפח את האדניות שלכם. פעילות זאת אגב, ניתן ומומלץ לעשות עם כל בני הבית. כשהכל נראה כל כך לא יציב מבלבל וחסר וודאות, ניצן פורח יכול לתת שביב של תקווה לימים טובים יותר.

בברכת בריאות טובה

שירלי קורין, עו"ס מטפלת רגשית

050-6998715

[email protected]

https://www.facebook.com/tipultrauma/

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הזהב הנוזלי של ישראל
שמן זית ישראלי ידוע באיכותו יוצאת הדופן ובטעמו העשיר. שמן...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
הוועדה המחוזית אישרה את תכנית התחדשות למתחם "בראשית" בגבעתיים, במסגרתו ייבנו 650 יחידות דיור חדשות במזרח העיר
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה את התוכנית להתחדשות...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...