יו"ר סניפי "צדק חברתי" בר"ג ובגבעתיים, חבר מועצת העיר ר"ג יאיר דוידי וחבר מועצת העיר גבעתיים עו"ד אלי סמוכה, מעבירים לפעילות מעשית את "פורום התחבורה" המשותף שהקימו. כזכור, הוקם הפורום לאור העובדה שגם דוידי וגם עו"ד סמוכה, כל אחד מהם בעירו, הינם מחזיקי תיק התחבורה.
הנושא הראשון אותו מקדמים דוידי ועו"ד סמוכה הוא מציאת פתרונות להקלת עומס התנועה במתחם הבורסה ברמת גן שחלקו הדרומי-מערבי בצומת הרחובות ערבי נחל שפע טל מהווה את נתיב היציאה הצפונית הראשית של גבעתיים. לאחרונה החמירו עומסי התנועה באזור וזאת בשל גידור מתחם ביהח"ר.
"פרימן" ברחוב דב פרידמן כהכנה לתחילת העבודות לפיתוח אזור "סיטי צפון" של גבעתיים. הגידור ביטל את אחד מכבישי הגישה הפנימיים מגבעתיים למתחם הבורסה וכל התנועה שהשתמשה בדרך זו התווספה לצומת ערבי נחל שפע טל.
על פי הצעה שגיבשו דוידי ועו"ד סמוכה בסיוע יועצי תחבורה ותנועה מתוכנן שינוי בצומת האמורה כך שלבאים מגבעתיים תתאפשר פנייה ימינה למתחם הבורסה עם רמזור נפרד ובנתיב נפרד, בניגוד למצב היום בה יש נתיב משותף לפונים ימינה ולנוסעים ישר. המצב החדש יאפשר את הארכת זמן הפניה ימינה בכל סבב רימזור שמשמעותו כמות של כ-12 כלי רכב נוספים שיפנו באותו הסבב. דוידי: "הבורסה היא איזור העסקים והמסחר הראשי של רמת גן. במרכזים כאלו, בכל העולם, הדגש הוא כמובן על מהירות ונינוחות הנגישות למתחם. על כן הדאגה לשפר ולפתור עומסים וצווארי בקבוק במתחם הינה חלק מתנאי תעבורה נוחים שמחובתנו לספק למאכלסי המתחם ומבקריו ועל כן אשמח לקדם כל עניין שיביא לשיפור בהקשר זה".
עו"ד סמוכה: "במצב העכשווי של צומת ערבי נחל שפע טל מהווה המקום אזור מצוקה תחבורתית חמור. גבעתיים לא יכולה להרשות לעצמה המשך מציאות בה היציאה הצפונית הראשית מהעיר תהיה כל כך עמוסה. העיכובים, בעיקר בבוקר, בשעות השיא של יציאה מהעיר לעבודה הם בלתי נסבלים בעיניי. מכיוון שמגוון הפתרונות אינו גדול, החלופה המוצעת יכולה להיעשות במהירות יחסית, בעלות לא גבוהה ולהביא להקלה מיידית במקום. בכוונתי לדאוג לכך שהפרויקט יעבור בהקדם לשלבי תכנון וביצוע".