Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדברים התחדשות עירונית בגבעתיים

מדברים התחדשות עירונית בגבעתיים
עיריית גבעתיים

עיריית גבעתיים החלה בצעדים משמעותיים לקראת תכנית מתאר ואיתה גם פרויקטים נרחבים של התחדשות עירונית. דורית קראוס שחר, מנהלת מרכז גישור ובניית הסכמות מציינת כי: "כתוצאה משיתוף הפעולה בגבעתיים בין מרכז הגישור הקהילתי למנהלת התחדשות עירונית, נותן מרכז הגישור, שירות עבור נציגויות דיירים שנמצא בתהליך של התחדשות עירונית ומקיים הליכי גישור במקרה של קונפליקטים פרטניים".

שבוע הדיבור
עיריית גבעתיים

שבוע הדיבור החדש, הוא שבוע ארצי לכל מרכזי הגישור בקהילה ברחבי הארץ, ומהווה הזדמנות להציג את העשייה של מרכז הגישור ולחזק את הקשר עם השותפים בקהילה, קשר אשר הוא אחד ממטרות מרכז הגישור ועל בסיסו נבנית  תקשורת בונה ואפקטיבית.

ביום רביעי (18.2) השתתפו 40 נציגי נציגויות דיירים במתחמי פינוי בינוי בעיר, במטרה ליצור תרבות של הקשבה ודיאלוג, והצדדים שיש ביניהם קונפליקט ינהלו משא ומתן משתף המבוסס על צרכים. האירוע הוא פרי של שיתוף פעולה בין מרכז הגישור לבין מנהלת התחדשות עירונית ולבין "תרבות הדיור.

הערב נפתח בהצגת סיטואציות רווחות ומוכרות בהליכי התחדשות עירונית, בכישרון רב של שחקני תלמידי שנה ג' בתאטרון "הדרך": אור אלטמן, דנה גורביץ, מתן שעאר, שרה דיזלי ורוני שטקלר. לאחר ההצגה ד"ר רויטל חמי זינמן, מנהלת מרכז הגישור בתכנית לניהול ויישוב סכסוכים ומשא ומתן באוניברסיטת בר- אילן, ומגשרת מתנדבת במרכז העבירה למשתתפים "כלים גישוריים" לניהול משא ומתן.

שבוע הדיבור
עיריית גבעתיים

החלק העיקרי באירוע היוו מעגלי השיח, כאשר כל מעגל עסק באחד מהנושאים שהוצגו והומחזו. את מעגלי השיח הנחו במשותף, מגשרות מרכז הגישור ומהמנהלת התחדשות עירונית. למעגלי השיח הצטרפו גם גב' נעה פראוור, מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומיכל אורבנו, מנהלת פרויקט "דיבור חדש" הארצי.

הנציגויות העלו את הצורך לתת בהם אמון וגם סמכויות החלטה על מנת לקדם את הפרויקטים, לקבל כלים על מנת להסביר לבעלי הדירות את החוק, את הכלים שהחוק נותן לטובת דיירים בני הדור השלישי וכן את האפשרויות העומדות בפני מי שידו אינה משגת בעתיד לגור בדירה אשר יקבל. המסקנה העיקרית שעלתה היא כי יש להכיר וללמוד את הצרכים של כל צד בדיאלוג ישיר בכדי להגיע לפתרונות יצירתיים.

אור- לי ניב, סגנית ראש העיר ויו"ר עמותת קהילתיים, בה פועל מרכז הגישור במחלקת קהילה, בירכה את המשתתפים: "מרכז הגישור הוקם רק לפני שנתיים והעשייה בו רבה מעל המצופה.  מעגלי שיח התקיימו גם בשבוע הדיבור בשנה שעברה בשיח על הפאבים והשנה, מתקיים האירוע הזה ואני בטוחה שבעתיד נעסוק גם בנושאים אחרים, אשר יש להם עניין בקהילה שלנו. האירוע מבטא את חשיבות השיח הגישורי גם  בהליכי התחדשות עירונית, כמו גם בתחומים אחרים."

רקפת פסו קונפורטס, ראש מנהלת התחדשות עירונית מציינת כי: "מעבר לקידומו של פרויקט התחדשות בהיבט הפיסי, אנו בעצם בונים את הקהילה של המחר, קהילה שהגרעין שלה הוא התושבים הקיימים היום. אנו רואים בכם, נציגויות הדיירים, שגרירי הקהילות הקיימות היום, לוקחים חלק מהותי בבניית קהילות העתיד. אלו שיובילו ליחסי שכנות טובים יותר, שיהפכו את החיים בעיר שיקרה לנו כל כך לאיכותיים ומקיימים יותר".

שבוע הדיבור
עיריית גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...