באירוע סוף הקיץ בפארק הלאומי רמת-גן ישתתפו מעל 200 רכבי אספנות – מכוניות ואופנועים. האירוע פתוח לקהל הרחב, שמוזמן לצפות בתצוגת רכבים בהיקף מרשים ויוצא דופן. האירוע יתקיים בסימן היצרן סיטרואן, שהוא אחד ממותגי הרכב הוותיקים והמיוחדים בהיסטוריה של הרכבים. חברת סיטרואן ידועה בזכות חדשנותה הטכנולוגית והעיצובית, והדגמים המיוחדים שהציגה בשוק הרכב במהלך השנים.
מעט מידע על מכוניות סיטרואן מעניינות שישתתפו בתצוגה:
סיטרואן טראסיון-אוואנט קבריולט 1939
דגם הטראקסיון זכה לתהילת עולם כרכב ההנעה-קדמית הראשון בעולם שיוצר בכמויות סידרתיות. המכונית הוצגה בשנות השלושים והציגה תכנון מכאני מתקדם שכלל בין השאר: הנעה קדמית, מתלים נפרדים לכל הגלגלים, מבנה מרכב אחוד ועוד. המכונית יוצרה עד לשנת 1957. בתצוגה תשתתפנה מספר מכוניות טראקסיון, ביניהן גם גרסת קבריולט פתוחה ונדירה שיוצרה לפני מלחמת העולם השניה. המכונית נרכשה כגרוטאה מוחלטת ושופצה לתפארת ע"י חבר מועדון וותיק.
סיטרואן DS 1960
ה-DS הוצגה בשנת 1955 וגרמה לסנסציה עולמית בזכות העיצוב האוונגרדי והחדשנות הטכנולוגית. המכונית צוידה במתלים הידרופנאומטים שהקנו לה יציבות ונוחות נסיעה יוצאי דופן. נשיא צרפת שארל דה-גול נהג לנסוע בסיטרואן כזו, ומערכת המתלים המיוחדת שלה הצילה את חייו לאחר שבמהלך ניסיון התנקשות בחייו הצליח נהגו למלט את הרכב למרות שנוקבו שני גלגלים… גם היום ה-DS בולטת בזכות עיצובה המרהיב ויוצא הדופן. בתצוגה תשתתפנה מספר מכוניות DS, ביניהן דגם ID 1960 שזכה לשיפוץ לפני שנים מספר ע"י משפחה של חובבי סיטרואן.
סיטרואן מאהרי 1970
אחד המכוניות הידועות והמוכרות של סיטרואן היא הדה-שבו האגדית, מכונית מינימאליסטית ופרקטית שיוצרה ע"י החברה בשנים 1948-1990. בשנת 1968 הציגה החברה את המאהרי, רכב שטח קל בסגנון של ג'יפ, המבוסס על הדה-שבו. המאהרי שילבה את יכולת השטח הטובה של הדה-שבו הרגילה עם מרכב קל ופתוח, המתאים לטיולים בחיק הטבע. המאהרי זכתה להצלחה יפה, ובתצוגה תשתתף מכונית כזו ששופצה לתפארת על ידי משפחת חובבי סיטרואן, שמחזיקה גם בדגמים נוספים של החברה.