מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

כמעט לכל עסק יש דילמה דומה בנוגע ללקוחות מסוימים – האם הגיע הזמן לפטר אותם? הדילמה הזו יכולה לנבוע מגורמים שונים, כמו חוסר עמידה בתשלומים, מוניטין שנפגע, מצב כלכלי בעייתי או שהם פשוט מעכבים את צמיחת העסק ומונעים מכם להתקדם.

אם אתם מתלבטים האם הגיע הזמן לפטר לקוח מסוים, הכתבה הבאה תעזור לכם להחליט. אם אתם מוצאים את עצמכם מהנהנים מול המסך כשאתם קוראים את אחד או יותר מהסעיפים הבאים, כנראה שהגיע הזמן שלכם לפטר את הלקוח!

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

עמידה בתשלומים מולכם

דרך עיקרית לדעת האם הגיע הזמן לפטר לקוח היא עמידה בתשלומים מולכם. אם לקוח מאחר באופן קבוע בתשלומים, ממציא תירוצים ולא תמיד משלם את מלוא הסכום, זו דרך מצוינת להבין שהגיע הזמן להיפטר ממנו. לא משנה מה הסיבות שלו, ההתעסקות עם תשלומים מאוחרים יכולה לפגוע בעסק שלכם, לגרום להפסדים ובעיקר להרבה כאבי ראש ותסכול.

מוניטין לא טוב

יכול להיות שכשהתחלתם לעבוד עם הלקוח הוא היה נורמטיבי לגמרי, אבל עם הזמן נוצר לו מוניטין שמריח לא ממש טוב כתוצאה מדברים שונים – זה יכול להיות כתב אישום, משבר תדמיתי משמעותי, בעיות כלכליות והסתבכות עם גורמים לא נעימים. כשזה קורה, עדיף לא להיות מקושרים ללקוח זה – שכן כתוצאה מהעבודה איתו גם השם שלכם עלול להינזק. במקרים כאלו, עדיף לפטר את הלקוח או לפחות להפסיק זמנית את העבודה עימו.

דירוג אשראי בירידה

לאחרונה נכנס לתוקף "חוקי נתוני אשראי". לפי חוק זה, לכל עסק ולכל אזרח מעל גיל 18 מוצמד "דירוג אשראי", מספר שמייצג את יכולתו לפרוע הלוואות. הדירוג הזה מסתמך על פרמטרים שונים כמו היסטוריה פיננסית, הון עצמי, מצב הנכסים, היקף ההתחייבויות, עמידה בתשלומים ובחובות, חריגה ממסגרת ועוד ועוד. ככל שהציון גבוה יותר, כך המצב טוב יותר, אך ככל שהוא נמוך – צריך להיזהר.

בדיקה של דירוג האשראי של הלקוח יכולה לתת לכם תמונת מצב מהימנה לגבי מצבו הפיננסי, וכשהדירוג מתחיל לרדת, זה הזמן לפקוח עיניים ולראות מה קורה. דרך טובה לבדוק את המצב היא בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט. בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט דרך כלי ה-dbscore תאפשר לכם להבין מה מצבו של הלקוח, האם הוא עומד בתשלומים והאם הדירוג שלו נמצא בירידה תלולה.

התאמה לעסק

יכול להיות שכשהתחלתם את העסק הלקוח היה בדיוק בדיוק בשבילכם, אבל עם הזמן הבנתם שהוא כבר לא רלוונטי לעסק שלכם. הצרכים שלו לא מתאימים למקום שהעסק נמצא בו היום, ולכן הוא פשוט מעכב אתכם וגורם לכם להתעסק בעבודות ישנות ובתחומים שהם כבר לא רלוונטים. במקרה כזה, עדיף לפטר את הלקוח – שכן לקוח כזה בולם את הצמיחה של העסק ומשאיר אתכם מאחור!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
רצועה לחתולים וברייברי אוכל לכלבים: המדריך השלם לבחירות נכונות
מדוע חתולים זקוקים לרצועות ולא רק כלבים? בניגוד לתפיסה הרווחת, חתולים...
מתי הזמן הנכון לפנות אל עורך דין פונדקאות?
מעבר לעניין המהותי של הבאת ילד לעולם התהליך של פונדקאות...
חברת ניקיון משרדים – כך תבחרו שירות מקצועי למשרד שלכם
בחירה בחברת ניקיון משרדים נכונה היא יותר מהוצאה שוטפת –...
מה כולל התהליך המשפטי של רכישת חברה?
כאשר משקיע או יזם שוקל להיכנס לתוך פעילות עסקית קיימת,...
בדק בית במרכז: איך לוודא שהבית שלכם במצב מושלם
בדק בית במרכז כאשר מדובר על רכישת נכס באזור המרכז, ישנה...
התקנת מזגן עילי - כל מה שצריך לדעת
כאשר מדובר על התקנת מזגן עילי, ישנם מספר גורמים שיש...
הגנה משפטית על עובדות בהריון
החוק הישראלי מספק הגנה מיוחדת לעובדות בהריון, תוך הכרה בצורכיהן...
שלבי השיקום הפיזיותרפי אחרי ניתוח: מה עושים מיידית ואחר כך
כל ניתוח, בין אם מדובר בברך, ירך, גב או כתף,...
מהו פרופיל יוניסטרט?
פרופיל יוניסטרט הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בתעשיית הבנייה והתחזוקה....
איפור מקצועי
מכישרון לתעודה: 5 סימנים שאת/ה בנוי/ה לקריירה באיפור מקצועי
רבים המגלים זיקה טבעית לעולם האיפור חווים את אותה נקודת...
דילוג לתוכן