Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עמיעד טאוב – ספר אחד בשבוע: אחי מיוחד

עמיעד טאוב – ספר אחד בשבוע: אחי מיוחד

מאח של רומי שנפגעה בתאונה ועד אח של דרור שחלה בסרטן (לא ההוא מחוף הים). בספר ילדים חדשני מנגיש הסופר ואיש התקשורת עמיעד טאוב את עולמם של האחיות והאחים של ילדים עם צרכים מיוחדים. בשילוב איוריה הרגישים של תהילה גולדברג יכולים הילדים וההורים להכיר מקרוב ובאופן שמח וצבעוני את עולמם של ילדים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם וללמוד שיעור לחיים בקבלת האחר.נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב על ספרו של עמיעד טאוב:"

אִיתָמָר מְגַמְגֵּם לִפְעָמִים,

כְּשֶׁהוּא אוֹמֵר "אֶ-נְ-צִי-קְ-לוֹ-פֶּ-דְ-יָה"

מִתְבַּלְבְּלִים לוֹ הַצְּלִילִים.

גַּם קוֹרֶה שֶׁהוּא חוֹזֵר עַל מִלָּה שׁוּב וָשׁוּב,

אֲבָל אֲחוֹתוֹ מַסְבִּירָה שֶׁזֶּה לֹא מַמָּשׁ חָשׁוּב.

(אחי מיוחד, עמיעד טאוב)

אחי מיוחד, עמיעד טאוב

על הרקע לספר מספר עמיעד טאוב

הרעיון עלה לי לאחר צפייה בכתבה על אחים שכולים ביום הזיכרון האחרון ובאותו לילה כתבתי את הספר. בהמשך עברתי תהליך על עבודה ושיפוץ עם העורכת, הסופרת חלי טל שלם, וד"ר נצן אלמוג חברתי הטובה ובתו של האלוף דורון אלמוג שגם היא אחות מיוחדת שכתבה איתי את הספר "האחות של ליה.

הראשונים שקראו את הספר היו הילדים שלי שממש התלהבו ולאחריהם  מורן סמואל המדליסטית הפאראלימפית וחברה שלי שממש התרגשה ושר החינוך נפתלי בנט שהתלהב מהחשיבות שלו ואז הבנתי שאני בדרך הנכונה להשפיע. המטרה הינה כפולה מצד אחד לתת במה לעולמם אל האחים המיוחדים והשנייה להדגיש  ולהנגיש את את עולמם המלא של הילדים עם הצרכים המיוחדים.

התרגשות מיוחדת פקדה את הסופר ואיש התקשורת ממודיעין, עמיעד טאוב כאשר נשיא המדינה, ראובן ריבלין בחר בספרו השני של עמיעד טאוב, ספר הילדים "אחי מיוחד" כספר משפיע במסגרת שבוע הספר העברי.

בפוסט שפרסם הנשיא ריבלין הוא כתב:" ש ספרים שנהנים לקרוא גם בפעם השלישית והרביעית, ספרים שפשוט חייבים לחזור אליהם שוב ושוב. לרגל שבוע הספר, הנה המלצה נוספת על עוד ספר שכזה, הספר "אחי מיוחד", שמספק הצצה לעולמם של אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים".

פוסט שפרסם הנשיא ריבלין הספר של עמיעד טאוב

" "זה לא רק בזכות החרוזים שעמיעד טאוב שזר בסיפוריו, ולא רק בזכות האיורים היפהפיים של תהילה גולדברג שמעטרים את הדפים, זו הפשטות שעוטפת את הספר כולו. פשטות שמאפשרת לילדים להכיר שגרה אחרת שקצת רחוקה מהם – של רומי שמתניידת בכסא גלגלים, של גילי שיש לה תסמונת דאון, ושל עוד ילדים וילדות עם מוגבלויות. ואולי יותר מהכול, הספר הנהדר הזה מבהיר שוב את מה שצריך לחזור עליו עוד ועוד, עד שיהיה מובן מאליו – שמבפנים, כולנו בסוף די דומים". הוסיף הנשיא.

יצויין כי זהו ספרו השני של עמיעד טאוב. הספר הקודם

"מזימה" שיצא לאור בשנת 2011 הוא מותחן פוליטי בו מתואר מקסים חדד, מיליארדר צרפתי שעזב את מדינת ישראל לאחר שהופקר במהלך קרב בלבנון וחוזר לאחר שנים לנקום במדינה שזנחה אותו ואת חבריו.על מנת לממש את תוכניתו הזדונית הוא מגייס מספר בכירים ישראליים ויחד הם יוצאים להשתלט על מדינת ישראל. בסאגה פוליטית תקשורתית חובקת עולם, הנעה בין מדינת ישראל הנכבשת אט אט על-ידי חבר מרעיו של חדד לבין צרפת הנכבשת על-ידי פורעים אסלאמיים, מנסים מספר אישים שהבינו את המתרחש לעצור את המזימה הקטלנית. הספר של עמיעד טאוב ממחיש יותר מכל את הסכנות והבעייתיות הקיימים בקשר שבין הון ושלטון. הספר משרטט את דרכו לצמרת של מי שרוצה להגיע למעלה על מנת להרוס ולא לבנות. לנקום עלבון של שנים בעזרת מי שאפילו אינם יודעים שהם לא יותר מכלי משחק. הספר דמיוני, לפחות בינתיים, סוחף, מרתק ונקרא בנשימה עצורה

עמיעד טאוב נשוי + 5 תושב מודיעין הוא מנכ"ל חברת "עט תקשורת", משנה לראש העיר מודיעין וחבר מועצת העיר בהתנדבות מרצה לניו מדיה ופובליציסט המשמש כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים העוסקת במניעת רשלנות רפואית וליווי משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. בשנת 2011 יצא לאור ספרו הראשון "מזימה"."

לרכישה: goo.gl/CU38n3

כתיבה: עמיעד טאוב | איור: תהילה גולדברג

עמ' 28  | 68 ₪ | כריכה קשה

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...